Strona 1 z 4

ON czy PB?

: sob kwie 20, 2013 20:03
autor: marpaw
Witam Wszystkich i oczekuje fachowej porady(tylko takich tu udzielacie,z tego co wyczytalem na forum)Jestem tu "swierzak" wiec nie krzyczcie.heh.Od dluzszego czasu rozgladam sie z zona za Tourankiem,takim do 26tysi,wiem ze mlody to on nie bedzie ale coz zrobic,budzet na wiecej nie pozwala.Moze od razu do rzeczy,meczy mnie to jaki silnik bylby dla nas najlepszy,ON czy PB?Auto ogolnie duzo nie bedzie krecilo,na zakupy,nad morze,raz w roku gdzies na urlopik,ogolnie powiedzialbym ze to niedzielne auto.Duzo myslalem o 1.9 tdi 105 kucy,moi znajomi maja i sa zadowoleni,z nowu na forum sa zdania podzielone,mechanik(zaufany)odradza mi 2.0?!Jestem troche skolowany,w PB bedzie tanszy,moze wiecej spali ale tyle co bedzie nim jezdzone to nieodczuje,ON ciut drozszy ale mniej wypije.FACZOWCY,POMOCY!!

: sob kwie 20, 2013 20:23
autor: aki
jeżeli będziesz nim kręcił mało kilometrów to weż benzynę, z tego względu że nie ma dpf, który przy małych przebiegach i szczególnie miejskich nie zawsze lubi się zatykać, jeżeli cenisz oszczędność i frajdę z jazdy, i raz lub dwa razy w miesiącu robisz większe trasy, tak aby wypalić dpf weź diesla. Jak to ma być przedlift to polecam 1,9 lecz według mnie jest to zasłaby silnik do tego auta podobnie jest z benzyną 1,6, 1,6 fsi. Podkreślam że to moje zdanie i doświadczenie ja wybieram zawsze 2.0 i nie narzekam na te silniki, śmigają aż miło :) podjąć decyzję musisz sam :) Jak by chodziło ci o serwis to ceny są podobne części na na rynku, a spalaniem 1,9 nie różni się wiele od 2.0.

: sob kwie 20, 2013 20:40
autor: radzik128
ja też myślałem o benzynce ale poszukaj troche informacji o silnikach FSI też nie należa do najlepszych VW zastapil je TSI

zagazowanie FSI jest nieopłacalne bardzo duży koszt a samochod i tak porzebuje benzyny do jazdy

: sob kwie 20, 2013 20:47
autor: aki
kolega marpaw, chyba nie chce gazować auta :)

: sob kwie 20, 2013 21:59
autor: cheles
aki,
Masz jak zwykle rację. Jeżeli kolega mało będzie jeździł to polecam benzynę. Taniej naprawy kolegę wyniosą jak weźmie na ON przy krótkich trasach (tak jak opisał) będą większe koszty. I od razu napiszę, że wiadomo może trafić na idealny silnik, który mu nie przysporzy żadnych kłopotów. Decyzja a raczej kalkulacja należy do kolegi marpaw.
Temat o ON czy PB już był i polecam poczytać.

: ndz kwie 21, 2013 00:30
autor: marcelid
A czy Ty Kolego się witałeś ?? Ja polecam 1.9 :tdi: :on: 105 kucy ... :>

: ndz kwie 21, 2013 10:20
autor: Łukaszz
Ja jeżdże bardo mało ale mam 1.9 bo lubie słuchać jak turbo świszcze 8)

: ndz kwie 21, 2013 10:50
autor: aki
według mnie optymalny wybór był by TOURAN 1.9 tdi, z czy bez DPF nie ma znaczenia, jak by było nie tak z dpf zawsze można wyciąć dpf i po kłopocie, choć ja wszytkie auta mam z dpf i nigdy jeszcze mi się nie zaświecił.

: ndz kwie 21, 2013 16:33
autor: seba244
Największym problemem będzie zakup dobrze utrzymanego auta do 26 tyś...
Do 26 tyś polecam silniki benzynowe FSI oraz 1.9 TDI.

: pn kwie 22, 2013 07:08
autor: aki
Seba to fakt za tą kwotę będzie ciężko kupić zadbane auto.

: pn kwie 22, 2013 19:57
autor: marpaw
witka dla wszystkich.dzieki za porady,wiem ze bedzie trudno wybrac cos dobrego do 26tysi,ale mysle ze dam rade.bardziej jestem sklony za 1.9 tdi ale znowu z drugiej strony korci tez fsi. :? bede jeszcze szperal,czytal,myslal,i rozmawiam z szefem(zona :mrgreen: ).

: pn kwie 22, 2013 21:34
autor: aki
daj znać co kupiłeś :)

: śr kwie 24, 2013 13:12
autor: marnon
robię podobne przebiegi jak Ty i od roku śmigam golfem V 1.9 TDI i nic się nie dzieje... uważałem tylko w zimie by raz na jakiś czas auto solidnie dogrzać i troszkę mu dać " świeżego powietrza" w płuca ;) wg mnie alternatywy w benzynie VW za bardzo nie ma w tych rocznikach co chcesz kupić, TSI problem z łańcuchem, FSI z nagarem a 1.6MPI muł straszny do tego lubi wypić ... oczywiście nie wrzucam wszystkich do jednego wora, bo np. kupisz takie TSI czy z oryginalnym przebiegiem poniżej 100tyś km np. serwisowane i zadbane to można się zdecydować... ale ja bym raczej polował na 1.9 tdi.

: śr kwie 24, 2013 13:51
autor: aki
marnon, :brawa:

: czw kwie 25, 2013 09:20
autor: seba244
marnon pisze:robię podobne przebiegi jak Ty i od roku śmigam golfem V 1.9 TDI i nic się nie dzieje... uważałem tylko w zimie by raz na jakiś czas auto solidnie dogrzać i troszkę mu dać " świeżego powietrza" w płuca ;) wg mnie alternatywy w benzynie VW za bardzo nie ma w tych rocznikach co chcesz kupić, TSI problem z łańcuchem, FSI z nagarem a 1.6MPI muł straszny do tego lubi wypić ... oczywiście nie wrzucam wszystkich do jednego wora, bo np. kupisz takie TSI czy z oryginalnym przebiegiem poniżej 100tyś km np. serwisowane i zadbane to można się zdecydować... ale ja bym raczej polował na 1.9 tdi.
Jak 1.9 TDI to tylko do 2010r. Potem już tylko 2.0... :( nad tym ubolewam :( :( :(