Problem z wycieraczkami.

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
Ernest
Posty: 4
Rejestracja: czw sie 04, 2011 12:56
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Złotoryja

Problem z wycieraczkami.

Post autor: Ernest »

Witam!
Niedawno kupiłem Tourana 2003r. i mam problem z wycieraczkami.
Po kolei:
Samochód stał ok. pół w niemczech zanim go kupiłem. Jak dojechałem do domu to okazało się, że wycieraczki trochę się ruszają ale się blokują w połowie szyby. Rozmontowałem mechanizmy przy silniczkach, rozruszałem, posmarowałem i już ładnie wycierają całą szybę.
Cały problem jednak w tym, że są tylko czasówki. Niezależnie od tego który bieg ustawię chodzą tak samo, jedynie na tym najszybszym poruszają się szybciej, ale też robią sobie krótką przerwę po powrocie.
Regulacja czasu też nic nie zmienia. (o ile jest to regulacja czasu, bo nie wiem jak stwierdzić czy mają czujnik deszczu).
Mam swój tester diagnostyczny i żadnych błedów związanych z wycieraczkami nie wywala. Bordnetz pokazuje tylko brak podświetlenia tablicy rejestracyjnej, i tu też ciekawostka, bo nie dochodzi prąd do kostki w klapie tylnej.
Ściągnąłęm dzisiaj kierownicę oglądnąłem manetkę, nic złego nie wypatrzyłem, ale nie udało mi się jej zdemontować gdyż nie wiedziałem jak ściągnąć tą płytkę od spodu a nie chciałem czegoś uszkodzić.
Czujnik maski też raczej jest OK, bo po otwarciu wycieraczki w ogóle nie działają.
Ma ktoś może jakieś sugestie? :>
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3421
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 117 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Sprawdz w blokach pomiarowych sterownika kolumny kierowniczej jak zmienia się wartośc gdy zmieniasz połozenie manetki.
kufcio
Przeglądacz
Posty: 117
Rejestracja: czw lut 10, 2011 13:43
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: zachpom
Podziękował: 1 raz

Post autor: kufcio »

Podepnę sie z pytaniem o wycieraczki...

Zostawiam samochód na 1 biegu wycieraczki czyli automat na podstawie czujnika deszczu, czułość na przedostatnim biegu.

Zapalam auto, deszcz pada i ni cholery wycieraczki nie ruszają. Raz na 10 same pójdą a pozostałe 9 muszę coś dotknąć czy to przełącznikiem wycieraczek czy samą czułością.
Jakby się zawieszało na moment.

Spotkał się ktoś z tym?
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3421
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 117 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Po przekroczeniu 20km/h z tego co kojaze zaczną się ruszac. Tak juz było nawet w Passacie 2001
Ernest
Posty: 4
Rejestracja: czw sie 04, 2011 12:56
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: Ernest »

Więc komunikaty w blokach pomiarowych wyglądają tak:

pozycja neutralna - "Not Operating"
pozycja w dół - "Not Operating"
czasówki - "---BRAK---"
1 bieg - "prędkość 1"
2 bieg - "prędkość 2"

Czy ten "brak" na czasówkach może oznaczać że właśnie jest coś nie tak?

PS. Kufcio: po wyłączeniu zapłonu i zostawieniu na "czasówkach" wycieraczki same nie ruszą po ponownym odpaleniu i rozpoczęciu opadów. Trzeba je ponownie wyłączyć i włączyć. Przynajmniej tak mam w VW T5.
shaman82
Przeglądacz
Posty: 107
Rejestracja: czw maja 05, 2011 00:06
Auto:: 1T1 BXF '06
Imię:: Pablo
Lokalizacja: TSA
Podziękował: 1 raz

Re: Problem z wycieraczkami.

Post autor: shaman82 »

Ernest pisze:Witam!
Cały problem jednak w tym, że są tylko czasówki. Niezależnie od tego który bieg ustawię chodzą tak samo, jedynie na tym najszybszym poruszają się szybciej, ale też robią sobie krótką przerwę po powrocie.
Sprawdzałeś podczas jazdy, czy na postoju? Jeżeli jedziesz z wycieraczkami ustawionymi w tryb ciągły, to gdy zatrzymasz się np. na światłach, to przechodzą automatycznie w tryb czasowy i wracają do pracy ciągłej po ruszeniu.
Nie wiem czy rozwiązuje to Twój problem, ale może komuś innemu pomoże.
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3421
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 117 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

A zmienai się ta wartośc w "brak" jak rusząją ?
Ernest
Posty: 4
Rejestracja: czw sie 04, 2011 12:56
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: Ernest »

Nie
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3421
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 117 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

No nie zmiania się bo się nie ruszaja. Jechałes by to sprawdzic? czasem na AUTO nie ruszą się jak auto stoi, dopiero pow 20km/h
Ernest
Posty: 4
Rejestracja: czw sie 04, 2011 12:56
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: Ernest »

Wycieraczki chodzą na każdym biegu jednakowo w równym, dość krótkim odstępie czasu. Oczywiście za wyjątkiem pozycji "wyłączone". Nie ma znaczenia czy to czasówki, 1 bieg, 2 bieg, czy "w dół" czy spryskiwacz. Nie ma też znaczenia czy stoję czy jadę, czy pada czy nie pada, zawsze jest tak samo :/ Za to z tylnią wycieraczką wszystko jest w porządku.
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3421
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 117 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

W blokach powinno byc:
Not Operated, - czyli neutrum.
Level - tu stany przełacznika częstotliwości (ale manetka musi byc aktywna - czyli w pozycji 1)
Stage Init - tu właczenie do góry manetki
Stage 1 - pierwsza pozycja bez czasówek
Stage 2 - 2 pozycja - czyli najszybciej .

Jesli na któryms z tych nie masz stanów , albo braku reakcji to szukaj winy w manetce, zakładam ze sterownik dobry.

Wycieraczki same się właczą jak bedzie czujnik deszczu, przeciez jakos muszą wiedziec ze mają działac, po co w słonecnzy dzien mielic szybe.
ODPOWIEDZ