Strona 1 z 1
Szukam kontaktu - Touran 1.6 MPI (BSE) woj Lubelskie
: śr lut 12, 2014 00:19
autor: pliplus
Witam.
Posiadam Tourana z silnikiem benzynowym - jak w temacie. Mam problem z prawidłowym działaniem sondy lambda i nie tylko. Z problemem walczę już ponad miesiąc i po wielu testach przy użyciu komputera i analizatora spalin doszedłem do wniosku, że ktoś grzebał w oprogramowaniu sterownika silnika. Mój Touran jest sprowadzony z Włoch i tam miał założoną instalację gazową. Być może przy okazji zostało zmodyfikowane oprogramowanie sterownika silnika.
Mieszkam w Bychawie woj. Lubelskie i poszukuje kogoś z okolicy, kto posiada Tourana z takim samym silnikiem. Chciałbym się podłączyć skanerem do złącza diagnostycznego i odczytać interesujące mnie parametry pracy silnika.
Tourany z tymi silnikami występują dosyć rzadko i do tej pory nie udało mi się takiego namierzyć.
Re: Odp: Szukam kontaktu - Touran 1.6 MPI (BSE) woj Lubelski
: śr lut 12, 2014 08:55
autor: cheles
Zagadaj do chłopaków z grupy lubelskiej albo jak masz blisko do Kijowa to z Dodim
podyktowane z podróży za pomocą HTC
Re: Szukam kontaktu - Touran 1.6 MPI (BSE) woj Lubelskie
: śr lut 12, 2014 10:00
autor: Dodi
ja chętnie Ci podłącze ale do mnie masz spory kawałek... odezwij sie do chłopaków z Lublina...
Re: Szukam kontaktu - Touran 1.6 MPI (BSE) woj Lubelskie
: śr lut 12, 2014 10:20
autor: admin
cheles pisze: jak masz blisko do Kijowa to z Dodim
Dodi się przeprowadził?
Mirek zmień profil z TSI na MPI
Re: Szukam kontaktu - Touran 1.6 MPI (BSE) woj Lubelskie
: śr lut 12, 2014 10:47
autor: GioW
admin pisze:cheles pisze: jak masz blisko do Kijowa to z Dodim
Dodi się przeprowadził?
Nie ma to jak pisać w telefonie ze słownikiem

HTC Leszka nie zna Łukowa tylko Kijów

Re: Szukam kontaktu - Touran 1.6 MPI (BSE) woj Lubelskie
: śr lut 12, 2014 10:58
autor: viscum
Póki co na naszych lubelskich spotkaniach, same

były. Jak kogoś spotkam to dam znać i zapraszamy na nasze minispoty.
A to musi być Touran ?, Może łatwiej Golfa będzie odszukać ?
Re: Szukam kontaktu - Touran 1.6 MPI (BSE) woj Lubelskie
: śr lut 12, 2014 10:59
autor: niko02
GioW pisze: Leszka nie zna Łukowa tylko Kijów


Re: Odp: Szukam kontaktu - Touran 1.6 MPI (BSE) woj Lubelski
: śr lut 12, 2014 11:45
autor: cheles
Nawet nie zauważyłem zmiany.
podyktowane z podróży za pomocą HTC
Re: Szukam kontaktu - Touran 1.6 MPI (BSE) woj Lubelskie
: śr lut 12, 2014 13:32
autor: pliplus
Mirek zmień profil z TSI na MPI
Już zmieniłem.
ja chętnie Ci podłącze ale do mnie masz spory kawałek
Jeśli nikogo nie znajdę bliżej io może wybiorę się do Łukowa. Na razie dzięki za propozycję.
odezwij sie do chłopaków z Lublina
Nie wiem o których chłopakach mowa. Jak mogę się z nimi skontaktować?
A to musi być Touran ?
Chciałbym się podłączyć do Tourana ponieważ podejrzewam, że problem jest w sterowniku. Mój Touran ma kod sterownika 06A 906 033 KR. W Golfie będą pewnie inne dwie ostatnie litery.
Sprawdzałem Audi A3 z takim samym silnikiem, ale miał inną końcówkę literową. Tam wskazania bieżące pracy silnika były poprawne (sonda lambda podejmowała pracę zaraz po uruchomieniu silnika - u mnie jest z tym problem). A3 miał inne oprogramowanie w sterowniku i nie mogłem dokładnie zweryfikować z moim
Dziękuję za zainteresowanie moim problemem
Re: Szukam kontaktu - Touran 1.6 MPI (BSE) woj Lubelskie
: śr lut 12, 2014 13:42
autor: viscum
Spoty regionalne, wątek Lublin, ale z aktywnych nikt nie tego silnika
Re: Szukam kontaktu - Touran 1.6 MPI (BSE) woj Lubelskie
: śr lut 12, 2014 14:33
autor: Marq
Jesteś w100% pewien, że przyczyna nie tkwi jednak w sondzie? do tych silników przychodzi dość specyficzna sonda podgrzewana, 5 przewodowa podobno produkuje takie tylko NGK a jej symbol to LZA 07 - V2 (niestety jest dość droga) i jest to sonda regulacyjna, w tych silnikach mamy jeszcze sondę diagnostyczną.
Re: Szukam kontaktu - Touran 1.6 MPI (BSE) woj Lubelskie
: czw lut 13, 2014 09:47
autor: pliplus
Właśnie identyczną dokupiłem (nie była tania) choć jak sprawdziłem to i stara była dobra. Sonda na 100% sprawna. Ta druga diagnostyczna też jest sprawna.
Może w skrócie przybliżę mój problem:
Po uruchomieniu gorącego silnika sonda regulacyjna nie podejmuje pracy przez okres około 5 minut. W tym czasie sterownik też nie załącza jej grzałki. Po około pięciu minutach grzałka zostaje wysterowana i sonda po chwili zaczyna regulację. Problemem jest to że w ciągu tych pierwszych pięciu minut mieszanka paliwowa jest bardzo bogata - CO ok 3,5%. Po uruchomieniu sondy skład mieszanki wraca do normy i CO spada na 0,1%. Problemu nie ma na długiej trasie, ale na krótkich silnik pali jak smok.