Strona 1 z 2

Passat B6 kombi 2.0TDI 185KM - Rodzinne kombi :)

: sob maja 10, 2014 23:20
autor: zyga_wr
Witam wszystkich!

Ponieważ coś cicho i wręcz pusto w "Innych autach" postanowiłem to zmienić :)

Mam na imię Łukasz - jestem bratem klubowicza DLUGI-74 :)

Postanowiłem Wam pokazać mojego paszczura.

Po kolei więc...

Autko posiadam od 26 lipca 2013r, zostało kupione w salonie VW Rzepecki-Mroczkowski w Poznaniu jako używane, 3 letnie z przebiegiem 68800km. Auto bezwypadkowe - lakierowana niestety klapa od połowy w dół (nieszczęsna rdza w okolicach lampek do oświetlenia tablicy).

Troszkę danych technicznych:

- Produkcja 2010r,
- Silnik 2.0 TDI CR 140KM (CBAB),
- wersja Comfortline,
- skrzynia manual,
- xenon z doświetlaniem,
- reszta praktycznie standard - bez wodotrysków i nawet alu...

Pasek został kupiony na stalowych kołach z oryginalnym kołpakiem i... praktycznie od razu poszedł mod nr 1 - alu 18" oryginał VW Chicago ręcznie polerowane + nowe opony.

Ponieważ autko zostało niezbyt profesjonalnie przygotowane do sprzedaży przez salon (straszne swirle po polerce mechanicznej), 2 sierpnia postanowiłem zrobić korektę lakieru. Zajęło mi to w zasadzie tylko ok. 7h, więc nie jest idealnie, no ale jak na amatora myślę, że nie jest źle.
Wszystko było zgodnie ze sztuką. Użyte środki to m.in. IronX, Manzerna, Collonite 476, DODO JUICE Purple Haze i jeszcze wiele innych po drodze :)

Na drugi dzień zabrałem się za odświeżeniem wnętrza.

No i zaczęło się modzenie:
- przyciemnienie szyb,
- listwa ochronna na zderzak (oryginał VW),
- dywaniki welurowe Petex'a,
- wymiana żółtych żarówek zewnętrznych (doświetlanie na H7 Narva 4500K, postojówki na LED'y z CAN, oświetlenie tablicy na LED'y).

Tak to wyglądało:
Image
Image
Image
Image
Od jesieni troszkę jeszcze powalczyłem z nim do zimy, czyli:

- malowanie zacisków na czarny mat + koreczki na śruby VW
Image - ponieważ strasznie mi się nudziło poszła powłoka kwarcowa 4 nano (jakieś 8h...):
Image
Image
Image
Image
Image
No i nastał nowy, 2014 rok... Troszkę było czasu, żeby pomyśleć co tu można zmodzić, a jak wiadomo wszystko jest zależne od $.

Przez zimę nazbierałem trochę gratów, no i ciąg dalszy zabawy:

- nakładki na pedały + podstopnica
Image - grill z wersji highline
Image - chromowane i podświetlane kratki nawiewów z passata B7
Image Image - wywaliłem pakiet "dziadek", czyli chlapacze (potrafiłem nimi ładnie zaorać), zakupiłem nowe oponki na lato Uniroyal RainExpert 3 235/40/18
Image - najważniejszy modzik - bezpieczny program :)
Image Image Image Jeszcze jedno mi nie pasowało:
Image
Image
Image
KOZA! Jak to mi ktoś powiedział - z tyłu miedzy koło a nadkole można było głowę wsadzić :D

No więc poszły na tapetę sprężyny od wersji sportline :)
Image Jak będą lepsze fotki to podmienię. Teraz jest jakieś 20mm niżej.

Na razie tyle w temacie, chociaż lista planowanych modyfikacji zamiast maleć, to rośnie :>

Na dzień dzisiejszy autko ma nieco ponad 99tys km i śmiga.
_______________________________________________________________

Zapomniałem jeszcze pokazać jak wygląda pod maską :)

Dziś korzystając z popołudnia zabrałem się za komorę silnika i wnęki drzwi.

