Czytaliście artykuł w Auto-Swiat?

Problemy ogólne, które nie pasują do innych tematów.
Iza_30
Użytkownik
Posty: 230
Rejestracja: wt cze 07, 2011 03:56
Auto:: Touran 2.0 TDI140 KMDSG
Imię:: Iza
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Czytaliście artykuł w Auto-Swiat?

Post autor: Iza_30 »

W nowym Auto-Swiat jest artykuł dotyczący I generacji tourana. Jakoś nie przeczytałam tam nic nowego o czym bym nie wiedziała z forum...ale od nowa się ząłamałam...znow straszyli silnikiem 2.0tdi BKD
Highline
Użytkownik
Posty: 194
Rejestracja: ndz maja 01, 2011 15:44
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Dolnośląskie
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Highline »

W ogóle zauważyłem że w Auto-Świecie nie piszą za dobrze o Touranach.. np ten temat "ponadprzeciętnie awaryjny" (czy jakoś tak..)
A dasz może linka do tego artykułu?
VW Touran 1.9TDI '08 KLIKNIJ
Iza_30
Użytkownik
Posty: 230
Rejestracja: wt cze 07, 2011 03:56
Auto:: Touran 2.0 TDI140 KMDSG
Imię:: Iza
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Iza_30 »

Nie mogę znaleść linka na stronie. Artykuł jest z najnowszego wydania wiec moze trzeba jeszcze poczekać.
anko1973
Zaawansowany
Posty: 383
Rejestracja: pt lip 01, 2011 14:37
Auto:: 2,0 TDI BKD, DSG, 2005
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: anko1973 »

tez mam ten nieszczęsny BKD; jak to mówi mechanik, kórego męczę - jeździc nie przejmowac się jak sie zrypie to sie wtedy będziemy martwić; moim zdaniem mało jest samochodów nieawaryjnych; nowsze disle maja filtry cząstek; więc.... ja turana cenię za 7 miejsc, zajefajną DSG, co ma być to będzie
Iza_30
Użytkownik
Posty: 230
Rejestracja: wt cze 07, 2011 03:56
Auto:: Touran 2.0 TDI140 KMDSG
Imię:: Iza
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Iza_30 »

Tutaj jest link do wspomnianego artykułu

http://www.auto-swiat.pl/1-touran-volks ... -zaskoczyc
Awatar użytkownika
LYJO
Władca postów
Posty: 2919
Rejestracja: śr cze 08, 2011 16:20
Auto:: 2.0 TDI/BKD/DSG/2004
Imię:: Olek
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: LYJO »

Wszędzie straszą silnikami BKD. Jak ktoś jest "toporny" to i czołg zajedzie :)
Trzeba tak używać auto, żeby było jak najdłużej bezawaryjne.
Dlatego ja staram się podchodzić do takich rewelacji z dystansem...
Obrazek
Matsil
Początkujący
Posty: 18
Rejestracja: czw sie 11, 2011 23:04
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Matsil »

Mój passat B6 2,0TDI kiedyś wystąpił w sesji auto świata :). Opisali tam, że silnik 2,0TDI nie warty jest uwagi. Dziwne, bo 80% passatów posiada właśnie tą jednostkę. Sam przejechałem nim ponad 90tys. km i poza jedną akcją serwisową i wątpliwą wymianą jednego pompowtrysku (wszystko na gwarancji), silnik spisywał sie znakomicie. Spalanie na poziomie 6,3l/100km, zadowalająca dynamika, moze troche hałaśliwy. A miałem wersję BKP 16-zaworową, która ponoć była najbardziej awaryjna, BMP 8-zaworowa jest bardziej polecana.
Podejrzewam, że podobnie jest z touranem, o tych silnikach krążą mity.

O toyocie 2,2 D4D się nie mówi, a każdy użytkownik wie, że ten silnik poniżej -15oC nie odpala i nie są to pojedyncze przypadki, ale reguła. Mam szczęście, że auto trzymam w garażu, ale na nartach praktycznie codziennie wzywałem serwis. Podobnie mają wszyscy koledzy jeżdżący z tymi silnikami. Nie ma znaczenia czy najnowszy avensis, czy poprzedni model - wszystkie tak mają i ludzi z serwisu to nie dziwi.
Ale o tym jakoś w AŚ przy okazji opisu avensisa nie wspomnieli :roll:
MW WILU
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: ndz lut 19, 2012 15:53
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Oława

