mam takie małe pytanie , czy też macie wyczuwalne lekkie drganie, wibracje na sprzęgle w momencie wciśnięcia na jakieś 2-3 cm silnik
Drgania na pedale sprzęgła
- Rafik
- Użytkownik
- Posty: 241
- Rejestracja: śr lip 04, 2012 20:47
- Auto:: Passat 2007 2.0 140KM DSG
- Imię:: Rafał
- Lokalizacja: Bolszewo
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Drgania na pedale sprzęgła
Witam
mam takie małe pytanie , czy też macie wyczuwalne lekkie drganie, wibracje na sprzęgle w momencie wciśnięcia na jakieś 2-3 cm silnik
105 koników , wydaje mi się, że raczej dwumas to nie jest , choć czasami po dłużej jeżdzie tak po 100 km słychać lekkie obcieranie jakby coś szorowało, chromoliło 
mam takie małe pytanie , czy też macie wyczuwalne lekkie drganie, wibracje na sprzęgle w momencie wciśnięcia na jakieś 2-3 cm silnik
TDI To Doch Idze
- PIOTREL
- Expert
- Posty: 1055
- Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
- Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Koło
- Podziękował: 64 razy
- Otrzymał podziękowań: 108 razy
Witaj
To, co koledzy opisali to są już objawy dość mocno uszkodzonej dwumasy. W Twoim przypadku to są początki. Oczywiście jak chcesz, masz kasę i chęci możesz wymieniać. Ja mam podobny objaw. Pojechałem do zaprzyjaźnionego serwisu i powiedzieli, że można jeszcze jeździć, jeździć. Jak już zacznie grzechotać konkretnie i buda zacznie się trząść oraz jak nie będę mógł zapiąć biegu to wtedy nie zwlekać. Dodał, że dwumasa wytrzymuje do ok. 200 tyś ja mam 162tyś, więc jeszcze odrobinę mam czasu. Oczywiście szybkość zużycia zależy od stylu jazdy i ilości szarpnięć i zrywów .
To, co koledzy opisali to są już objawy dość mocno uszkodzonej dwumasy. W Twoim przypadku to są początki. Oczywiście jak chcesz, masz kasę i chęci możesz wymieniać. Ja mam podobny objaw. Pojechałem do zaprzyjaźnionego serwisu i powiedzieli, że można jeszcze jeździć, jeździć. Jak już zacznie grzechotać konkretnie i buda zacznie się trząść oraz jak nie będę mógł zapiąć biegu to wtedy nie zwlekać. Dodał, że dwumasa wytrzymuje do ok. 200 tyś ja mam 162tyś, więc jeszcze odrobinę mam czasu. Oczywiście szybkość zużycia zależy od stylu jazdy i ilości szarpnięć i zrywów .
- PIOTREL
- Expert
- Posty: 1055
- Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
- Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Koło
- Podziękował: 64 razy
- Otrzymał podziękowań: 108 razy
Witam
Może tak jest i jak to napisałeś „bzdura”. W poprzednim samochodzie, jakim miałem Peugeot 407SW zaczynało się od podobnych objawów. Jeździłem tak jeszcze przez 20000 tyś kilometrów. Efekt się pogłębiał. Kupił znajomy ten samochód ze świadomością wymiany dwumasy. On zrobił już 6000 tyś i jeszcze jeździ. Więc coś w tym musi być. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy i stopnia zużycia. Wszystko jest subiektywne , każdy przypadek jest inny. Ja postanowiłem tak jeździć. Pozdrawiam
Piotrek
Może tak jest i jak to napisałeś „bzdura”. W poprzednim samochodzie, jakim miałem Peugeot 407SW zaczynało się od podobnych objawów. Jeździłem tak jeszcze przez 20000 tyś kilometrów. Efekt się pogłębiał. Kupił znajomy ten samochód ze świadomością wymiany dwumasy. On zrobił już 6000 tyś i jeszcze jeździ. Więc coś w tym musi być. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy i stopnia zużycia. Wszystko jest subiektywne , każdy przypadek jest inny. Ja postanowiłem tak jeździć. Pozdrawiam
Piotrek
seba244 pisze:Przepraszam, ale napisze brzydko --> bzdura..PIOTREL pisze:Dodał, że dwumasa wytrzymuje do ok. 200 tyś
Naciśnięcie sprzęgła 2-3 cm to zaawansowany początek
-
marekp
- Początkujący
- Posty: 27
- Rejestracja: śr sty 09, 2013 08:53
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Kraków
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Uczucie mrowienia lub drgań na pedale sprzęgła przy położeniu na nim stopy są normalne. Wynika to z budowy układu wysprzęglania oraz przenoszenia przez koło dwumasowe konkretnych harmonicznych z wału korbowego. Nie powinno trzymać się nogi na pedale sprzęgła tak jak nie powinno trzymać się dzwigni zmiany biegów przy włączonym biegu podczas jazdy, z uwagi m.in. na szybsze zużycie elementów współpracujących.
-
seba244
- Expert
- Posty: 1872
- Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
- Auto:: Touran
- Imię:: .......
- Lokalizacja: J-no
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Dobre zakończeniemarekp pisze:Uczucie mrowienia lub drgań na pedale sprzęgła przy położeniu na nim stopy są normalne. Wynika to z budowy układu wysprzęglania oraz przenoszenia przez koło dwumasowe konkretnych harmonicznych z wału korbowego. Nie powinno trzymać się nogi na pedale sprzęgła tak jak nie powinno trzymać się dzwigni zmiany biegów przy włączonym biegu podczas jazdy, z uwagi m.in. na szybsze zużycie elementów współpracujących.
-
marcello69
- Posty: 2
- Rejestracja: śr paź 26, 2011 14:23
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Warszawa
Witam,
Mam podobny problem w swoim autku. Kilka dni temu przy przeszukiwaniu internetu w kwestii drgania pedału sprzęgła wpadłem na nstp. informacje http://motofocus.pl/technika/7386/wibra ... h-grupy-vw. Czy ktoś z Was spotkał się z taką diagnozą. Czy to kolejne wróżenie z fusów. Pozdrawiam
Mam podobny problem w swoim autku. Kilka dni temu przy przeszukiwaniu internetu w kwestii drgania pedału sprzęgła wpadłem na nstp. informacje http://motofocus.pl/technika/7386/wibra ... h-grupy-vw. Czy ktoś z Was spotkał się z taką diagnozą. Czy to kolejne wróżenie z fusów. Pozdrawiam