Strona 1 z 92

Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

: ndz lip 24, 2011 23:09
autor: barti
A jakie zapełnienie popiołami jest w normie. Ja mam około 11% i nie wiem do czego to odnieść. WG historii serwisowej dwa razy był wymieniany czujnik różnicowy na DPFie czyli coś z filtrem się działo.

Regeneracja filtra DPF

: czw lip 28, 2011 12:01
autor: Rauko
Poniżej zamieszczam procedurę awaryjnego czyszczenia (doplania) filtra DPF znalezioną na forum Paska i mam w związku z nią jedno pytanie.
Jaka jest bezpieczna wartość gramów w DPF, przy której można tą procedurę zastosować?

Pytam z czystej ciekawości i dla potomnych, bo mi się jeszcze nawet dopalanie ani razu nie włączyło, a filterek siedzi na swoim miejscu.

Procedura awaryjnego czyszczczenia DPF:

Wymagania wstępne (ogólne):

Włączamy zapłon
Włączamy silnik
Temperatora płynu chłodzącego
powyżej 50 ° C (patrz MVB 002,4)
Włączyć wszystkie możliwe odbiorniki energii
(Światła, Ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb, klimatyzacja i inne)
Warunki jakie należy spełnić:

Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę
Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1500-2500 RPM
Czas trwania ok..15-20 Minut
Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700 ° C
Koniecznie należy zachować powyższe wymagania podczas procedury regeneracji filtra. Jest to warunek prawidłowego zregenerowania DPFa.

Teraz czas na interfejs:

[Wybierz]

[01 - Engine]
[Coding-II - 11]

Włącz Regeneracja wprowadzając 21295.
[Do It!]
[Meas. Blocks - 08]
Wybrać obie grupy, tzn. 070 i 075.


[Go!]
MVB 070,1: Regeneracja Status (xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja , xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja)

MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 075.1: Temperatura spalin przed turbosprężarką
MVB 075.2: Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych (DPF)
MVB 075.3: Poziom zapełnienia filtra cząstek stałych...
MVB 075.4: Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych (DPF)


Mając ustawione powyższe parametry rozpoczynamy jazdę obserwując na bieżąco bloki pomiarowe, robimy do koniecznie w towarzystwie drugiej osoby.


[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

: sob lip 30, 2011 21:23
autor: Rauko
Dzięki Touranek za ogarnięcie tematu :)
Piszę post pod postem, żeby się pokazało zalogowany, że jest coś nowego do przeczytania.
Mam pytanie odnośnie regeneracji filtra DPF.
Czy to ma sens i jest możliwe jego przyzwoite wyczyszczenie?
Tutaj dają np. pół roku gwarancji:
http://eurovat.info.pl/wypalanie_regene ... talych.php

Czyli w zasadzie nie za dużo, bo większość osób zrobi w takim okresie góra 10.000km.
Czy lepiej zakupić nowy DPF (gdzie, żeby cena nie zabijała).
Wycinania pod uwagę nie biorę!

Poruszam temat, bo sprawdzałem u siebie i w grupie 68 w polu 2 mam 64 (zdaje się, że to gramy nie?), a pole 1 i 3 mam 0 (niestety VCDS nie ma lbl do mojego silnika, więc nie wiem co jest co - na innych silnikach wyświetla, ale nie mam dostępu do innego z DPFem :) ).


PS1.
Jako, że znalazłem lbl do mojego silnika, to potwierdziłem, że 068.2 to ilość popiołu w DPF podana w gramach no i ja mam 64g na 60g dopuszczalnych i co teraz? W 068.1 mam 5,5% zapełnienia DPF na 40% max. Komputer w samochodzie nie pluje błędami, ani nie zapala nawet lampek zapraszających do serwisu. I w takim razie jak się ma % zapełnienia DPF, do 64g popiołów w nim zgromadzonych? Który parametr oznacza konieczność wymiany/regeneracji filtra?

PS2.
Nadal badam temat DPF.
Używek jak na lekarstwo - stan nieznany, więc jest to kiepskie rozwiązanie.
Nowy w ASO Warszawa 6000PLN + 500PLN wymiana.
Regeneracja - 615PLN + koszta przesyłki.

Bo z tego co gadałem z człowiekiem, który zajmuje się regeneracją/czyszczeniem DPF, to 64g/60g dopuszczalnych to sporo, ale filtr nadaje się do chemicznego czyszczenia.

