Strona 1 z 17
TPMS - wskaźnik zmiany ciśnienia w oponach
: czw wrz 08, 2011 09:30
autor: Muti
Wczoraj zrobiłem czujniki ciśnienia w oponach i wszystko ładnie działa.Wybrałem opcję bez przycisku czyli tylko połączenie pinu 13 i 27 w pompie kablem serwisowym.
Koszt kabelka 15zł
czas pracy ok45min na spokojnie
Resztę informacji pod
LINKIEM z forum golfa V.
Mały filmik jak to działa w przypadku jednego klawisza(ESP).Przepraszam za jakość,ale telefon nie mógł złapać ostrości.
FILMIK
Po kolei co robię:
-jest gong od pasów
-przytrzymuje przycisk ESP-zapalają się kontrolka ESP i TPMS
-po chwili jest gong,że zresetowano TPMS
-klikam krótko przyciskiem w celu włączenia ESP
-koniec
Pozdrawiam Mateusz
: czw wrz 08, 2011 10:10
autor: Dodi
wszystko ok... napisz nam tylko jaką to ma zasadę działania i co to nam faktycznie daje, bo wiemy tylko jak sie to resetuje...
P.S. oczywiście masz czujniki ciśnienia w oponach tak?
: czw wrz 08, 2011 11:00
autor: Muti
Spadek ciśnienia wykrywa przez zmianę prędkosci kół.Resetujesz system i on widzi jakie każde koło ma "odchyly" od prędkości i do tego się kalibruje jakby,a póżniej w razie spadku cisnienia to koło zaczyna się kręcić szybciej i komp to wykrywa i zapala ci kontrolke.
To co jest napisane to wszystko co potrzeba,żeby dzialało.
: czw wrz 08, 2011 11:05
autor: Dodi
wszystko jasne... dzieki

: śr lis 09, 2011 19:04
autor: polmos
cos mi nie hula ....
jest gong od pasów
-przytrzymuje przycisk ESP-zapalają się kontrolka ESP i TPMS
-kontrolka TPMS mrugnie 3 razy ale nie ma gonga i gaśnie
-klikam krótko przyciskiem w celu włączenia ESP
-koniec
upuściłem powietrze w przednim kole po przejechaniu 20km.zrobiłem jeszcze 2 km i żadnej reakcji ze strony TPMS
czy ktos testował czy faktycznie wykrywa spadek ciśnienia???
: czw lis 10, 2011 09:26
autor: spacewalker
A masz zakodowany ESP by działal jako TPMS ?
: czw lis 10, 2011 22:45
autor: polmos
spacewalker pisze:A masz zakodowany ESP by działal jako TPMS ?
tzn,chodzi ci o kodowanie czyli od istniejącego -16384 to tak
: czw lis 10, 2011 23:40
autor: spacewalker
Chodzi mi o kodowanie , czyli tak jak ma byc z pomocnika kodowania.
: pt lis 11, 2011 00:47
autor: Maciej_F
spacewalker pisze:Chodzi mi o kodowanie , czyli tak jak ma byc z pomocnika kodowania.
Oooo podłaczam sie .
Już mi tylko pozostało wpiąć się w pin 41-szy w ABS-ie (przycisk ''set'' i kabloteka zrobione ), tylko kodowanie , proszę łopatologicznie jak dla nowicjusza .
To w kodowaniu jakąś wartość (-16384) odejmujemy , czy znajdzie się to cóś w pomocniku długiego kodowania

: śr lis 16, 2011 14:44
autor: Dodi
mam zamiar z tym powalczyć w weekend...
Muti pisze:Wybrałem opcję bez przycisku czyli tylko połączenie pinu 13 i 27 w pompie kablem serwisowym.
mówimy tu oczywiście o pompie ABS-u? oprócz kodowania wystarczy tylko połączyć te piny?
: śr lis 16, 2011 14:52
autor: Maciej_F
Tak wtyczka podłączeniowa pompy ABS-u . Dla wersji bez przycisku to ponoć łączymy dwa piny na pompie (13 i 27 ) a dla wersji z przycisiem ''SET'' wpinamy się pod 41 . Ale są różne pompy ,hmmm.....żeby tu nie polec i nie namieszać w ABS-ie
Z tego linku z Golfa :
W przypadku sterowników ESP kabelek serwisowy to 000 979 019 (to samo co 131 tylko mniejszy przekrój).
W przypadku MK60 kabelek wchodzi w pin 27 i łączy się z pinem 13.
W Elsie występuje jeszcze tylko jeden sterownik ale w nim są to odpowiednio piny 41 i 38 - więc coś innego niż MK60EC1 o którym pisał Krzycho.
W oryginalnym linku z Mytouran .de .
http://www.mytouran.de/html/reifendruckkontrolle.html
Podłączamy się pod 41
Kto by to jeszcze zweryfikował ?????
: śr lis 16, 2011 14:54
autor: Dodi
konkretniej... robimy ten zabieg na wtyczce pompy ABS, czy na wtyczce sterownika ABS, czy to to samo?

wiem chłosta mi sie należy

: śr lis 16, 2011 16:36
autor: Muti
Połącz piny we wtyczce pompy(stojąc przed maską po lewej stronie w głębi).Tylko sprawż dobrze który to 13.w nim powinien być sie podłączyć,jak nie ma to znaczy,że zle liczysz.Numery pinów są od zewnątrz obok tych tulejek w ktore wchodza kabelki z gumkami.Musisz dobrze poszukać.
: śr lis 16, 2011 18:44
autor: Dodi
dzieki za konkretną odpowiedz...bede to robił w sobote i dam znać jak poszło...
: pn sty 02, 2012 23:17
autor: andreass211
koledz mam problemik mi po zalozeniu tego wszystkiego i zakodowaniu mryga kontrolka jak trzymam set to kontrolka niemryga ale ja widac po puszczeniu nadal mryga w czym moze byc problem?