Kąt wałka rozrządu
-
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: śr lip 25, 2012 19:47
- Auto:: Touran 2006 2.0 TDI BMM
- Imię:: Błażej
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Kąt wałka rozrządu
jestem po wymianie rozrządu,no i trochę się naczytałem na temat sprawdzania kąta ustawienia wałka.Wychodzi na to że optymalnym ustawieniem jest -0.5-1.5,ja u siebie sprawdziłem vagiem i pokazuje mi -2,9,i czasem po uruchomieniu jak rozgrzany zaraz po uruchomieniu silnik wpada w wibrację.Czy to może być spowodowane złym ustawieniem tego kąta.Mam 2.0 tdi BMM w DSG,no i czy te wartości są takie same dla 1,9 i 2,0 ??
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
a może pora zajrzeć do wtryskiwaczy ...
a przed wymianą było dobrze??
a przed wymianą było dobrze??
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
-
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: śr lip 25, 2012 19:47
- Auto:: Touran 2006 2.0 TDI BMM
- Imię:: Błażej
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Jeśli chodzi o wtryskiwacze to we wszystkich blokach pomiarowych jest książkowo,a te wibracje to dosłownie chwilowe zatrzęsienie silnikiem,teraz tak myślę to może poduszka ,bo to tylko jest na mocno gorącym silniku,a silnik czy zimny czy ciepły uruchamia się bez żadnego problemu.
[ Dodano: Wto Maj 14, 2013 08:24 ]
[ Dodano: Wto Maj 14, 2013 08:24 ]
No być może w tym silniku to jest przwidłowe ustawienie skoro i ty masz -2,9aki pisze:siemion22, mam identyczny silnik z DSG i rozrząd ustawiony jest na -2,9, auto odpala normalnie i śmiga aż miło, jestem przed wymianą rozrządu.
- Cesarz
- Władca postów
- Posty: 4415
- Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
- Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 629 razy
- Otrzymał podziękowań: 223 razy
-2,9 poprostu jest w normie... 
a norma jest +/- 3

a norma jest +/- 3
Ostatnio zmieniony wt maja 14, 2013 09:30 przez Cesarz, łącznie zmieniany 1 raz.
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
- Przemo210481
- Początkujący
- Posty: 43
- Rejestracja: pn cze 18, 2012 23:41
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Bochnia
- Podziękował: 2 razy
Witam,
Ostatnio miałem taki problem.
Po odczytaniu synchronizacji kąt wałka wynosił -6,5, rozrząd wymieniony w lutym (było na 0).
Ustawiłem kąt przekręcając wałek i odczyt miałem 0 (wszystko na ciepłym silniku).
Na drugi dzień rano samochód odpalał ale zaraz zgasł dopiero po kilkukrotnym odpaleniu z gazem - zaskoczył ale pojawił się błąd czujnika g40 po podłączeniu VAG pokazuje synchronizację 0.
Trochę dziwne bo na ciepłym pali bez problemu. Rozebrałem osłonę rozrządu i cofnąłem wałek w tą samą pozycję jak był poprzednio (ok skok ok 1,5 mm) ale odczyt dalej 0 a samochód pali na zimnym i ciepłym.
Jak mogę sprawdzić czujnik ponieważ coś mi tu nie gra.
Ostatnio miałem taki problem.
Po odczytaniu synchronizacji kąt wałka wynosił -6,5, rozrząd wymieniony w lutym (było na 0).
Ustawiłem kąt przekręcając wałek i odczyt miałem 0 (wszystko na ciepłym silniku).
Na drugi dzień rano samochód odpalał ale zaraz zgasł dopiero po kilkukrotnym odpaleniu z gazem - zaskoczył ale pojawił się błąd czujnika g40 po podłączeniu VAG pokazuje synchronizację 0.
Trochę dziwne bo na ciepłym pali bez problemu. Rozebrałem osłonę rozrządu i cofnąłem wałek w tą samą pozycję jak był poprzednio (ok skok ok 1,5 mm) ale odczyt dalej 0 a samochód pali na zimnym i ciepłym.
Jak mogę sprawdzić czujnik ponieważ coś mi tu nie gra.
-
- Zaawansowany
- Posty: 355
- Rejestracja: ndz maja 27, 2012 22:29
- Auto:: Touran 1.9 TDI BXE 2006
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: York
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
U mnie w BXE jest to samo mialem -2.5 chcialem poprawic kat i skonczylo sie na tym ze spedzilem na ustawianiu kata w sumie z 2-3h a jedyne wartosci jakie mi pokazuje to 0 lub -6.4 i zero ma strasznie duzy zakresPrzemo210481 pisze:Witam,
Ostatnio miałem taki problem.
Po odczytaniu synchronizacji kąt wałka wynosił -6,5, rozrząd wymieniony w lutym (było na 0).
Ustawiłem kąt przekręcając wałek i odczyt miałem 0 (wszystko na ciepłym silniku).
Na drugi dzień rano samochód odpalał ale zaraz zgasł dopiero po kilkukrotnym odpaleniu z gazem - zaskoczył ale pojawił się błąd czujnika g40 po podłączeniu VAG pokazuje synchronizację 0.
Trochę dziwne bo na ciepłym pali bez problemu. Rozebrałem osłonę rozrządu i cofnąłem wałek w tą samą pozycję jak był poprzednio (ok skok ok 1,5 mm) ale odczyt dalej 0 a samochód pali na zimnym i ciepłym.
Jak mogę sprawdzić czujnik ponieważ coś mi tu nie gra.
Wydaje mi sie ze jest cos nie tak z czujnikiem na forum masz posta odnosnie tego czujnika podobno czesto sie przeciera kabel i mozna go latwo naprawic tylko nie wiem jaki jest obiaw przetartego kabla bo u mnie komputer nie pokazuje zadnego bledu czujnika a sam czujnik tak jak pisalem wyzej zmienia wartosci ale tylko z 0 na -6.4
Mozesz napisac jak znajdziesz rozwiazanie tego problemu