"Zmęczone" łożysko koła i jego następstwa

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

"Zmęczone" łożysko koła i jego następstwa

Post autor: Ciapek »

Witam!

Mam do wymiany łożysko bo ewidentnie słyszę buczenie podczas jazdy między 80 a 130 km/h a na zakręcie jego nie słyszę :)
Powiedzcie mi czy takie łozysko u schyłku swojego życia ma wpływ na inne akustyczne wydarzenia a mianowicie podczas mocniejszego hamowania z wyższej prędkości słyszę bicie jakby wibracje. To jest bardziej słyszyalne niż odczuwalne.

Jest to możliwe? Czy łożysko to tylko to buczenie czy wycie?
Jeżeli tak to co to może być te stuki podczas hamowania? Zaznaczam-tylko mocnego.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Ciapek, jak łożysko się rozleci,to i ma luzy,także możliwe są takie niedogodności jak piszesz podczas hamowania ;)
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

co prawda to było w oplu, ale jak mi sie rozleciało łożysko podczas jazdy ( na szczeście tylne kolo ) to zablokowało koło i ledwo opanowałem samochód, bo zaczęło wozic po całej drodze...
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

Muti pisze:Ciapek, jak łożysko się rozleci,to i ma luzy,także możliwe są takie niedogodności jak piszesz podczas hamowania ;)
powiem tak... wraz z buczeniem które już nasiliło się do takiego stopnia, że zaczęło mnie denerwować i postanowiłem-czas na wymainę to i podczas hamowania ten dziwny dźwięk jest jakby silniejszy.
Więc mam nadzieję, że to idzie w parze, ale kiedy będą mi wymieniać łożysko to zgłoszę to aby również to może sprawdzili.

EDIT

Chłopaki!
Muszę kupić to łożysko. Orginała nie wezmę bo to 700 zł.
W grę wchodzi zamiennik (najlepiej FAG).
Ktoś może podać mi symbol albo dobre źródełko zakupu?

I najwazniejsza sprawa...
czy na podstawie objawu, że przy wchodzeniu w zakręt w lewą stronę kiedy łożysko ucisza się można stwierdzić, że jest to przednie lewe a nie tylne?
Czy mogę brać w ciemno lewy przód (strona chyba nie ma znaczenia).
Czy najlepiej udać się do mechanika, podnośnik i pokręcić kołem i wysłuchać??
Czy również lepiej wymienić dwie strony za jednym razem?

Dzięki!
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Ja u siebie montowałem łożysko RUVILLE, a sprawdzone dostawca to chyba będzie jeżu ;)
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
aprinsr
Przeglądacz
Posty: 124
Rejestracja: pt gru 07, 2012 18:12
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 7 razy

Post autor: aprinsr »

a czy ruvielle to nie pakowacz? :P ja kupując ruviella do forda, w środku znalazłem faga.
Z tego co ostatnio się orientowałem to są 2 typy łożysk ( mocowane na 3 lub 4 śruby - mocowanie dobrze widać z kanału/podnośnika )
Jeśli hałas nasila się podczas hamowania to typowałbym przód. Jeżeli hałas nasila się na zakrętach w prawo to łożysko z lewej strony. Ale to niestety takie wróżenie z fusów ;)
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

aprinsr pisze:ja kupując ruviella do forda, w środku znalazłem faga.
czyli i tak dobrze :P ...

[ Dodano: Wto Wrz 10, 2013 20:25 ]
A gdzie widziałeś te 2 typy łożysk? Była jakas zależność? typ silnika / zawieszenia? Tak przyszłościowo pytam... Łożysko jest kompletne z pisata to dość dziwny pomysł, a na pewno podrażający koszta produkcji
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
Tomasz_W-wa
Władca postów
Posty: 2561
Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 285 razy
Otrzymał podziękowań: 484 razy

Post autor: Tomasz_W-wa »

Z trzema śrubami montowane chyba były do Caddy, a do Tourana na cztery śruby.
Ja jak szukałem łożysk to brałem pod uwagę tylko z firm SKF lub FAG idą na pierwszy montaż a więc jest to oryginał. Czy wymieniać obydwa na raz moim zdaniem nie ma sensu, wymieniać te, które jest już w rozsypce. Co do strony to nie ma znaczenia łożysko jest te same na lewą czy prawą stronę.
Co do diagnozy to mechanik pokręci i wyczuje które, jeżeli się znasz to lewarek i sam pokręć.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
ralf
Przeglądacz
Posty: 124
Rejestracja: pt maja 03, 2013 16:13
Auto:: TOURAN 1.9 TDI 2004
Imię:: .
Lokalizacja: RYBNIK

Post autor: ralf »

Witam.
Ja u siebie montowałem łożysko FAG vwskoda.itd nie pamiętam numeru ale kupione było w sklepie z częściami do skody podobno pasuje z oktawi miałem do porównania stare i nowe wcześniej podawałem numer łożyska przez telefon i gościu sprawdził że ma ale numer był inny przyjechałem porównałem cena 250zł za orginał chińskie chyba 180zł raz się montuje to brać co pewne jak na razie śmiga i jest ok.
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

Ja dzisiaj miałem wymienione oba. Firma FAG cena na allegro od 270zł/szt. Jak wpiszesz FAG Touran na allegro, to innego nie najdziesz. Musi być na 4 śruby, strona nie gra różnicy.
Powiem jeszcze, że u mnie słyszalne było tylko prawe, a po odkręceniu obu prawe to był totalny szrot luz wyczuwalny około 3mm, a w lewym luz 1mm ale też już był widoczny i wyczuwalny. Co lepsze up.......iła się jedna śruba, więc trzeba uważać...
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

dzieki chlopaki!
Jutro rano jade do mechaniora. Wezmą na podnośnik i pokręcą kołem, ale jak widzę jakie są koszty łożyska to może od razu 2 wymienie hmmmm.

A komuś padło tylne łożysko?
Bo wszyscy widzę piszą o przebojach z przednimi.

Niko podaj prosze sprzedawce allegro u jakiego kupowałeś?
To jednak też ważne.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

Miałem z ASO. Ale widziałem, że mieli FAG, nawet robiłem zdjęcia, potem geometria na zaj...stym przyrządzie, podobno jest kilka w Polsce... ale może się przechwalali.
Na allegro tylko tak rzuciłem okiem ale i tak przeważa tam jeden sprzedawca z tego co widziałem. Miał cenę 299zł.
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

to kupiles w ASO za 700 zł?
W intercarsie patrzyłem 370 zł FAG

Allegro to pewnie to miales na mysli
http://allegro.pl/lozysko-z-piasta-prze ... 57034.html

Właśnie!

Dla jasności... po założeniu łożyska geometria MUSOWO??
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

Ciapek pisze:Dla jasności... po założeniu łożyska geometria MUSOWO??
nie musowo, przecież łożysko nie ma wpływu na geometrię... i przy zmianie jedynie koncówkę odpinasz...
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

No właśnie tego samego się przed chwila dowiedziałem po wyjściu z serwisu, a do wymiany...
LEWY TYŁ!
Wymieniam tylko to lewe.
Ostatnio zmieniony czw wrz 12, 2013 10:01 przez Ciapek, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam!
ODPOWIEDZ