ON czy PB?
ON czy PB?
Witam Wszystkich i oczekuje fachowej porady(tylko takich tu udzielacie,z tego co wyczytalem na forum)Jestem tu "swierzak" wiec nie krzyczcie.heh.Od dluzszego czasu rozgladam sie z zona za Tourankiem,takim do 26tysi,wiem ze mlody to on nie bedzie ale coz zrobic,budzet na wiecej nie pozwala.Moze od razu do rzeczy,meczy mnie to jaki silnik bylby dla nas najlepszy,ON czy PB?Auto ogolnie duzo nie bedzie krecilo,na zakupy,nad morze,raz w roku gdzies na urlopik,ogolnie powiedzialbym ze to niedzielne auto.Duzo myslalem o 1.9 tdi 105 kucy,moi znajomi maja i sa zadowoleni,z nowu na forum sa zdania podzielone,mechanik(zaufany)odradza mi 2.0?!Jestem troche skolowany,w PB bedzie tanszy,moze wiecej spali ale tyle co bedzie nim jezdzone to nieodczuje,ON ciut drozszy ale mniej wypije.FACZOWCY,POMOCY!!
- aki
- Władca postów
- Posty: 2937
- Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
- Auto:: VW/AUDI
- Imię:: Artur
- Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
jeżeli będziesz nim kręcił mało kilometrów to weż benzynę, z tego względu że nie ma dpf, który przy małych przebiegach i szczególnie miejskich nie zawsze lubi się zatykać, jeżeli cenisz oszczędność i frajdę z jazdy, i raz lub dwa razy w miesiącu robisz większe trasy, tak aby wypalić dpf weź diesla. Jak to ma być przedlift to polecam 1,9 lecz według mnie jest to zasłaby silnik do tego auta podobnie jest z benzyną 1,6, 1,6 fsi. Podkreślam że to moje zdanie i doświadczenie ja wybieram zawsze 2.0 i nie narzekam na te silniki, śmigają aż miło
podjąć decyzję musisz sam
Jak by chodziło ci o serwis to ceny są podobne części na na rynku, a spalaniem 1,9 nie różni się wiele od 2.0.


- cheles
- Władca postów
- Posty: 5009
- Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
- Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
- Imię:: Leszek
- Lokalizacja: WAWA - MAZ
- Podziękował: 33 razy
- Otrzymał podziękowań: 129 razy
aki,
Masz jak zwykle rację. Jeżeli kolega mało będzie jeździł to polecam benzynę. Taniej naprawy kolegę wyniosą jak weźmie na ON przy krótkich trasach (tak jak opisał) będą większe koszty. I od razu napiszę, że wiadomo może trafić na idealny silnik, który mu nie przysporzy żadnych kłopotów. Decyzja a raczej kalkulacja należy do kolegi marpaw.
Temat o ON czy PB już był i polecam poczytać.
Masz jak zwykle rację. Jeżeli kolega mało będzie jeździł to polecam benzynę. Taniej naprawy kolegę wyniosą jak weźmie na ON przy krótkich trasach (tak jak opisał) będą większe koszty. I od razu napiszę, że wiadomo może trafić na idealny silnik, który mu nie przysporzy żadnych kłopotów. Decyzja a raczej kalkulacja należy do kolegi marpaw.
Temat o ON czy PB już był i polecam poczytać.
- marnon
- Zaawansowany
- Posty: 374
- Rejestracja: wt lis 20, 2012 16:53
- Auto:: Golf V variant
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: śląsk
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
robię podobne przebiegi jak Ty i od roku śmigam golfem V 1.9 TDI i nic się nie dzieje... uważałem tylko w zimie by raz na jakiś czas auto solidnie dogrzać i troszkę mu dać " świeżego powietrza" w płuca
wg mnie alternatywy w benzynie VW za bardzo nie ma w tych rocznikach co chcesz kupić, TSI problem z łańcuchem, FSI z nagarem a 1.6MPI muł straszny do tego lubi wypić ... oczywiście nie wrzucam wszystkich do jednego wora, bo np. kupisz takie TSI czy z oryginalnym przebiegiem poniżej 100tyś km np. serwisowane i zadbane to można się zdecydować... ale ja bym raczej polował na 1.9 tdi.

-
- Expert
- Posty: 1872
- Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
- Auto:: Touran
- Imię:: .......
- Lokalizacja: J-no
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Jak 1.9 TDI to tylko do 2010r. Potem już tylko 2.0...marnon pisze:robię podobne przebiegi jak Ty i od roku śmigam golfem V 1.9 TDI i nic się nie dzieje... uważałem tylko w zimie by raz na jakiś czas auto solidnie dogrzać i troszkę mu dać " świeżego powietrza" w płucawg mnie alternatywy w benzynie VW za bardzo nie ma w tych rocznikach co chcesz kupić, TSI problem z łańcuchem, FSI z nagarem a 1.6MPI muł straszny do tego lubi wypić ... oczywiście nie wrzucam wszystkich do jednego wora, bo np. kupisz takie TSI czy z oryginalnym przebiegiem poniżej 100tyś km np. serwisowane i zadbane to można się zdecydować... ale ja bym raczej polował na 1.9 tdi.



