Strona 1 z 3

Touran

: sob paź 22, 2011 23:09
autor: KriSSo
Witam szanownych Kolegów,

Chciałbym zamówić w nadchodzącym tygodniu samochód - TOURAN. Rozważam zakup diesla z DSG.
Wątpliwość dotyczy skrzyni DSG6 i kosztów jej eksploatacji. Wiem, że wymieniać należy olej co 60 000 km i orientacyjny koszt to 800 pln (ASO). Nad zaletami i przyjemnością jazdy nie trzeba się rozwodzić. Jechałem na próbę (co prawda Tiguanem 2.0 TDI DSG7) i wiem co potrafi. Czy zdarzają się wśród użytkowników DSG jakieś problemy ze skrzynią? (na pewno tak). To, że ktoś ma na liczniku 60 000 km i żadnych problemów - sprawa oczywista. Interesuje mnie, czy jest na forum ktoś, kto zrobił np 200 000 km z DSG i może z czystym sumieniem powiedzieć "brać, nie ma z nią żadnych problemów"? Słyszałem, że po 100 000 km potrafi szwankować mechatronika i koszty naprawy są bardzo wysokie. Zamierzam samochód posiadać około 5-6 lat, zrobić nim w granicach 250 000 km - czyli dużo. Stąd mój dylemat. Wziąć 2.0 TDI w DSG, czy manual i mieć święty spokój na lata.

Może Koledzy coś podpowiecie?

A może jeszcze inaczej, można wziąć 1.6 TDI z DSG7, która podobno jest bezobsługowa i odpadają koszty zmian oleju, jest ponoć bardziej efektywna i nie zwiększa zużycia paliwa. Tylko mam wrażenie, że z motorem 1.6 TDI to będzie męczarnia, a nie jazda - za słaby.

: sob paź 22, 2011 23:17
autor: Dodi
KriSSo pisze:Tylko mam wrażenie, że z motorem 1.6 TDI to będzie męczarnia, a nie jazda - za słaby.
golfa masz 1.9... Touran 1.6 TDI bedzie chodził podobnie, to nowoczesna technologia...

: sob paź 22, 2011 23:34
autor: piurko2
KriSSo , ja zrobiłem ok. 15 tk swoim autkiem i nie ma żadnych problemów . Auto ma na liczniku 190 tk , w książce serwisowej nie ma wzmianki o naprawie skrzyni , tylk,o wymiana oleju i filtra. A przyjemność z jazdy..... :mrgreen: zajefajna.

: ndz paź 23, 2011 00:03
autor: jeżu
piurko2 pisze:KriSSo , ja zrobiłem ok. 15 tk swoim autkiem i nie ma żadnych problemów . Auto ma na liczniku 190 tk , w książce serwisowej nie ma wzmianki o naprawie skrzyni , tylk,o wymiana oleju i filtra. A przyjemność z jazdy..... :mrgreen: zajefajna.
Dokładnie ,żadnych problemów.... Naprawdę sama przyjemność z jazdy A o wymianę oleju się nie martw Ja Ci wymienię jak zaistnieje potrzeba Tylko kawałek masz .... Bierz DSG !!

: ndz paź 23, 2011 00:08
autor: Eljot
piurko2 pisze:KriSSo , ja zrobiłem ok. 15 tk swoim autkiem i nie ma żadnych problemów . Auto ma na liczniku 190 tk , w książce serwisowej nie ma wzmianki o naprawie skrzyni , tylk,o wymiana oleju i filtra. A przyjemność z jazdy..... :mrgreen: zajefajna.
Co prawda zrobiłem osobiście "tylko" jakieś 3 tyśki, ale jak inni powiem jedno...
Przyjemność z każdego kilometra!
:)

: ndz paź 23, 2011 00:35
autor: spacewalker
1.6 TDI to są chyba nowe CR- po 2010 roku. Ty szukasz uzywanego. DSG 7 to zadko kiedy się pojawia w TDI, zazwyczaj w TSI. Tiguana to nie porównuj do Tourana, całkiem inna klasa.
Reasumujac. Touran pow 105kM, inaczej do 140 się nie rozbujasz. Wiem co Caddy 90KM potrafi ...a raczej tego nie potrafi.

