Paliwo premium a DPF
: pt sie 16, 2013 07:19
Każdy ma swoje zdanie na temat paliwa uszlachetnionego jeden twierdzi że to działa , drugi że to chwyt marketingowy. W swoim byłym tdi jeździłem na Diesel Gold i wg mnie silnik lepiej chodził, ale teraz mam auto z DPF i słysząc opinię , że do DPFu powinno się lać zwykłe ON szperałem po necie.
chciałbym by eksperci się wypowiedzieli czy ma to sens co przeczytałem :
" Osiąganie wysokiej temperatury EGT zalezy także od paliwa. Droższe paliwa z domieszkami frakcyjnymi mają wyższą temperaturę spalania i osiągana jest szybciej maksymalna wartość termiczna dlatego ECU szybciej tnie dawkę i mamy w rezultacie mniejszą moc pod koniec pomiaru. Zwykłe paliwo spala się "chłodniej" i ECU pozwala na więcej" Masters Tuning.
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=72943
- " faktycznie jest większe zadymienie o jakieś 3% i temperatura spalania jest też wyższa"
- "zgadza sie uszlachetnione paliwa ON , podnosza temp spalin,a przez to czujnik EGT obcina moc silnika zeby nie popsuc DPF. u mnie bylo na V-POWER DIESEL 5PS i 4Nm mniej niz na zwyklym ON, rowno od 2tys w calym zakresie "
takie rzeczy też wyczytałem, że jeżdżąc na paliwie premium szybciej zapycha się DPF
jakie są wasze wiadomości na ten temat? pomijając fakt, czy paliwo typu Verve, Ultimate, Diesel Gold, V-power jest lepsze od zwykłego ON bo to temat wiele razy wałkowany i każdy ma inne zdanie na ten temat.
chciałbym by eksperci się wypowiedzieli czy ma to sens co przeczytałem :
" Osiąganie wysokiej temperatury EGT zalezy także od paliwa. Droższe paliwa z domieszkami frakcyjnymi mają wyższą temperaturę spalania i osiągana jest szybciej maksymalna wartość termiczna dlatego ECU szybciej tnie dawkę i mamy w rezultacie mniejszą moc pod koniec pomiaru. Zwykłe paliwo spala się "chłodniej" i ECU pozwala na więcej" Masters Tuning.
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=72943
- " faktycznie jest większe zadymienie o jakieś 3% i temperatura spalania jest też wyższa"
- "zgadza sie uszlachetnione paliwa ON , podnosza temp spalin,a przez to czujnik EGT obcina moc silnika zeby nie popsuc DPF. u mnie bylo na V-POWER DIESEL 5PS i 4Nm mniej niz na zwyklym ON, rowno od 2tys w calym zakresie "
takie rzeczy też wyczytałem, że jeżdżąc na paliwie premium szybciej zapycha się DPF
jakie są wasze wiadomości na ten temat? pomijając fakt, czy paliwo typu Verve, Ultimate, Diesel Gold, V-power jest lepsze od zwykłego ON bo to temat wiele razy wałkowany i każdy ma inne zdanie na ten temat.