Kąt wałka rozrządu

siemion22
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: śr lip 25, 2012 19:47
Auto:: Touran 2006 2.0 TDI BMM
Imię:: Błażej
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Kąt wałka rozrządu

Post autor: siemion22 »

jestem po wymianie rozrządu,no i trochę się naczytałem na temat sprawdzania kąta ustawienia wałka.Wychodzi na to że optymalnym ustawieniem jest -0.5-1.5,ja u siebie sprawdziłem vagiem i pokazuje mi -2,9,i czasem po uruchomieniu jak rozgrzany zaraz po uruchomieniu silnik wpada w wibrację.Czy to może być spowodowane złym ustawieniem tego kąta.Mam 2.0 tdi BMM w DSG,no i czy te wartości są takie same dla 1,9 i 2,0 ??
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

Są i do 3 i do 6.. Może twój problem wynika z dość popularnego problemu odpalania na ciepłym silniku?..Może wystarczy podnieść dawkę rozruchową?????
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

a może pora zajrzeć do wtryskiwaczy ...

a przed wymianą było dobrze??
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

siemion22, mam identyczny silnik z DSG i rozrząd ustawiony jest na -2,9, auto odpala normalnie i śmiga aż miło, jestem przed wymianą rozrządu.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
siemion22
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: śr lip 25, 2012 19:47
Auto:: Touran 2006 2.0 TDI BMM
Imię:: Błażej
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: siemion22 »

Jeśli chodzi o wtryskiwacze to we wszystkich blokach pomiarowych jest książkowo,a te wibracje to dosłownie chwilowe zatrzęsienie silnikiem,teraz tak myślę to może poduszka ,bo to tylko jest na mocno gorącym silniku,a silnik czy zimny czy ciepły uruchamia się bez żadnego problemu.

[ Dodano: Wto Maj 14, 2013 08:24 ]
aki pisze:siemion22, mam identyczny silnik z DSG i rozrząd ustawiony jest na -2,9, auto odpala normalnie i śmiga aż miło, jestem przed wymianą rozrządu.
No być może w tym silniku to jest przwidłowe ustawienie skoro i ty masz -2,9
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

-2,9 poprostu jest w normie... :>
a norma jest +/- 3
Ostatnio zmieniony wt maja 14, 2013 09:30 przez Cesarz, łącznie zmieniany 1 raz.
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

marynarz75 pisze:-2,9 poprostu jest w normie... :>
no tak, ale to juz graniczna norma... siemion22 ustaw sobie w okolice 0 i porównaj jak bedzie sie zachowywał...
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

ktoś kiedyś mi powiedział że przy takim ustawieniu auto jest zrywniejsze.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
Przemo210481
Początkujący
Posty: 43
Rejestracja: pn cze 18, 2012 23:41
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Bochnia
Podziękował: 2 razy

Post autor: Przemo210481 »

Witam,
Ostatnio miałem taki problem.

Po odczytaniu synchronizacji kąt wałka wynosił -6,5, rozrząd wymieniony w lutym (było na 0).
Ustawiłem kąt przekręcając wałek i odczyt miałem 0 (wszystko na ciepłym silniku).
Na drugi dzień rano samochód odpalał ale zaraz zgasł dopiero po kilkukrotnym odpaleniu z gazem - zaskoczył ale pojawił się błąd czujnika g40 po podłączeniu VAG pokazuje synchronizację 0.

Trochę dziwne bo na ciepłym pali bez problemu. Rozebrałem osłonę rozrządu i cofnąłem wałek w tą samą pozycję jak był poprzednio (ok skok ok 1,5 mm) ale odczyt dalej 0 a samochód pali na zimnym i ciepłym.

Jak mogę sprawdzić czujnik ponieważ coś mi tu nie gra.
collega
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: ndz maja 27, 2012 22:29
Auto:: Touran 1.9 TDI BXE 2006
Imię:: Marcin
Lokalizacja: York
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: collega »

Przemo210481 pisze:Witam,
Ostatnio miałem taki problem.

Po odczytaniu synchronizacji kąt wałka wynosił -6,5, rozrząd wymieniony w lutym (było na 0).
Ustawiłem kąt przekręcając wałek i odczyt miałem 0 (wszystko na ciepłym silniku).
Na drugi dzień rano samochód odpalał ale zaraz zgasł dopiero po kilkukrotnym odpaleniu z gazem - zaskoczył ale pojawił się błąd czujnika g40 po podłączeniu VAG pokazuje synchronizację 0.

Trochę dziwne bo na ciepłym pali bez problemu. Rozebrałem osłonę rozrządu i cofnąłem wałek w tą samą pozycję jak był poprzednio (ok skok ok 1,5 mm) ale odczyt dalej 0 a samochód pali na zimnym i ciepłym.

Jak mogę sprawdzić czujnik ponieważ coś mi tu nie gra.
U mnie w BXE jest to samo mialem -2.5 chcialem poprawic kat i skonczylo sie na tym ze spedzilem na ustawianiu kata w sumie z 2-3h a jedyne wartosci jakie mi pokazuje to 0 lub -6.4 i zero ma strasznie duzy zakres
Wydaje mi sie ze jest cos nie tak z czujnikiem na forum masz posta odnosnie tego czujnika podobno czesto sie przeciera kabel i mozna go latwo naprawic tylko nie wiem jaki jest obiaw przetartego kabla bo u mnie komputer nie pokazuje zadnego bledu czujnika a sam czujnik tak jak pisalem wyzej zmienia wartosci ale tylko z 0 na -6.4
Mozesz napisac jak znajdziesz rozwiazanie tego problemu
ODPOWIEDZ