Po zimie wnęki drzwi, i ogólnie sytuacja komory silnika była... no powiedzmy średnia :)

Całość została wypsikana APC, wypędzelkowana, umyta:
Image Później dressing:
Image Efekt "na razie" końcowy:
Image Image Image
Piszę "na razie", bo może jeszcze chcę zrzucić wygłuszenie maski, umyć pod nią i nałożyć wosk na spód maski. Ciągle coś...


-------------------------Update 04.08.2014---------------------------

I kolejny mod, który tak przypadkiem wpadł, czyli wymiana relingów na oryginał chromy + oczywiście nowe pianki (jakby ktoś chciał ich wymiary to proszę o priv - mam je zeskanowane + fotki z miarką).

Tak oto autko prezentuje się z w nowej odsłonie: Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
I następny mod - klips na bile parkingowy: Obrazek Jak widać przebieg dobija do 111tys km. Auto po chipie już 16tys km i nic niepokojącego się nie dzieje.

-------------------------Update 11.08.2014---------------------------

Dziś przyszła paczuszka, a w środku:
Obrazek Nakładki Buzzer ZZ 75N :)

Tak było przed:
Obrazek Tak jest po:
Obrazek

Obrazek

Obrazek
-------------------------Update 25.08.2014---------------------------

Zamontowałem światła do jazdy dziennej - wybrałem i posłużyłem się poradą kolegi Blop, którą znajdziecie tutaj.

Podsumowując: zakupione DRL Hella ze Skody o nr 5J0941067 L (lampa lewa) i 5j0941068 R (lampa prawa).

Niestety nie posiadam czujnika zmierzchu, więc zmodyfikowałem nieco sposób podłączenia - zrobiłem nową wiązkę i za pomocą przekaźnika podłączyłem DRL do auta. Wszystko jest tak jak być powinno, czyli:
- włącznik świateł w pozycji "0" - świecą DRL,
- włącznik świateł na postojówki lub mijania - DRL gasną i zapalają się odpowiednie światła,

Oczywiście wiązki halogenów zabezpieczone i zostawione. Na początku wyrzucało błąd halogenów, ale zostały one wykodowane z Bordnetz'a.

Tak to wygląda w dzień: Obrazek[/url]

Obrazek[/url]
A tak prezentują się końcówki - obiecane fotki robione "nie kalkulatorem" :)
Obrazek[/url]

Obrazek[/url]

Obrazek[/url]
-------------------------Update 18.10.2014---------------------------

Dziś w moje ręce wpadła nowa skórzana gałka wraz z mieszkiem od VW Caddy (różni się tylko mieszkiem od Passata B7) :hyhy
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

-------------------------Update 13.12.2014---------------------------

W połowie listopada przeszedłem na setup zimowy, czyli dywaniki gumowe + stalówki: Obrazek Pojeździłem cały tydzień i... zmieniłem koła na oryginalne 16" felgi aluminiowe VW + nowe oponki Yokohama 205/55/16.
Tak to wyglądało: Obrazek Wyglądało, bo dzisiaj znowu nastąpiła zmiana :hyhy

Powodem zmiany samych felg było to, że były to kółka z golfa (szer. 6J) i o ile przód jeszcze mogłem przeżyć, to tył wyglądał jak tramwaj.
Na razie na autko założyłem nówki Dezent TD 16" 6,5J ET40 - jak długo pojeżdżą u mnie to się okaże ;) Wybrałem ten wzór, bo jest prosty w myciu, a na tym zimą mi najbardziej zależy :)

Wygląda to tak: Obrazek

Obrazek

Obrazek
Na razie są dekielki z napisem "Dezent", ale już zamówione takie ze znaczkiem VW.