: ndz paź 23, 2011 00:50
autor: KriSSo
Prawdę pisząc, nie szukam auta używanego. Chcę zamówić nowe auto. Rozważam 2.0 TDI DSG 170 KM. Natomiast można zjechać z silnikiem w dół, czyli wziąć 1.6 TDI CR ze skrzynią DSG7, podobnież mniej problemową i prawie bezobsługową (odpada wymiana oleju), tyle że nie ma jazdy.

Przy okazji wlazłem też na forum Superba i pełno tam kłopotów z DSG. Wymiany w autach z przebiegami po 30-40 tyś km, jakieś stuki przy wolnej jeździe i muskaniu gazu itd. Ciekaw jestem, czy Touran ma podobne problemy.

Autko chcę zamówić w przyszłym tygodniu, dlatego chciałem się poradzić. Ten 1.6 raczej odpuszczę, więc pozostanie 2.0 TDI 140 manual (bo 170 w manualu nie ma :( ) i święty spokój na długie lata, albo 2.0 TDI DSG 170. :?

: ndz paź 23, 2011 01:10
autor: jeżu
Przecież jak zamówisz nowe autko to spokojnie pewnie do 150tys będziesz się nim bujał za czym sprzedasz. Koledzy ma ja na DSG 200-300tys km i jeżdzą. Co ci się w tej skrzyni do tej pory ma popsuć? Dużo km robisz rocznie? Skoda to skoda, Vw to Vw. Nie bierz manula :!: . To z mojej strony. 105KM na CR to już fajna kultura pracy silnika ze skrzynia DSG7. Kusząca i niezła propozycja. Ale jak bym miał mieć 170KM lub 105KM to już wiesz co bym kupił... PZDR

: ndz paź 23, 2011 09:32
autor: Cyrus
Ja mam 146 tyś i DSG, jak na obecną chwilę wymieniony olej. Napraw skrzyni nie było (odpukać) :>

: ndz paź 23, 2011 09:51
autor: gibek73
DSG, a o czym tu dewagować ? ;)

: ndz paź 23, 2011 09:54
autor: rekin
jeżu pisze:Przecież jak zamówisz nowe autko to spokojnie pewnie do 150tys będziesz się nim bujał za czym sprzedasz. Koledzy ma ja na DSG 200-300tys km i jeżdzą. Co ci się w tej skrzyni do tej pory ma popsuć? Dużo km robisz rocznie? Skoda to skoda, Vw to Vw. Nie bierz manula :!: . To z mojej strony. 105KM na CR to już fajna kultura pracy silnika ze skrzynia DSG7. Kusząca i niezła propozycja. Ale jak bym miał mieć 170KM lub 105KM to już wiesz co bym kupił... PZDR
Dokładnie tak. Jam mam zrobione 355 tyś. i nie było w skrzynce nic gmerane :mrgreen:
a wcześniejszy właściciel nie zbyt o nią dbał, olej wymieniał tylko jak auto było na gwarancji, później nie był wymieniany wcale. Dopiero po zakupie przeze mnie wymieniłem olejek i skrzyneczka hula jak malowana, a zrobiłem już na niej ok 15 tysi :mrgreen:

: ndz paź 23, 2011 12:05
autor: Ciapek
za DSG ktoś powinien nobla dostać

: ndz lis 06, 2011 14:24
autor: Cesarz
Tylko DSG, ja mam przebieg 201 tys z czego ja zrobiłem 40 tys i poza wymiana oleju + filtr nic nie było dotykane. Jedyny minus posiadania DSG nie dotyczy samej skrzyni tylko koła dwumasowego które jest sporo droższe, ale skoro zamierzasz kupowac nowe auto to i koło powinno wytrzymac.

DSG rulez ;)

: ndz lis 06, 2011 14:28
autor: LYJO
DSG

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: ndz lis 06, 2011 16:40
autor: san.chos
dsg przejechane 400 i żadnych problemów