Strona 1 z 10
Kontrolka poziomu oleju
: ndz mar 06, 2011 23:32
autor: skorpion1vw
Witam
Dziś poraz trzeci zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju (Olstand prufung) co może być przyczyną bo stan oleju idealnie na medium,olej Castrol Edge 5W30,po wymianie 5tkm zrobione.
najczęściej (już albo aż 3 raz)w czasie jazdy zapala się kontrolka przy temp-75-90C,jak zgaszę silnik i wyciągnę bagnet z oleju włożę odpalam i jest git oco chodzi nie wiem jutro podepnę pod kompa może coś wykaże.
Proszę o opinię
Pozdr.
: ndz mar 06, 2011 23:47
autor: Turanek
"ĂlstandprĂźfung" to ostrzeżenie o niskim stanie poziomu oleju. Jeśli stan na bagnecie jest powyżej minimum to komunikat względnie żółta kontrolka może być omyłkowo generowana przez komputer silnika. Warto sprawdzić stan wtyczki i styków w misce olejowej, gdzie zamontowany jest czujnik poziomu i temperatury oleju silnika.
Dlaczego kontrolka/komunikat znika? Ano dlatego, że po otwarciu maski wyzwolony jest mikroprzełącznik i sterownik uważa, że dodano oleju. Przez następne ok. 100 km sprawdza stan i jeśli nie dolano oleju ponownie monituje o dolewkę.
Sprawdź przy jakim poziomie na bagnecie wyskoczył komunikat i przy następnej wymianie i ewentualnym komunikacie porównaj czy jest identyczny. Jeżeli tak, to system ciągle ma niewłaściwy poziom min.
PS. Popraw tytuł posta...
: ndz mar 06, 2011 23:50
autor: rock4
skorpion1vw: nie chciałbym tutaj siać w Tobie paniki bo specjalistą nie jestem ale kiedyś miałem okazję jeździć samochodem zastępczym (VW Passat, chyba 2000 rok) gdzie w chwili kiedy oddawałem samochód zgłosiłem problem właśnie podobnego zachowania - zapalającej się kontrolki. Firma wypożyczająca po "ekspertyzie" chciała mnie obciążyć za naprawę bo jak się okazało w misce olejowej był brud. Na szczęście zdobyłem dokument od warsztatu (nazwijmy to ekspertyzę) w której stwierdzili, że zanieczyszczenie nie mogło powstać w trakcie 1500km które wtedy tym autem zrobiłem tylko był to znacznie bardziej długotrwały proces.
Nie wiem jak sie ma do tego wymiana filtra i oleju o której pisałeś... Ja zacząłbym od przyjrzenia się jak wygląda olej to tych 5tys km jakie zrobiłeś od wymiany.
Poziom oleju
: ndz mar 06, 2011 23:56
autor: skorpion1vw
Turanek pisze:"ĂlstandprĂźfung" to ostrzeżenie o niskim stanie poziomu oleju. Jeśli stan na bagnecie jest powyżej minimum to komunikat względnie żółta kontrolka może być omyłkowo generowana przez komputer silnika. Warto sprawdzić stan wtyczki i styków w misce olejowej, gdzie zamontowany jest czujnik poziomu i temperatury oleju silnika.
Dlaczego kontrolka/komunikat znika? Ano dlatego, że po otwarciu maski wyzwolony jest mikroprzełącznik i sterownik uważa, że dodano oleju. Przez następne ok. 100 km sprawdza stan i jeśli nie dolano oleju ponownie monituje o dolewkę.
Sprawdź przy jakim poziomie na bagnecie wyskoczył komunikat i przy następnej wymianie i ewentualnym komunikacie porównaj czy jest identyczny. Jeżeli tak, to system ciągle ma niewłaściwy poziom min.
PS. Popraw tytuł posta...
Na zimnym jak sprawdzam jest stan idealnie na srodku-medium,po pracy silnika i krótkim postoju stan jest min. sugerujesz żeby dolać trochę ponad stan medium i zaobserwować???
: pn mar 07, 2011 00:06
autor: Turanek
Sugerowałem też sprawdzenie wtyczki przy misce olejowej.
Dolać do max też możesz nic się nie stanie
: pn mar 07, 2011 11:44
autor: admin
Poziom oleju sprawdzaj po rozgrzaniu silnika do temp. roboczej, tj. ~90 stopni i po wyłączeniu silnika odczekaj 10 min. aż cały olej spłynie do miski.
: pt lip 01, 2011 18:43
autor: cheles
Turanek pisze:Sugerowałem też sprawdzenie wtyczki przy misce olejowej.
Dolać do max też możesz nic się nie stanie
Podobny problem mialem w skodze z czyujnikim oleju w ASO wymieniali go bodajze 5 razy. Gdy pojechalem do znajomego mechanika to on krok po kroku raczej cm po cm posprawdzal mi wszystko wyczysil styki i po jego interwencji juz tego problemu nie mialem. Proponuje bys sprawdzil caly uklad.
: pn paź 31, 2011 00:54
autor: krankor
Zapaliła się kontrolka "Ălstand prĂźfung" . Po dwu godzinach od wstawienia do garażu sprawdziłem bagnet. Idealnie pośrodku kontrolnego wygięcia. Dolałem setkę i komunikat zniknął. Od zmiany oleju przejechał 12 tys. Przy zmianie oleju chyba troszke za mało było wlane, choć na bagnecie było ok, po tygodniu "zarządał" spradzenia poziomu oleju. Dolałem chyba 200, ale też wskazywał połowe na bagnecie przed dolaniem.
Czytałem wyższe posty. Zapewne powienienem poszukac czujników pod miska olejową.
Pytanie, czy to zwyczajne zachowanie, że w połowie bagnetu komp juz prosi o dolanie oleju?
pozdrawiam krankor
: pn paź 31, 2011 11:08
autor: Ciapek
U mnie zapalila sie kiedy poziom byl prawie optymalny.
Dolałem trochę i mam spokój.
Polecam innym. Chyba, że Wam się zapala ta kontrolka zaraz po wymianie oleju.
U mnie zapalila sie po 10 000 km
: pn paź 31, 2011 12:00
autor: shaman82
krankor pisze:Dolałem setkę i komunikat zniknął.
Czy wiesz, że komunikat o poziomie oleju zniknie zawsze, gdy tylko otworzysz maskę? Wystarczy że sprawdzisz na bagnecie poziom oleju, a touran przy najbliższym uruchomieniu silnika nie poinformuje o o niskim stanie, bo uzna że skoro otwierałeś maskę, to pewnie dolałeś oliwy i będzie przez następne kilkanaście kilometrów sprawdzał poziom oleju. Jeżeli uzna że nadal jest zbyt niski, to przy kolejnym uruchamianiu silnika, znowu przywita Ciebie kontrolką.
U mnie komunikat o zbyt niskim poziomie oleju pojawia się mniej więcej w 1/3 wysokości pola na bagnecie oznaczonego jako prawidłowy, czyli kilka mm powyżej 'min'. Jak doleję 0,2 L to mam spokój na kolejne kilka tysięcy kilometrów.
: pn paź 31, 2011 15:29
autor: krankor
Hmm, mój nie uznał, że dolałem, bo tylko sprawdziłem bagnet. Pewnie jest z tych cwańszych

. Przejechał dzisiaj od dolania tylko 20 km i nic się nie domaga. Zapewne ta dolewka wystarczy do zmiany oleju za jakieś dwa miesiące.
Dzięki za informacje o poziomach na bagnecie.
: pn paź 31, 2011 16:43
autor: Ciapek
shaman82 pisze:krankor pisze:Dolałem setkę i komunikat zniknął.
Czy wiesz, że komunikat o poziomie oleju zniknie zawsze, gdy tylko otworzysz maskę? (...)
Po otwarciu maski następny pomiar za 100 km.
Ja po dolewce przejechałem więcej, więc było ok.
: pn paź 31, 2011 16:52
autor: Turanek
Koledzy, czy czytacie co jest napisane powyżej waszej dyskusji rozpoczętej wczoraj?
Jeszcze raz radzę sprawdzić stan przewodów i styków (jak pisał wyżej cheles) bo nie bez powodu styki czujnika są pozłacane...
: śr lut 01, 2012 09:27
autor: domjenick
Panowie ja mam trochę inne pytanie, aczkolwiek związane z kontrolką poziomu oleju, otóż niedawno jechałem i miałem awarię silnika-rura zasilająca turbinę w olej-pękła, czy się odkręciła-nieważne, olej uciekał, po jakimś czasie poziom był tak niski, ze na FISie wykoczyło info o zbyt niskim ciśnieniu oleju, zjechałem ,dolałem itp potem holowanie i auto na warsztat, ale dziwi mnie fakt, że nie zapaliła się żółta kontrolka poziomu oleju-czy jest możliwe, ze w ogóle jest ona nie aktywna? jeśli tak, to jak to uruchomic VAGiem?
: śr lut 01, 2012 22:30
autor: Turanek
Ile oleju musiałeś dolać?
Zbyt niskie ciśnienie oleju mogło wyskoczyć z powodu szybkiego ubytku. Jeśli tak jechałeś dłuższy czas, na dużych obrotach mogłeś zaszkodzić turbinie - brak smarowania i wirnik się zaciera.
Czujnik poziomu oleju jest w silnikach Tourana zawsze aktywowany - kodowanie w sterowniku zegarów (tzw. TOG). Sprawdź, jak dobrze pamiętam, przy włączeniu zapłonu zapalają się na krótko wszystkie kontrolki danego wyposażenia - poziomu oleju też.