Post autor: MW WILU »

Problem z tą domniemana awaryjnością Turów i 2.0 TDI tak widzę:

1. Faktycznie auta do 2008 miewały problemy w głowicami, dwumasami i pompowtryskami
2. Tury sprowadzone i sprzedawane u nas mają nie np. 120 tys. a 200 tys. przebiegu i wiadomo skąd ten proceder.
3. Silniki 2.0 TDI są montowane w wielu modelach od skody po Outlandera i jest ich na rynku bardzo duzo co ma wływ na odsetek usterkowości
4. Nowoczesne diesle to silniki specjalne troski i będą się psuły jeżli nie zadbamy o jazdę na dobrym paliwie, delikatną jazdę na zimnym, chłodzenie turbo przed zgaszeniem, rzetelny serwis płynów i filtrów
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Mam BKD od ponad 3 lat (total 205 tys km z czego ja 45 tys) i jakos odpukac nic strasznego sie nie dzieje.... :mrgreen:
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

czytałem ten artykuł u dentysty.

Niemiło to niech się sami zaskoczą.

BKD to było jedno z zagadnień. Wogóle zjechali Tourana. Sam tytuł artykułu już o tym świadczy.

Mam BKD jak wielu z Was wie, a wielu nie i złego zdania nie mogę powiedzieć.
Jakaś wada? Tak-chyba psychiczna, że mam BKD który jest niby nieszczęsny.
Silnik po 205 000 km chodzi jak zegarek. Sam przejechałem 20 000 km. Dbam jak o każde inne auto. Jak się sypnie to jak każdy inny. Naprawimy. Póki co z silnikiem żadnych kłopotów.
Toporny jest? Wg. mnie te 140 koni i 16 zaworów lata. Nie zamieniłbym na żaden 1.9.

Pozdrowienia dla Auto Świata!
Pozdrawiam!
ptomek2
Przeglądacz
Posty: 112
Rejestracja: wt maja 17, 2011 21:54
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: KR

Post autor: ptomek2 »

Matsil,
Nie zgadzam się z Tobą chyba że twój 2,2 ma swoje km za sobą. Moj avensis z 2.2 dcat obecnie ma 50000 przebiegu podczas tej zimy odpalal przy -32 stopniach tak jak przy +30 bez żadnej przesady! Niewątpliwie jednak zgodzić się trzeba z tym że "jak dbasz tak masz"
Fotografia Ślubna i Wideofilmowanie HDSLR
ŁukaszTouran
Zaawansowany
Posty: 478
Rejestracja: wt sie 23, 2011 12:34
Auto:: TouranCross 2.0 CR CJFA
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Ołpiny/Kraków
Podziękował: 136 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Post autor: ŁukaszTouran »

Matsil,
Nie zgadzam się z Tobą chyba że twój 2,2 ma swoje km za sobą. Moj avensis z 2.2 dcat obecnie ma 50000 przebiegu podczas tej zimy odpalal przy -32 stopniach tak jak przy +30 bez żadnej przesady! Niewątpliwie jednak zgodzić się trzeba z tym że "jak dbasz tak masz"
ptomek2,
Ja też nie za bardzo się z Tobą zgodzę że "przy -32 stopniach tak jak przy +30 bez żadnej przesady!" Bo jest w tym przesada. Znajomy ma Toyote z tym silnikiem i ma przejechane 25-30tys jakoś tak. Przy -25st. miał problem z odpaleniem. Dopiero mój Touran i kable pomogły :)
Po pierwsze ... 1T1 Po drugie... 1T3
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

MW WILU pisze:4. Nowoczesne diesle to silniki specjalne troski i będą się psuły jeżli nie zadbamy o jazdę na dobrym paliwie, delikatną jazdę na zimnym, chłodzenie turbo przed zgaszeniem, rzetelny serwis płynów i filtrów
Ja stosuję się do tych zasad, na paliwie nie oszczędzam i do tej pory nie ma problemu przy przebiegu ok. 205kkm, z czego 36kkm ja.
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
ptomek2
Przeglądacz
Posty: 112
Rejestracja: wt maja 17, 2011 21:54
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: KR

Post autor: ptomek2 »

Skoro wiesz lepiej to nie będę Cię uświadamiać. Różnica była w długości grzania świec zamiast 1sek grzaly 5.
Fotografia Ślubna i Wideofilmowanie HDSLR
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

a tu AŚ pisze o turbinach
ODPOWIEDZ