Strona 1 z 1
Komunikat STOP CHCECK COOLANT pomimo wysokiego stanu płynu ?
: sob paź 19, 2013 12:48
autor: MadReaper
Witam,
co jakiś czas ale dość często pojawia mi się komunikat STOP CHECK Coolant.
Płynu dolałem nawet troche więcej niż ponad MAX żeby się uspokoiło. I był spokój jakies 2 tygodnie i zonwu dziś wywalił komunikat. Temperatura silnika w normie.
Więc o co może chodzić ??
: sob paź 19, 2013 13:38
autor: Tomas
A stan płynu bez zmian ?
: sob paź 19, 2013 13:45
autor: Cesarz
Zanieczyszczone elektrody czujnika poziomu lub płyn kiepskiej jakosci
: sob paź 19, 2013 15:23
autor: Lucky_Luck
Jeżeli płyn dobry to wystarczy "obskrobać" nożykiem elektrody w zbiorniku ... a przynajmniej w dwóch autach ta metoda zadziałała.
: sob paź 19, 2013 15:48
autor: admin
Miałem tak w Octavii II i też czyszczenie czujnika pomogło.
: sob paź 19, 2013 19:47
autor: rossi2106
Lucky_Luck pisze:Jeżeli płyn dobry to wystarczy "obskrobać" nożykiem elektrody w zbiorniku ... a przynajmniej w dwóch autach ta metoda zadziałała.
tez ta metoda ostatnio uporalem sie z tym problemem

: sob paź 19, 2013 21:14
autor: MadReaper
Płyn czysty, nie G12 ale Borygo.
Z góry widać te diody do czyszczenia ??
: sob paź 19, 2013 21:29
autor: Lucky_Luck
MadReaper pisze:Płyn czysty, nie G12 ale Borygo.
Z góry widać te diody do czyszczenia ??
Ja najpierw wymieniłem na G12, ale "błąd" cyklicznie powracał.
To nie diody tylko elektrody (dwa "druty") i jak odkręcisz korek to zobaczysz je od góry. Ja skrobałem cienkim nożykiem do tapet. Tak jak pisałem wcześniej, definitywnie rozwiązało to problem w dwóch autach + autach tych którym polecałem tą metodę.
Powodzenia w skrobaniu

: sob paź 19, 2013 22:01
autor: WDvw
Touran powinien mieć g12 i dlatego masz problem.
: sob paź 19, 2013 22:35
autor: JacaTouran
WDvw pisze:Touran powinien mieć g12 i dlatego masz problem.
Bzdura nad bzdury, ma być płyn do chłodnicy i tyle. Czujnik działa na zasadzie zwarcia i tyle. Płyn przewodzi i na tym temat się zamyka. Zewrzyj ze sobą dwa piny czujnika a się przekonasz.
Pozdr
: ndz paź 20, 2013 19:56
autor: MadReaper
WDvw pisze:Touran powinien mieć g12 i dlatego masz problem.
Też tak myślałem, ale z tego komercyjnego myślenia wyprowadził mnie jeden mechanik.
I tak zainwestowałem w płyn nie najtańszy jaki mi doradzał.
Jutro spróbuje metowy "skrobaczkowej" i poinformuje jaki efekt.
Dziękuję za informacje.
: pn paź 21, 2013 07:39
autor: TOFIK_wlkp
Kiedyś do vectry C zalałem czerwony płyn do chłodnic z TESCO i działo się to samo, płyn był słabej jakości i pienił się jak płyn do naczyń przez co czujnik nie łapał poziomu, zmiana płynu na febi pomogła
: pn paź 21, 2013 19:35
autor: Lucky_Luck
JacaTouran pisze: ... Czujnik działa na zasadzie zwarcia i tyle. Płyn przewodzi i na tym temat się zamyka. Zewrzyj ze sobą dwa piny czujnika a się przekonasz...
TOFIK_wlkp pisze:... płyn był słabej jakości i pienił się jak płyn do naczyń przez co czujnik nie łapał poziomu ...
Nie znam się na płynach i na programie VAG-a ale w teorii faktycznie problemem może być oporność właściwa płynu (odwrotność przewodności). Co za tym idzie może tak być, że układ pomiarowy "mierzy opór" za pomocą elektrod w zbiorniku. Idąc dalej jeżeli opór jest większy niż maksymalna możliwa "ustawiona fabrycznie" wartość - program zgłasza błąd na zegarach (bo tak został napisany).
A więc jeżeli płyn w zbiorniku ma większą oporność właściwą przy określonych warunkach - może skutkować to błędem. Dlatego mechanicy "mówią", że zmiana na G12 lub inny markowy pomaga.
Na podstawie tego "wpadłem" na czyszczenie elektrod ...bo z czasem "coś" się na nich osadza co zwiększa oporność (w określonych warunkach) ... a oporność właściwa płynu + samych elektrod = przekroczenie progu = błąd.
Zaznaczam to tylko teoria

niczym nie poparta -> więc proszę nie krzyczeć

Re: Komunikat STOP CHCECK COOLANT pomimo wysokiego stanu pły
: wt lis 26, 2013 22:09
autor: MadReaper
Dziękuję wszystkim za pomoc. Oskrobanie elektrod pomogło

.
Serdecznie dziękuję.
Do zamknięcia.