Oczywiście nie byłbym sobą, gdybym nie nałożył jakiegoś paskudztwa na felgi celem zabezpieczeniem przed brudem, a z racji, że jest to felga na zimę, to brud jej nie będzie obcy :)
Dzisiaj po przełożeniu kół byłem na myjce i jak widać świeża powłoka daje radę: Obrazek

Obrazek

Re: Passat B6 kombi 2.0TDI lekko dłubnięty :)

: sob maja 10, 2014 23:37
autor: KriSSo
Cześć.
Bardzo pierwsza klasa, gratuluję ;)


Wysyłane z mojego iPad przy użyciu Tapatalk HD

Re: Passat B6 kombi 2.0TDI lekko dłubnięty :)

: sob maja 10, 2014 23:39
autor: Cesarz
Pakiet "dziadek" - hasło mnie powalilo :hahaha: :hahaha: :hahaha:

Re: Passat B6 kombi 2.0TDI lekko dłubnięty :)

: ndz maja 11, 2014 00:35
autor: Eljot
Jeżeli bym brał Passata to tylko w Combi!
:ok:
Miałem dwa, ale to inna generacja ('78 i '79 ) oba w Combi 1.8 w benzynie.
Miały moc!
Piękne mody!
:brawa:

Re: Passat B6 kombi 2.0TDI lekko dłubnięty :)

: ndz maja 11, 2014 08:10
autor: aki
Wszystko fajne, tylko mi te kanapy nienpasuja z confortline, wokalnym kubly ze sportline.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Re: Passat B6 kombi 2.0TDI lekko dłubnięty :)

: ndz maja 11, 2014 09:20
autor: JEDARO
ładna furka :brawa: :piwo: gratulacje za pierwszego odważnego o to chodziło nam z tym działem :super:

Re: Passat B6 kombi 2.0TDI lekko dłubnięty :)

: ndz maja 11, 2014 10:06
autor: arti_76
Witam,

mod nr 1 - alu 18" oryginał VW Chicago ręcznie polerowane + nowe opony.
Też za takimi się rozglądam do swojego ale 17".


- dywaniki welurowe Petex'a,
Śmierdzą niemiłosiernie te dywaniki:)


- ponieważ strasznie mi się nudziło poszła powłoka kwarcowa 4 nano (jakieś 8h...):
Wyszło miodzio.

- nakładki na pedały + podstopnica
Image Gdzie kupiłeś podstopnice też szukam takiej która pasuje bo z golfa jest za wąska.

- najważniejszy modzik - bezpieczny program :)
Image Jaką masz temperaturę EGT przy tej mocy?

Teraz jest jakieś 20mm niżej.
Masz może oznaczenie tych sprężyn bo koza to dobre określenie standardowego zawieszenia.


Życzę miliona km!

Re: Passat B6 kombi 2.0TDI lekko dłubnięty :)

: ndz maja 11, 2014 10:31
autor: zyga_wr
Dzięki Panowie za miłe słowa :)

marynarz75 oczywiście nikogo nie chciałem urazić jakby co :) Po prostu mi to już nie pasuje. Sam z chlapaczami przejeździłem zimę, ale jak zobaczyłem jak u kogoś w passacie CC wygląda blacha pod nimi to ze strachu sam zajrzałem. W sumie ja mam tylko delikatne ślady - zejdą jak będę robił małą korektę.

