Strona 1 z 1

Kąt wałka rozrządu

: pn maja 13, 2013 22:11
autor: siemion22
jestem po wymianie rozrządu,no i trochę się naczytałem na temat sprawdzania kąta ustawienia wałka.Wychodzi na to że optymalnym ustawieniem jest -0.5-1.5,ja u siebie sprawdziłem vagiem i pokazuje mi -2,9,i czasem po uruchomieniu jak rozgrzany zaraz po uruchomieniu silnik wpada w wibrację.Czy to może być spowodowane złym ustawieniem tego kąta.Mam 2.0 tdi BMM w DSG,no i czy te wartości są takie same dla 1,9 i 2,0 ??

: pn maja 13, 2013 22:28
autor: seba244
Są i do 3 i do 6.. Może twój problem wynika z dość popularnego problemu odpalania na ciepłym silniku?..Może wystarczy podnieść dawkę rozruchową?????

: pn maja 13, 2013 22:55
autor: JacaTouran
a może pora zajrzeć do wtryskiwaczy ...

a przed wymianą było dobrze??

: wt maja 14, 2013 07:07
autor: aki
siemion22, mam identyczny silnik z DSG i rozrząd ustawiony jest na -2,9, auto odpala normalnie i śmiga aż miło, jestem przed wymianą rozrządu.

: wt maja 14, 2013 08:23
autor: siemion22
Jeśli chodzi o wtryskiwacze to we wszystkich blokach pomiarowych jest książkowo,a te wibracje to dosłownie chwilowe zatrzęsienie silnikiem,teraz tak myślę to może poduszka ,bo to tylko jest na mocno gorącym silniku,a silnik czy zimny czy ciepły uruchamia się bez żadnego problemu.

[ Dodano: Wto Maj 14, 2013 08:24 ]
aki pisze:siemion22, mam identyczny silnik z DSG i rozrząd ustawiony jest na -2,9, auto odpala normalnie i śmiga aż miło, jestem przed wymianą rozrządu.
No być może w tym silniku to jest przwidłowe ustawienie skoro i ty masz -2,9

: wt maja 14, 2013 09:25
autor: Cesarz
-2,9 poprostu jest w normie... :>
a norma jest +/- 3

: wt maja 14, 2013 09:27
autor: Dodi
marynarz75 pisze:-2,9 poprostu jest w normie... :>
no tak, ale to juz graniczna norma... siemion22 ustaw sobie w okolice 0 i porównaj jak bedzie sie zachowywał...

: wt maja 14, 2013 09:50
autor: aki
ktoś kiedyś mi powiedział że przy takim ustawieniu auto jest zrywniejsze.

: pt maja 17, 2013 09:33
autor: Przemo210481
Witam,
Ostatnio miałem taki problem.

Po odczytaniu synchronizacji kąt wałka wynosił -6,5, rozrząd wymieniony w lutym (było na 0).
Ustawiłem kąt przekręcając wałek i odczyt miałem 0 (wszystko na ciepłym silniku).
Na drugi dzień rano samochód odpalał ale zaraz zgasł dopiero po kilkukrotnym odpaleniu z gazem - zaskoczył ale pojawił się błąd czujnika g40 po podłączeniu VAG pokazuje synchronizację 0.

Trochę dziwne bo na ciepłym pali bez problemu. Rozebrałem osłonę rozrządu i cofnąłem wałek w tą samą pozycję jak był poprzednio (ok skok ok 1,5 mm) ale odczyt dalej 0 a samochód pali na zimnym i ciepłym.

Jak mogę sprawdzić czujnik ponieważ coś mi tu nie gra.

: pt maja 17, 2013 10:34
autor: collega
Przemo210481 pisze:Witam,
Ostatnio miałem taki problem.

Po odczytaniu synchronizacji kąt wałka wynosił -6,5, rozrząd wymieniony w lutym (było na 0).
Ustawiłem kąt przekręcając wałek i odczyt miałem 0 (wszystko na ciepłym silniku).
Na drugi dzień rano samochód odpalał ale zaraz zgasł dopiero po kilkukrotnym odpaleniu z gazem - zaskoczył ale pojawił się błąd czujnika g40 po podłączeniu VAG pokazuje synchronizację 0.

Trochę dziwne bo na ciepłym pali bez problemu. Rozebrałem osłonę rozrządu i cofnąłem wałek w tą samą pozycję jak był poprzednio (ok skok ok 1,5 mm) ale odczyt dalej 0 a samochód pali na zimnym i ciepłym.

Jak mogę sprawdzić czujnik ponieważ coś mi tu nie gra.
U mnie w BXE jest to samo mialem -2.5 chcialem poprawic kat i skonczylo sie na tym ze spedzilem na ustawianiu kata w sumie z 2-3h a jedyne wartosci jakie mi pokazuje to 0 lub -6.4 i zero ma strasznie duzy zakres
Wydaje mi sie ze jest cos nie tak z czujnikiem na forum masz posta odnosnie tego czujnika podobno czesto sie przeciera kabel i mozna go latwo naprawic tylko nie wiem jaki jest obiaw przetartego kabla bo u mnie komputer nie pokazuje zadnego bledu czujnika a sam czujnik tak jak pisalem wyzej zmienia wartosci ale tylko z 0 na -6.4
Mozesz napisac jak znajdziesz rozwiazanie tego problemu