Drgania na pedale sprzęgła

Problemy dotyczące manualnych skrzyń biegów, a także DSG.
Awatar użytkownika
Rafik
Użytkownik
Posty: 241
Rejestracja: śr lip 04, 2012 20:47
Auto:: Passat 2007 2.0 140KM DSG
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Bolszewo
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Drgania na pedale sprzęgła

Post autor: Rafik »

Witam
mam takie małe pytanie , czy też macie wyczuwalne lekkie drganie, wibracje na sprzęgle w momencie wciśnięcia na jakieś 2-3 cm silnik :19: 105 koników , wydaje mi się, że raczej dwumas to nie jest , choć czasami po dłużej jeżdzie tak po 100 km słychać lekkie obcieranie jakby coś szorowało, chromoliło :?
TDI To Doch Idze
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

Zmartwię Cię, to dwumas. Drgania na sprzęgle, problem z wbiciem biegu, hałas o którym piszesz, drgania budy to objawy padającej dwumasy.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Rafik, tak jest. To jest normalne,że jak lekko wciśniesz to czujesz jakby "obroty silnika" ;)
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
Rafik
Użytkownik
Posty: 241
Rejestracja: śr lip 04, 2012 20:47
Auto:: Passat 2007 2.0 140KM DSG
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Bolszewo
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Rafik »

Tomas, tylko,że ja nie mam problemów z wbijaniem biegów, buda też nie drga :) może niepotrzebnie się martwię :) Muti, to git czyli się nie martwić ?:D:D
TDI To Doch Idze
Awatar użytkownika
PIOTREL
Expert
Posty: 1055
Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Koło
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy

Post autor: PIOTREL »

Witaj
To, co koledzy opisali to są już objawy dość mocno uszkodzonej dwumasy. W Twoim przypadku to są początki. Oczywiście jak chcesz, masz kasę i chęci możesz wymieniać. Ja mam podobny objaw. Pojechałem do zaprzyjaźnionego serwisu i powiedzieli, że można jeszcze jeździć, jeździć. Jak już zacznie grzechotać konkretnie i buda zacznie się trząść oraz jak nie będę mógł zapiąć biegu to wtedy nie zwlekać. Dodał, że dwumasa wytrzymuje do ok. 200 tyś ja mam 162tyś, więc jeszcze odrobinę mam czasu. Oczywiście szybkość zużycia zależy od stylu jazdy i ilości szarpnięć i zrywów .
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

Ja tylko mówię jakie są objawy, wcale nie twierdzę że pada Ci dwumasa. :piwo:
Awatar użytkownika
Rafik
Użytkownik
Posty: 241
Rejestracja: śr lip 04, 2012 20:47
Auto:: Passat 2007 2.0 140KM DSG
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Bolszewo
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Rafik »

Tomas, taka wiedza na pewno się kiedyś przyda, w końcu to bolączka naszych Turków :/ więc bardzo dziękuje :piwo:
TDI To Doch Idze
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

PIOTREL pisze:Dodał, że dwumasa wytrzymuje do ok. 200 tyś
Przepraszam, ale napisze brzydko --> bzdura..

Naciśnięcie sprzęgła 2-3 cm to zaawansowany początek :bry:
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

Jeśli chodzi o delikatne wciśnięcie sprzęgła na 2-3 cm i wyczuwalne delikatne drgania to rzecz normalna, która występuje także w nowych salonowych autach (takie objawy ma mój brat w nowym, salonowym Touranie 2.0).
Co do chrabotania itp bardzo możliwe że to odgłosy dwumasy.
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
Rafik
Użytkownik
Posty: 241
Rejestracja: śr lip 04, 2012 20:47
Auto:: Passat 2007 2.0 140KM DSG
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Bolszewo
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Rafik »

Na razie będę jeżdził a czas swoje pokaże :) dzięki chłopaki za wszystkie odpowiedzi :)
TDI To Doch Idze
Awatar użytkownika
PIOTREL
Expert
Posty: 1055
Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Koło
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy

Post autor: PIOTREL »

Witam
Może tak jest i jak to napisałeś „bzdura”. W poprzednim samochodzie, jakim miałem Peugeot 407SW zaczynało się od podobnych objawów. Jeździłem tak jeszcze przez 20000 tyś kilometrów. Efekt się pogłębiał. Kupił znajomy ten samochód ze świadomością wymiany dwumasy. On zrobił już 6000 tyś i jeszcze jeździ. Więc coś w tym musi być. Oczywiście wszystko zależy od stylu jazdy i stopnia zużycia. Wszystko jest subiektywne , każdy przypadek jest inny. Ja postanowiłem tak jeździć. Pozdrawiam
Piotrek
seba244 pisze:
PIOTREL pisze:Dodał, że dwumasa wytrzymuje do ok. 200 tyś
Przepraszam, ale napisze brzydko --> bzdura..

Naciśnięcie sprzęgła 2-3 cm to zaawansowany początek :bry:
marekp
Początkujący
Posty: 27
Rejestracja: śr sty 09, 2013 08:53
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: marekp »

Uczucie mrowienia lub drgań na pedale sprzęgła przy położeniu na nim stopy są normalne. Wynika to z budowy układu wysprzęglania oraz przenoszenia przez koło dwumasowe konkretnych harmonicznych z wału korbowego. Nie powinno trzymać się nogi na pedale sprzęgła tak jak nie powinno trzymać się dzwigni zmiany biegów przy włączonym biegu podczas jazdy, z uwagi m.in. na szybsze zużycie elementów współpracujących.
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

marekp pisze:Uczucie mrowienia lub drgań na pedale sprzęgła przy położeniu na nim stopy są normalne. Wynika to z budowy układu wysprzęglania oraz przenoszenia przez koło dwumasowe konkretnych harmonicznych z wału korbowego. Nie powinno trzymać się nogi na pedale sprzęgła tak jak nie powinno trzymać się dzwigni zmiany biegów przy włączonym biegu podczas jazdy, z uwagi m.in. na szybsze zużycie elementów współpracujących.
Dobre zakończenie :ok:
marcello69
Posty: 2
Rejestracja: śr paź 26, 2011 14:23
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marcello69 »

Witam,
Mam podobny problem w swoim autku. Kilka dni temu przy przeszukiwaniu internetu w kwestii drgania pedału sprzęgła wpadłem na nstp. informacje http://motofocus.pl/technika/7386/wibra ... h-grupy-vw. Czy ktoś z Was spotkał się z taką diagnozą. Czy to kolejne wróżenie z fusów. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Rafik
Użytkownik
Posty: 241
Rejestracja: śr lip 04, 2012 20:47
Auto:: Passat 2007 2.0 140KM DSG
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Bolszewo
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Rafik »

A ja wam powiem ,że dwumas się u mnie kończy :/
TDI To Doch Idze
ODPOWIEDZ