Strona 1 z 1

Czytaliście artykuł w Auto-Swiat?

: śr sie 17, 2011 20:54
autor: Iza_30
W nowym Auto-Swiat jest artykuł dotyczący I generacji tourana. Jakoś nie przeczytałam tam nic nowego o czym bym nie wiedziała z forum...ale od nowa się ząłamałam...znow straszyli silnikiem 2.0tdi BKD

: śr sie 17, 2011 21:13
autor: Highline
W ogóle zauważyłem że w Auto-Świecie nie piszą za dobrze o Touranach.. np ten temat "ponadprzeciętnie awaryjny" (czy jakoś tak..)
A dasz może linka do tego artykułu?

: czw sie 18, 2011 04:42
autor: Iza_30
Nie mogę znaleść linka na stronie. Artykuł jest z najnowszego wydania wiec moze trzeba jeszcze poczekać.

: czw sie 18, 2011 06:14
autor: anko1973
tez mam ten nieszczęsny BKD; jak to mówi mechanik, kórego męczę - jeździc nie przejmowac się jak sie zrypie to sie wtedy będziemy martwić; moim zdaniem mało jest samochodów nieawaryjnych; nowsze disle maja filtry cząstek; więc.... ja turana cenię za 7 miejsc, zajefajną DSG, co ma być to będzie

: sob sie 20, 2011 07:22
autor: Iza_30
Tutaj jest link do wspomnianego artykułu

http://www.auto-swiat.pl/1-touran-volks ... -zaskoczyc

: sob sie 20, 2011 10:04
autor: LYJO
Wszędzie straszą silnikami BKD. Jak ktoś jest "toporny" to i czołg zajedzie :)
Trzeba tak używać auto, żeby było jak najdłużej bezawaryjne.
Dlatego ja staram się podchodzić do takich rewelacji z dystansem...

: sob sie 20, 2011 14:59
autor: Matsil
Mój passat B6 2,0TDI kiedyś wystąpił w sesji auto świata :). Opisali tam, że silnik 2,0TDI nie warty jest uwagi. Dziwne, bo 80% passatów posiada właśnie tą jednostkę. Sam przejechałem nim ponad 90tys. km i poza jedną akcją serwisową i wątpliwą wymianą jednego pompowtrysku (wszystko na gwarancji), silnik spisywał sie znakomicie. Spalanie na poziomie 6,3l/100km, zadowalająca dynamika, moze troche hałaśliwy. A miałem wersję BKP 16-zaworową, która ponoć była najbardziej awaryjna, BMP 8-zaworowa jest bardziej polecana.
Podejrzewam, że podobnie jest z touranem, o tych silnikach krążą mity.

O toyocie 2,2 D4D się nie mówi, a każdy użytkownik wie, że ten silnik poniżej -15oC nie odpala i nie są to pojedyncze przypadki, ale reguła. Mam szczęście, że auto trzymam w garażu, ale na nartach praktycznie codziennie wzywałem serwis. Podobnie mają wszyscy koledzy jeżdżący z tymi silnikami. Nie ma znaczenia czy najnowszy avensis, czy poprzedni model - wszystkie tak mają i ludzi z serwisu to nie dziwi.
Ale o tym jakoś w AŚ przy okazji opisu avensisa nie wspomnieli :roll:

: ndz lut 19, 2012 16:36
autor: MW WILU
Problem z tą domniemana awaryjnością Turów i 2.0 TDI tak widzę:

1. Faktycznie auta do 2008 miewały problemy w głowicami, dwumasami i pompowtryskami
2. Tury sprowadzone i sprzedawane u nas mają nie np. 120 tys. a 200 tys. przebiegu i wiadomo skąd ten proceder.
3. Silniki 2.0 TDI są montowane w wielu modelach od skody po Outlandera i jest ich na rynku bardzo duzo co ma wływ na odsetek usterkowości
4. Nowoczesne diesle to silniki specjalne troski i będą się psuły jeżli nie zadbamy o jazdę na dobrym paliwie, delikatną jazdę na zimnym, chłodzenie turbo przed zgaszeniem, rzetelny serwis płynów i filtrów

: ndz lut 19, 2012 16:43
autor: Cesarz
Mam BKD od ponad 3 lat (total 205 tys km z czego ja 45 tys) i jakos odpukac nic strasznego sie nie dzieje.... :mrgreen:

: ndz lut 19, 2012 18:48
autor: Ciapek
czytałem ten artykuł u dentysty.

Niemiło to niech się sami zaskoczą.

BKD to było jedno z zagadnień. Wogóle zjechali Tourana. Sam tytuł artykułu już o tym świadczy.

Mam BKD jak wielu z Was wie, a wielu nie i złego zdania nie mogę powiedzieć.
Jakaś wada? Tak-chyba psychiczna, że mam BKD który jest niby nieszczęsny.
Silnik po 205 000 km chodzi jak zegarek. Sam przejechałem 20 000 km. Dbam jak o każde inne auto. Jak się sypnie to jak każdy inny. Naprawimy. Póki co z silnikiem żadnych kłopotów.
Toporny jest? Wg. mnie te 140 koni i 16 zaworów lata. Nie zamieniłbym na żaden 1.9.

Pozdrowienia dla Auto Świata!

: ndz lut 19, 2012 18:49
autor: ptomek2
Matsil,
Nie zgadzam się z Tobą chyba że twój 2,2 ma swoje km za sobą. Moj avensis z 2.2 dcat obecnie ma 50000 przebiegu podczas tej zimy odpalal przy -32 stopniach tak jak przy +30 bez żadnej przesady! Niewątpliwie jednak zgodzić się trzeba z tym że "jak dbasz tak masz"

: ndz lut 19, 2012 19:01
autor: ŁukaszTouran
Matsil,
Nie zgadzam się z Tobą chyba że twój 2,2 ma swoje km za sobą. Moj avensis z 2.2 dcat obecnie ma 50000 przebiegu podczas tej zimy odpalal przy -32 stopniach tak jak przy +30 bez żadnej przesady! Niewątpliwie jednak zgodzić się trzeba z tym że "jak dbasz tak masz"
ptomek2,
Ja też nie za bardzo się z Tobą zgodzę że "przy -32 stopniach tak jak przy +30 bez żadnej przesady!" Bo jest w tym przesada. Znajomy ma Toyote z tym silnikiem i ma przejechane 25-30tys jakoś tak. Przy -25st. miał problem z odpaleniem. Dopiero mój Touran i kable pomogły :)

: ndz lut 19, 2012 19:01
autor: niko02
MW WILU pisze:4. Nowoczesne diesle to silniki specjalne troski i będą się psuły jeżli nie zadbamy o jazdę na dobrym paliwie, delikatną jazdę na zimnym, chłodzenie turbo przed zgaszeniem, rzetelny serwis płynów i filtrów
Ja stosuję się do tych zasad, na paliwie nie oszczędzam i do tej pory nie ma problemu przy przebiegu ok. 205kkm, z czego 36kkm ja.

: ndz lut 19, 2012 19:08
autor: ptomek2
Skoro wiesz lepiej to nie będę Cię uświadamiać. Różnica była w długości grzania świec zamiast 1sek grzaly 5.

: śr lut 22, 2012 10:46
autor: Tomas
a tu AŚ pisze o turbinach