Strona 1 z 1

Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

: wt mar 11, 2014 15:39
autor: jarry
Znalazłem na necie, może się komuś przyda, szukałem wątku żeby dopisać ale nie znalazłem, jeśli jest taki typowo pasujący dajcie znać to przeniosę posta


...
w seacie nie bylo starego BKD, taki jak montowany byl od 2003r w a3 i golfie5 i to on najbardziej narazony byl/jest na pekanie glowic

w 2005r bkd zostal przekonstruowany, teoretycznie pozbyto sie problemu pekajacych glowic, glowica jest taka sama jak w BMN (170ps)
niestety jak sie pozniej okazalo problemu nie wyeliminowano, wszystkie silniki 16V ciagle narazone sa i pekaja glowice, mniej ale jednak

silniki "bezpieczne" 2.0tdi BMM 8V, tu tez byla teoria ze jest niezawodny bo to zwykle rozwiercone 1.9, tak samo bezpiecznym i bezawaryjnym uwazano 170BMN
ale bralo sie to tylko stad ze BKD (AZV , dokladnie ten sam silnik przeznaczony na rynki beneluxu i francji) byl na rynku juz od 2003r i mial wieksze przebiegi itd itp

teraz BMM tez notuje osiadanie glowic, a co najgorsze wyrabianie sie gniazd pompowtryskow
w BMN stala bolaczka sa piezowtryski, nie trzymanie mocy itd itp, no i oczywiscie glowica.

czy wszystko zalezy jak sie trafi, oczywiscie, reguly niby nie ma, ale w przypadku silnikow 16V ryzyko jest wieksze.
kazdy kto mysli powaznie o dlubaniu 2.0TDI wie ze 16V a szczegolnie wlasnie BKD/AZV jest do tego lepszy, bardziej wydajne wtryskiwacze, brak DPF! , mocniejsze sprzeglo..

osprzet jest tak samo zawodny, wszyscy maja problemy z klapami gaszenia (przepustnicami) , wtryskiwaczami czy turbo, ale to juz raczej eksploatacja, trudno zeby przy 200tys i wiecej przebiegu nie dzialo sie nic z turbina czy wtryskami, albo nie bylo do wymiany sprzeglo...

wracajac do glowicy w BKD, nowe glowice firmy AMC z dwuletnia gwarancja za ok 2,2 tys zl, zazbrojona z upustem 2,5tys zl.

opierajac sie na 5letnich doswiadczeniach i zbieraniu jakiejs tam wiedzy o nich szukalbym po prostu zadbanego auta, a nie patrzyl na to jaki on ma kod silnika, oczywiscie mowa o autach z silnikami uzlozonymi poprzecznie, czyli a3, leon, golf itd
w przypadku a4, passata itp silnikow 2.0 w ogole nie bralbym pod uwage, tam dochodza jeszcze awarie napedu pompy oleju , imbusy. walki wyrownowazajace itd itp

ktos kiedys chyba na AKP umiescil taki podzial, jest to bardzo fajne :

- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).

Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

: wt mar 11, 2014 15:42
autor: Ciapek
może taki zbiorczy wątek i ujęcie tego w jednej wypowiedzi przyda się, ale dyskusji o BKD i 2.0 było co nie miara, a jakie one są wystarczy spojrzeć.
Piszę o tym dlatego, że ma się to nijak do rzeczywistości opisanej powyżej (bynajmniej jeśli chodzi o klubową brać samochodową), sami właściciele BKD uznają te silniki za bardzo dobre i bezproblemowe i również przed 2007 r.
Tak-wiem, sam mam BKD, ale nie jestem jedyny i nie jestem tu nowy, swoje naczytałem :)

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

: wt mar 11, 2014 16:16
autor: niko02
:oki: :20: :tdi:
Ciapek pisze:może taki zbiorczy wątek i ujęcie tego w jednej wypowiedzi przyda się, ale dyskusji o BKD i 2.0 było co nie miara, a jakie one są wystarczy spojrzeć.
Piszę o tym dlatego, że ma się to nijak do rzeczywistości opisanej powyżej (bynajmniej jeśli chodzi o klubową brać samochodową), sami właściciele BKD uznają te silniki za bardzo dobre i bezproblemowe i również przed 2007 r.
Tak-wiem, sam mam BKD, ale nie jestem jedyny i nie jestem tu nowy, swoje naczytałem :)

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

: wt mar 11, 2014 19:39
autor: Damian15
Czyli reasumując AZV była robiona na rynek Beneluxu i Francji więc jest duże prawdopodobieństwo że są wykonane lepiej niż te które by szły na nasz rynek ?

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

: wt mar 11, 2014 20:19
autor: motoria
A i tak chyba wszystkie motory są z Polkowic. ;)

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

: wt mar 11, 2014 20:51
autor: sWALERYc
Jak szukałem auta po sprzedaży Jeepka w benzynce z gazem 4.7v8 to szukałem i wertowałem neta na temat silników TDI z grupy VW i nie wiem gdzie ale na którymś z forum (może i naszym :haha: ) ale tyle tego przewertowałem, że naprawdę nie pamiętam znalazłem takie o to strony:
Tu o :19: http://warsztatvw.blogspot.com/2013/03/ ... tylko.html
a tu o :20: http://warsztatvw.blogspot.com/2013/03/ ... tylko.html
Może komuś też się przydadzą :ok:

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

: wt mar 11, 2014 21:01
autor: Damian15
Czyli AZV miały dwa rodzaje głowic 16 i 8 zaworowe ?? A w Touranach montowano tylko 16 ?? Czy źle rozumiem link ten co podał Łukasz :)

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

: wt mar 11, 2014 21:09
autor: winetu_vip
Damian15 pisze:Czyli AZV miały dwa rodzaje głowic 16 i 8 zaworowe ?? A w Touranach montowano tylko 16 ?? Czy źle rozumiem link ten co podał Łukasz :)
Z tego co wiem to AZV są tylko 16 zaworowe!

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

: wt mar 11, 2014 23:05
autor: Turanek
motoria pisze:A i tak chyba wszystkie motory są z Polkowic
Nie, nie wszystkie. Z PD'ków np. żaden z 16V.

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

: śr mar 12, 2014 00:20
autor: Muti
Co do BMM nie mogę się zgodzić, że ma słabsze sprzęgło, bo ma takie samo jak bkd.
Bmn zdaje się ma inną głowicę niż bkd i w nich pęknięcia nie były "popularne" ;)

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

: sob sty 30, 2016 12:05
autor: DLUGI-74
Ma ktoś z was wiedzę na temat 2.0 tdi BMT...? 140 konny ?

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

: sob sty 30, 2016 13:28
autor: Muti
Dla mnie BMT to BlueMotionTechnology, a nie symbol silnika ;) Przynajmniej nie słyszałem o takim.

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

: sob sty 30, 2016 19:28
autor: KriSSo
Dokładnie, bo nawet jak się zagoogla, BMT, to masz 2.0 BMT o mocy 140, 150, 177 km itd. Zatem nie może to być kod silnika :).

Re: Silniki 2.0 TDI - typowe wady danego modelu

: wt lut 02, 2016 10:37
autor: DLUGI-74
Muti pisze:Dla mnie BMT to BlueMotionTechnology, a nie symbol silnika ;) Przynajmniej nie słyszałem o takim.
też to gościowi tłumaczyłem przez telefon a on uparcie że to kod silnika.....
dzięki muti krisso :piwo: