nieuzasadnione problemy z ciśnieniem w układzie chłodzenia

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica
Awatar użytkownika
aawol
____________________
____________________
Posty: 941
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 126 razy

nieuzasadnione problemy z ciśnieniem w układzie chłodzenia

Post autor: aawol »

W moim aucie pojawia się problem a mianowicie: w trakcie dłuższej jazdy zapala się kontrolka niskiego stanu płynu chłodniczego. Po zatrzymaniu i odkręceniu pokrywy zbiornika słychać "szszszuuu" i poziom płynu podnosi się gasząc kontrolkę. Problem zaczął pojawiać się kilka tygodni temu i odnoszę wrażenie że się pogłębia ( początkowo odkręcałem zbiornik raz na tydzień a teraz już co 3-4 dni). Co może być tego przyczyną ? jakiś zaworek w nakrętce zbiornika? - coś tam jest .... płynu generalnie nie ubywa przy otwartym zbiorniku jest stały, właściwy poziom, płyn jest czysty również w oleju nie ma zmian ani w poziomie ani w wyglądzie. Macie jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
QQRYDZA
Expert
Posty: 1861
Rejestracja: czw sie 11, 2011 14:03
Auto:: 1,9tdi
Imię:: dar
Lokalizacja: koszalin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: QQRYDZA »

To może być nakrętka od zbiornika,ale nie jestem pewny na 100%
[you]--->Niebieski

ZWzPD

wiadomości wysyłać proszę na e-mail darekkruk@hoga.pl
Awatar użytkownika
aawol
____________________
____________________
Posty: 941
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 126 razy

Post autor: aawol »

czy w touranie instalacja jest ciśnieniowa czy też po zakręceniu zbiornika powietrze powinno się przemieszczać? W starym audi miałem tak że powietrze pod korkiem swobodnie przepływało a jak jest w touranie?
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Jest zaworek w nakrętce. Układ jest ciśnieniowy, to pozwala m.in. podwyższyć temp. wrzenia środka chłodzącego. Przy gorącym silniku puchną węże gumowe i może wtedy spadać nieco poziom. Natomiast płynu nie może systematycznie ubywać.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
aawol
____________________
____________________
Posty: 941
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 126 razy

Post autor: aawol »

nie zauważyłem ubytków płynu, odnoszę wrażenie jakby płyn był wypychany przez ciśnienie powietrza w zbiorniku a po jego otwarciu płyn wraca do zbiornika. W zbiorniku zbiera się czyste powietrze - nie spaliny ( niuchałem). Czy zaworek jest wymienny, naprawialny czy też trzeba cały korek kupić?
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5608
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 675 razy

Post autor: jeżu »

Korek.....cały trzeba kupić... Masz może od kogoś podmienić i zobaczyć czy będzie różnica?
Awatar użytkownika
aawol
____________________
____________________
Posty: 941
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 126 razy

Post autor: aawol »

podmienić nie mam od kogo - zresztą musiałbym zamienić się na 2-3 dni żeby sprawdzić a kto zechce jeździć z popsutym korkiem. Rozejrzę się za nowym korkiem przecież nie kosztuje majątek......
Awatar użytkownika
aawol
____________________
____________________
Posty: 941
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 126 razy

Post autor: aawol »

oglądałem nowy korek, metodą organoleptyczną sprawdzałem w którą stronę przepuszcza powietrze - w moim odczuciu korek puszcza powietrze tylko DO zbiorniczka, zarówno mój jak i nowy nie pozwala na wydmuchanie powietrza z zbiorniczka. Próbowałem czyścić elektrody w zbiorniczku bo pojawiła się możliwość że się oblepiły osadem z płynu i mają słaby kontakt ale odnoszę wrażenie że pomogło tylko trochę - nadal pojawia się kontrolka niskiego stanu pomimo że po otwarciu maski poziom wskazuje ponad połowę zbiorniczka. Czy kontrolka niskiego stanu płynu może być połączona z jakimś innym czujnikiem oprócz zbiorniczka? Czy moze się zaświecać z innej przyczyny?
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3417
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 115 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Raczej nie. Wymieniłes płyn ? Mozesz miec za duzo wody w tym. Podobnie jest jak się zaleje nie markowy płyn lub wodę do płynu od spryskiwaczy. Wtedy tez sygnalizuje brak płynu. Mozesz wymienic tez czujnik jesli jestes świadom ze poziom płynu jest poprawny. Korek ma przepuszczac DO, stara zasada ze jak się odkręca korek na goracym silniku to - lepiej go nie odekrecac bo buchnie ;)
Awatar użytkownika
aawol
____________________
____________________
Posty: 941
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 126 razy

Post autor: aawol »

no o wymianie płynu nie pomyślałem. Auto mam od marca tego roku, olej, płyn hamulcowy wymieniełem - chłodniczy miał czystą barwę więc się nie zabierałem. Czy płyn G12 to tylko serwis czy można szukać w sklepach? Podejrzewam że większych problemów z wymianą być nie powinno, a może się mylę? Jak pewnie się domyślacie nie miałem okazji tego zrobić. A może podjechać do mechanika?
No i oczywiście jakieś sugestie co do samego płynu ( to że g12) wiem ale może jakieś polecane marki, albo może g12+ nie wiem jaka jest różnica i ile tego płynu trzeba kupić
Awatar użytkownika
aawol
____________________
____________________
Posty: 941
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 126 razy

Post autor: aawol »

no cóż odkryłem kolejny symptom problemu a mianowicie jednak ubywa płynu.... niewiele ale musiałem dolać !!!! co to może oznaczać? w oleju czysto płyn również czysty.... Czyżbym kupił zajechany silnik? jakie są możliwości diagnostyki, co sprawdzić i jak? Zaczynam odczuwać poważny niepokój
Awatar użytkownika
aawol
____________________
____________________
Posty: 941
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 126 razy

Post autor: aawol »

wymieniłem płyn - zrobiłem 300 km i znów świeci..... nie bardzo mam pomysł co robić dalej. Kolega golfiarz polecił mi oskrobanie elektrod - że niby mogły oblepić się i straciły przewodność - niby mogły ale jednak to nic nie zmieniło.
Płyn G12 koncentrak z serwisu skody kupiony - zmieszanie wyszło na 47 st C ale może jeszcze doleję wody jak się wszystko dokładnie odpowietrzy.
"spacewalker" - czy wlanie do spryskiwaczy wody powoduje świecenie kontrolki płynu chłodniczego czy to przejęzyczenie?
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Raczej skrót myślowy :) Powoduje świecenie kontrolki poziomy płynu spryskiwacze, ale ona chyba nie zawsze występuje.
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
aawol
____________________
____________________
Posty: 941
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 126 razy

Post autor: aawol »

kolejne 200 km i kolejne świecenie kontrolki...... już zupełnie nie mam pomysłu co to może być. Odkręcam, słyszę syk i kontrolka gaśnie....
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

aawol pisze:no cóż odkryłem kolejny symptom problemu a mianowicie jednak ubywa płynu.... niewiele ale musiałem dolać !!!! co to może oznaczać?
to moze oznaczać, ze masz do wymiany uszczelkę pod głowica... ja miałem takie same objawy w passacie... tylko u mnie o wiele wiecej ubywało płynu... ale u Ciebie moga byc poczatki...
ODPOWIEDZ