: ndz lis 06, 2011 18:48
autor: Adrian93
Chyba prościej będzie go wymontować i wstawić w to miejsce plecionkę... Kiedyś w BMW miałem to robione troszkę przykopciła lecz nic innego się nie działo z nią co można uznać za złe... No oczywiście norma spalin jest gorsza ale za to silnik spokojnie oddycha i ma więcej kucy....;)

: ndz lis 06, 2011 21:31
autor: Dodi
słyszałem, że ostatnio na przeglądach zaczeli ostro sprawdzać emisję spalin... własnie dlatego, powrzechne stało sie wycinanie katalizatorów i DPF-ów

moim zdaniem jak ktoś jezdzi czesto i krótkie odcinki ( albo wogole nie chce problemów z DPF-em )to niech sobie poszuka lepiej bez DPF-a...

: ndz lis 20, 2011 00:28
autor: Marco_Polo
Witam

Ja szukałem jakiś czas auta i jeżeli chce się w miarę młody rocznikowo 2007 lub 2008 i nowszy to raczej wszystkie diesle mają niestety DPF. Nawet znalazłem w Niemczech Tourana z 1,9 TDI który też miał DPF. Do tej pory miałem samochody starsze z silnikiem 2.0 TDI które nie miały tego wynalazku więc nie musiałem się martwić.
Może koś dać dobre rady jak dbać o to by służył jak najdłużej. Z tego co czytałem to wymiana jest drogą imprezą. Osobiście do pracy mam około 8-9km które przejeżdżam w korkach. Tak więc dziennie auto pokonuje min. 16 km. Co jaki okres czasu trzeba "dać ognia" czyli mocniej przycisnąć żeby wypalić nagromadzony syf z filtra?

Pozdrawiam

: ndz lis 20, 2011 10:15
autor: Turanek
Marco_Polo pisze: Osobiście do pracy mam około 8-9km które przejeżdżam w korkach. Tak więc dziennie auto pokonuje min. 16 km.
Właśnie tego DPF "nie lubi". Musiałbyś co jakiś czas odczytać zapchanie filtra i w razie potrzeby go na trasie "odetkać"

: ndz lis 20, 2011 11:19
autor: rumun_58
Marco_Polo tak jak Kolega wyżej pisze, krótkie odcinki dla DPFa to zapychanie go dosyć szybko, ja co prawda robiłem trasy, ale też się zapychał i go wyciąłem i się w ogóle nie przejmuje nim wszystko działa prawidłowo. Także możesz kupić z DPFem i go wyciąć i mieć spokój.

: ndz lis 20, 2011 15:57
autor: Marco_Polo
Niestety mam ograniczony dostęp do VAG-a więc pytanie w jaki inny sposób można to sprawdzić lub jakie są symptomy zapychania? Jaki odcinek jest potrzebny do przejechania i z jaką prędkością żeby to oczyścić? Gdzieś doczytałem się, że wystarczy 60km/h przez około 15-20minut. Oczywiście już na rozgrzanym silniku.
W sumie niedaleko jest Obwodnica Trójmiasta i A1 więc od czasu do czasu można przycisnąć. Z drugiej strony przy tych cenach ON niepotrzebny wydatek i przebieg bez sensu.

Pozdrawiam

: śr sty 25, 2012 21:14
autor: patarek
Takie pytanie mi do głowy właśnie przyszło.
Podobno w moim aucie zainstalowany jest filtr ale...
Sprawdzałem i w grupie 68 i 70 i 75 nie mam żadnych wartości.
Czy to może oznaczać że filtra takowego nie mam?

: czw sty 26, 2012 00:59
autor: jeżu
Jaki masz kod silnika? i Sprawdź po PR wyposażenia

: śr lut 01, 2012 12:09
autor: patarek
A podpowiedz mi jeżu gdzie znajdę wyklejkę w 7-mio osobowej wersji.
Jest bardzo zimno na dworze i szukanie po omacku..... brrrr

: śr lut 01, 2012 13:19
autor: jeżu
W 5-jest we wnęce koła zapasowego bagażnika. W 7-mio? Druga jest w książce serwisowej na pierwszej stronie...

: śr lut 01, 2012 22:52
autor: Turanek
@patarek
Poradnik Jarrego się kłania - dział Ogólna technika

: śr lut 01, 2012 23:01
autor: arti_76
patarek pisze:A podpowiedz mi jeżu gdzie znajdę wyklejkę w 7-mio osobowej wersji.
Jest bardzo zimno na dworze i szukanie po omacku..... brrrr
W siedmioosobowej masz w schowku na zagłówki.