Strona 1 z 7
Jaki silnik wybrać ?
: czw kwie 24, 2014 13:05
autor: romaszek
Chciałbym kupić Touran z silnikiem 1,9 TDI, jednak martwią mnie późniejsze koszty eksploatacji i ewentualnych napraw, rozważam również zakup wersji benzynowej. Samochód użytkował będę na krótkie odcinki do 5 km, sporadycznie dłuższe trasy. Interesują mnie roczniki 2008-2010 mój budżet na zakup wynosi max 33 tys. na zakup. Martwi mnie koszt późniejszych napraw diesla, ciągłych problemów z FAP, lejących wtrysków, wysypki turbo oraz wymiany koła dwumasowego. Jeśli rozważać zakup benzynki to jak wygląda z dalszą eksploatacją kosztami, spalaniem, ewentualnym zagazowaniem, który silnik najbardziej optymalny i jaki koszt dobrej isntalacji. Dzięki wszystkim za rady. Chętnie poczytam wasze doświadczenia i przygodami (awariami) waszych samochodów w obu wersjach napędzania.
Mam na oku ten samochód co o nim sądzicie i czy warto rozważyć jego zakup ?
http://moto.gratka.pl/tresc/16565089.html
Re: Jaki silnik wybrać ?
: czw kwie 24, 2014 13:36
autor: KriSSo
romaszek pisze:Martwi mnie koszt późniejszych napraw diesla, ciągłych problemów z FAP, lejących wtrysków, wysypki turbo oraz wymiany koła dwumasowego.
W takim razie w ogóle odpuść sobie diesla, nie ma kompletnie sensu.
1.6 mpi + LPG będzie lepszym rozwiązaniem.
Re: Jaki silnik wybrać ?
: czw kwie 24, 2014 13:39
autor: dexter23pl
sam nie wie co to auto ma.
Pisze full , a niema fulfisa, multi,
W ogłoszeniu pisze ASR a zaznczone w aukcji jest ESP
Podjedz obczaj jak wygąda.
Co do benzyny do zagazowania to wszystko prawie się opłaca zagazować co nie ma w nazwie FSI
1.6 8V jest zwykły silnik bez bajerów lpg bez problemu znosi oraz niema dwumasy, koszt kompletu sprzęgła ok 350zł VALEO
Re: Jaki silnik wybrać ?
: czw kwie 24, 2014 14:17
autor: romaszek
Jeśli bym się zdecydował na samochód, który podałem w linku bardzo mi się podoba na jakie koszty muszę liczyć przy ewentualnej awarii co pada najczęściej i przy jakim przebiegu ? Rozglądałem się za 1,6 benzyna ale tylko parę ofert sprzedaży silników MPV czy to jest to samo co MPI ?
Re: Jaki silnik wybrać ?
: czw kwie 24, 2014 15:01
autor: dexter23pl
Zwykły silnik 1.6 ma korek wlewu oleju z prawej strony a FSI z lewej, do FSI nie ma sensu zakładać gazu.
Re: Jaki silnik wybrać ?
: czw kwie 24, 2014 15:20
autor: aki
Zwykły MPI jest tez mniej awaryjny niż FSI.
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Re: Jaki silnik wybrać ?
: czw kwie 24, 2014 16:02
autor: romaszek
Gdybym się zdecydował na diesla 1,9 czy 2,0 TDI czy nie zniszczę go użytkując go na odcinki 2-5 km ?
Re: Jaki silnik wybrać ?
: czw kwie 24, 2014 16:05
autor: tomix
romaszek pisze:Gdybym się zdecydował na diesla 1,9 czy 2,0 TDI czy nie zniszczę go użytkując go na odcinki 2-5 km ?
moze wez pod uwage taxi albo bilet miesieczny, rower w okresie letnim, szkoda czasu na szukanie i zakup auta bedzie sie marnowalo, skoro tak malo bedziesz jezdzil. Pozdrawiam
Re: Jaki silnik wybrać ?
: czw kwie 24, 2014 17:00
autor: romaszek
tomix pisze:moze wez pod uwage taxi albo bilet miesieczny, rower w okresie letnim, szkoda czasu na szukanie i zakup auta bedzie sie marnowalo, skoro tak malo bedziesz jezdzil. Pozdrawiam
Niestety ale to odpada.
Re: Jaki silnik wybrać ?
: czw kwie 24, 2014 17:08
autor: rossi2106
tomix pisze:romaszek pisze:Gdybym się zdecydował na diesla 1,9 czy 2,0 TDI czy nie zniszczę go użytkując go na odcinki 2-5 km ?
od 8 lat katuje tak rozne diesle na takich dystansach i nie mam jakos zadnych problemow.

czesciej wymieniam olej,filtry itp jesli wyskocze w trase to staram sie pociagnac na obrotach aby turbo i wydech sie oczyscily z osadow.
Re: Jaki silnik wybrać ?
: czw kwie 24, 2014 17:46
autor: romaszek
Dużo jest informacji, że jednostki 1,9 są fabrycznie felerne czy to prawda i unikać ich ?
Re: Jaki silnik wybrać ?
: czw kwie 24, 2014 18:13
autor: himi
Diesle są ok, ale dla ludzi świadomych, czym jest taki motor. Diesel katowany trasami miejskimi prędzej czy później będzie wymagał inwestycji. Bankowo dwumas dostanie mocniej niż w trasach, aku zimą będzie cię denerowował (ładowanie w mieście jest żadne). Co do ,,felernych'' diesli - nie ma już doskonałych silników. 2.0 miały problemy z głowicami, wtryskami. 1,9 z korbowodami etc. Stara zasada - jak dbasz tak masz. A kupuj z głową (najlepiej z zimnym okładem) bo na autach używanych można się dramatycznie przejechać gdy doradcą jest fascynacja egzemplarzem.
Żeby nie było - sam jeździłem Touranem 1,9 na pompowtryskach - dziś nawet nie wiem którą odmianą silnika. Teraz mam octavię - też 1,9 BXe z 2010 roku. Też jeżdżę sporo po mieście, ale 2x na tydzień minimum samochód ma trasę po 80-100 km. Diesel musi jeździć i tyle.
Gdybym miał kupować ponownie to celowałbym w 2,0 CR. Dobre jednostki z odpowiednią mocą dla Tourana. Mocno będę myślał w przyszłym roku, czy nie wrócić do Tourana właśnie z takim motorem. 1,9 to dla Tourana nieco za mało. Octavia z tym motorem odpycha się znacznie lepiej.
Re: Jaki silnik wybrać ?
: czw kwie 24, 2014 21:16
autor: aki
Dokładnie, zasada posiadania diesla to po prostu jeździć trasy po to są te auta stworzone, w miejskiej puszczy z czasem się cos sypnie. Ja często jeżdże trasy rzędu 800 do 1200 km i sobie chwale diesla w CR 170 Ps. Do kościoła i zakupy jednak polecalbym silniki TSI jak i TFSI.
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Odp: Jaki silnik wybrać ?
: czw kwie 24, 2014 21:46
autor: Rafalgd1
Rafalgd1 pisze:Panowie z tym miastem to nie przesadzajcie , ja dieslem po miescie smigam caly czas i nic sie nie dzieje

trzeba tylko odpowiednio obslugiwac i dbac

to jest moja krotka recepta
Re: Jaki silnik wybrać ?
: czw kwie 24, 2014 21:49
autor: aki
Jak dbasz tak masz
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka