Strona 1 z 3

nieuzasadnione problemy z ciśnieniem w układzie chłodzenia

: czw wrz 22, 2011 17:01
autor: aawol
W moim aucie pojawia się problem a mianowicie: w trakcie dłuższej jazdy zapala się kontrolka niskiego stanu płynu chłodniczego. Po zatrzymaniu i odkręceniu pokrywy zbiornika słychać "szszszuuu" i poziom płynu podnosi się gasząc kontrolkę. Problem zaczął pojawiać się kilka tygodni temu i odnoszę wrażenie że się pogłębia ( początkowo odkręcałem zbiornik raz na tydzień a teraz już co 3-4 dni). Co może być tego przyczyną ? jakiś zaworek w nakrętce zbiornika? - coś tam jest .... płynu generalnie nie ubywa przy otwartym zbiorniku jest stały, właściwy poziom, płyn jest czysty również w oleju nie ma zmian ani w poziomie ani w wyglądzie. Macie jakieś pomysły?

: czw wrz 22, 2011 18:19
autor: QQRYDZA
To może być nakrętka od zbiornika,ale nie jestem pewny na 100%

: czw wrz 22, 2011 18:44
autor: aawol
czy w touranie instalacja jest ciśnieniowa czy też po zakręceniu zbiornika powietrze powinno się przemieszczać? W starym audi miałem tak że powietrze pod korkiem swobodnie przepływało a jak jest w touranie?

: czw wrz 22, 2011 21:51
autor: Turanek
Jest zaworek w nakrętce. Układ jest ciśnieniowy, to pozwala m.in. podwyższyć temp. wrzenia środka chłodzącego. Przy gorącym silniku puchną węże gumowe i może wtedy spadać nieco poziom. Natomiast płynu nie może systematycznie ubywać.

: czw wrz 22, 2011 22:18
autor: aawol
nie zauważyłem ubytków płynu, odnoszę wrażenie jakby płyn był wypychany przez ciśnienie powietrza w zbiorniku a po jego otwarciu płyn wraca do zbiornika. W zbiorniku zbiera się czyste powietrze - nie spaliny ( niuchałem). Czy zaworek jest wymienny, naprawialny czy też trzeba cały korek kupić?

: czw wrz 22, 2011 22:30
autor: jeżu
Korek.....cały trzeba kupić... Masz może od kogoś podmienić i zobaczyć czy będzie różnica?

: sob wrz 24, 2011 11:56
autor: aawol
podmienić nie mam od kogo - zresztą musiałbym zamienić się na 2-3 dni żeby sprawdzić a kto zechce jeździć z popsutym korkiem. Rozejrzę się za nowym korkiem przecież nie kosztuje majątek......

: wt paź 18, 2011 08:44
autor: aawol
oglądałem nowy korek, metodą organoleptyczną sprawdzałem w którą stronę przepuszcza powietrze - w moim odczuciu korek puszcza powietrze tylko DO zbiorniczka, zarówno mój jak i nowy nie pozwala na wydmuchanie powietrza z zbiorniczka. Próbowałem czyścić elektrody w zbiorniczku bo pojawiła się możliwość że się oblepiły osadem z płynu i mają słaby kontakt ale odnoszę wrażenie że pomogło tylko trochę - nadal pojawia się kontrolka niskiego stanu pomimo że po otwarciu maski poziom wskazuje ponad połowę zbiorniczka. Czy kontrolka niskiego stanu płynu może być połączona z jakimś innym czujnikiem oprócz zbiorniczka? Czy moze się zaświecać z innej przyczyny?

: wt paź 18, 2011 09:08
autor: spacewalker
Raczej nie. Wymieniłes płyn ? Mozesz miec za duzo wody w tym. Podobnie jest jak się zaleje nie markowy płyn lub wodę do płynu od spryskiwaczy. Wtedy tez sygnalizuje brak płynu. Mozesz wymienic tez czujnik jesli jestes świadom ze poziom płynu jest poprawny. Korek ma przepuszczac DO, stara zasada ze jak się odkręca korek na goracym silniku to - lepiej go nie odekrecac bo buchnie ;)

: śr paź 19, 2011 15:31
autor: aawol
no o wymianie płynu nie pomyślałem. Auto mam od marca tego roku, olej, płyn hamulcowy wymieniełem - chłodniczy miał czystą barwę więc się nie zabierałem. Czy płyn G12 to tylko serwis czy można szukać w sklepach? Podejrzewam że większych problemów z wymianą być nie powinno, a może się mylę? Jak pewnie się domyślacie nie miałem okazji tego zrobić. A może podjechać do mechanika?
No i oczywiście jakieś sugestie co do samego płynu ( to że g12) wiem ale może jakieś polecane marki, albo może g12+ nie wiem jaka jest różnica i ile tego płynu trzeba kupić

: czw paź 27, 2011 09:31
autor: aawol
no cóż odkryłem kolejny symptom problemu a mianowicie jednak ubywa płynu.... niewiele ale musiałem dolać !!!! co to może oznaczać? w oleju czysto płyn również czysty.... Czyżbym kupił zajechany silnik? jakie są możliwości diagnostyki, co sprawdzić i jak? Zaczynam odczuwać poważny niepokój

: śr lis 23, 2011 08:37
autor: aawol
wymieniłem płyn - zrobiłem 300 km i znów świeci..... nie bardzo mam pomysł co robić dalej. Kolega golfiarz polecił mi oskrobanie elektrod - że niby mogły oblepić się i straciły przewodność - niby mogły ale jednak to nic nie zmieniło.
Płyn G12 koncentrak z serwisu skody kupiony - zmieszanie wyszło na 47 st C ale może jeszcze doleję wody jak się wszystko dokładnie odpowietrzy.
"spacewalker" - czy wlanie do spryskiwaczy wody powoduje świecenie kontrolki płynu chłodniczego czy to przejęzyczenie?

: śr lis 23, 2011 14:45
autor: Rauko
Raczej skrót myślowy :) Powoduje świecenie kontrolki poziomy płynu spryskiwacze, ale ona chyba nie zawsze występuje.

: pt lis 25, 2011 11:27
autor: aawol
kolejne 200 km i kolejne świecenie kontrolki...... już zupełnie nie mam pomysłu co to może być. Odkręcam, słyszę syk i kontrolka gaśnie....

: pt lis 25, 2011 11:32
autor: Dodi
aawol pisze:no cóż odkryłem kolejny symptom problemu a mianowicie jednak ubywa płynu.... niewiele ale musiałem dolać !!!! co to może oznaczać?
to moze oznaczać, ze masz do wymiany uszczelkę pod głowica... ja miałem takie same objawy w passacie... tylko u mnie o wiele wiecej ubywało płynu... ale u Ciebie moga byc poczatki...