Witam!!!
Ostatnio zauważyłem kilka aut z prowadzoną do końca tj bieżący rok ks. serwisową w Holandii i nagle na chwile zarejestrowany w DE i sprowadzony do PL.
Mam pytanie kto i dlaczego tak robi?
auto użytkowane w np.Holandii a oferowane jako z DE
-
kowallubin
- Początkujący
- Posty: 44
- Rejestracja: pt lip 12, 2013 01:23
- Auto:: brak
- Imię:: Rafał
- Lokalizacja: Lubin
- Podziękował: 4 razy
- Bzyku
- Specjalista
- Posty: 526
- Rejestracja: pt lip 01, 2011 08:45
- Auto:: BKD, 2008
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
w niemcowni brakuje samochodów dla polskich, czeskich i litewskich handlarzy dlatego niemieccy handlarze sprowadzają auta z holandii, włoch, hiszpanii i innych krajów, rejestrują na chwilę (albo i nie rejestrują) w niemczech i sprzedają. ot cała filozofia. a przynajmniej ja to tak widzę
Był i się zmył Highline z 2003 z 2.0 TDI AZV 7os
Jest Trendline z 2007 z 2.0 TDI BKD + DSG 7os
Będzie ... ?
Jest Trendline z 2007 z 2.0 TDI BKD + DSG 7os
Będzie ... ?
- aki
- Władca postów
- Posty: 2937
- Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
- Auto:: VW/AUDI
- Imię:: Artur
- Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
ja z doświadczenia widzę to trochę inaczej niż koledzy, przeważnie takie samochody są po jakiejś przygodzie, lub też nie mają serwisu itp. Auta kupują w dobrych cenach i liczą tylko na sprzedaż Polakowi lub Litwinowi lub też innej nacji, ale z reguły Niemcy nie kupują takich samochodów z tzw. reimportu. Kiedyś miałem przypadek Touran Cross auto kupione w Niemczech po czym zostało sprzedane do Holandii po czym znowu trafiło do Niemiec (sprzedawca Turek) oferował auto z jednym kluczykiem niby z pełnym serwisem po czym okazało się że auto ma tylko historię jak było w DE a w Holandii żadnego wpisu. Wszystko mówi za siebie że nie warto takich aut kupować.
- admin
- Władca postów
- Posty: 2336
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
- Auto:: Touran
- Imię:: Maciek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 122 razy
- Kontakt:
W Holandii są auta tańsze, dlatego je przywożą do Niemiec.
A dokumenty są po to, aby odzyskać podatek BPM (płacony przy kupnie nowego). Dlatego większość młodych aut w Holandii sprzedawanych jest TYLKO na export (mowa o autach oferowanych na platformach aukcyjnych dla przedsiębiorców).
W Holandii się takiego auta nie opłaca sprzedawać, ponieważ przez nieodzyskany podatek robi się zbyt drogie.
A z historią serwisową jest tak, że zależy od konkretnego ASO (w którym auto było serwisowane).
Z doświadczenia: średnio 20-25% aut nie ma historii, ale większość ją jednak posiada (piszę o grupie VAG i autach tak do 2007 r. max).
A dokumenty są po to, aby odzyskać podatek BPM (płacony przy kupnie nowego). Dlatego większość młodych aut w Holandii sprzedawanych jest TYLKO na export (mowa o autach oferowanych na platformach aukcyjnych dla przedsiębiorców).
W Holandii się takiego auta nie opłaca sprzedawać, ponieważ przez nieodzyskany podatek robi się zbyt drogie.
A z historią serwisową jest tak, że zależy od konkretnego ASO (w którym auto było serwisowane).
Z doświadczenia: średnio 20-25% aut nie ma historii, ale większość ją jednak posiada (piszę o grupie VAG i autach tak do 2007 r. max).