aki wiem, wiem i mi też to średnio pasuje. Powiedzmy, że walczę ze sobą :D Mam w planach wymianę relingów na chromy z highline, a to wiąże się ze zdjęciem podsufitki i wszystkich boczków ze słupków, przy okazji dać je do tapicera i "obić" na czarno - gość ma czarną tkaninę z BMW M. Później fajnie by było wymienić siedzenia - kubełki tak, ale nie wiem czy welur, półskóry, skóra? Oczywiście automatycznie muszą wejść grzane stołki itd. Jak widać studnia bez dna, więc nad tym wszystkim myślę ;)

arti_76

1. alu polecam - można z nimi kombinować dużo. Kumpel ma np. takie same, ale zrobił je plastdipem na czarny mat - wygląd też super.
2. co do dywaników - albo się przyzwyczaiłem, albo już im przeszło - zresztą jak ktoś ze mną jeździ to mi jeszcze nie mówił ;)
3. powłoka fajna sprawa - pod koniec lata chcę wrzucić ceramikę :D
4. podstopnica "Made in China" i nawet prosto z Chin, bo ori VW nie występuje. Ja kupiłem od tego gościa, choć widzę, że już do PL nie wysyła. Paczka szła chyba ze 2 miesiące - nawet o tej podstopnicy zapomniałem, aż kiedyś suprise :) Tak do info dodam, że nakładki na pedały pochodzą z salonu Skody, bo VW chciał jakieś 500zł, a TAKIE SAME są w Skodzie za ok. 230zł :) Jedyna różnica to... naklejka z part numberem Skody na wytłoczonym nr VW.
5. Szczerze Ci powiem, że nie mam pojęcia jaka jest temp EGT, bo do dziś nie wiedziałem nawet, że to ma znaczenie... Powiedz mi tylko czy to dam radę zrobić sam podłączając kompa, czy muszę podjechać do chłopaków od "chip'a"?
6. Sprężyny od sportline do kombi muszą mieć takie oznaczenie: Image przód: pomarańcz-niebieski-zielony
tył: żółty-żółty-żółty-lila-niebieski
Szukaj na Alledrogo. Sporo judzi nie wie nawet co mają... Ja kupiłem tył za 100zł (kpl 2szt), przód 150zł (kpl 2szt). Z przodem był problem, bo samych nie znalazłem, ale szukałem też po aukcjach z całymi Mcpersonami i gość zgodził się rozebrać ;)
Ogólnie standard zawiecha jest ok, ale do 16", dajesz większe koło i jest już kicha...

Re: Odp: Passat B6 kombi 2.0TDI lekko dłubnięty :)

: ndz maja 11, 2014 10:58
autor: Remi82
Nie jestem miłośnikiem Pasków, uważam że to dobre auto dla dziadka ALE ten mi się cholernie podoba! Nie to że zamienił bym zaraz za Turana ale chętnie bym nim pojeździł :) Całokształt naprawdę wyszedł ci rewelacyjnie. Gratuluję, gustu i wyczucia :)

Re: Passat B6 kombi 2.0TDI lekko dłubnięty :)

: ndz maja 11, 2014 11:22
autor: arti_76
arti_76

1. alu polecam - można z nimi kombinować dużo. Kumpel ma np. takie same, ale zrobił je plastdipem na czarny mat - wygląd też super.
Wiem że są super bo miałem takie w turku.
Jeśli brałbym 18 to tylko superlagosy - kwestia gustu :)

4. podstopnica "Made in China" i nawet prosto z Chin, bo ori VW nie występuje.
Ja na razie jeżdżę z podstopnicą z golfa ale jak mówiłem nie pasuje idealnie.

5. Szczerze Ci powiem, że nie mam pojęcia jaka jest temp EGT, bo do dziś nie wiedziałem nawet, że to ma znaczenie... Powiedz mi tylko czy to dam radę zrobić sam podłączając kompa, czy muszę podjechać do chłopaków od "chip'a"?
Temp EGT jest najważniejsza bo jak będziesz miał za wysoką to Ci tłoki spłyną i po silniku.
U mnie też wyszło 185KM ale ze względu na temp zrzuciliśmy 10 koników dla bezpieczeństwa.

6. Sprężyny od sportline do kombi muszą mieć takie oznaczenie:
Muszę poszukać bo jednak fajnie wygląda na tych sprężynach.

Re: Odp: Passat B6 kombi 2.0TDI lekko dłubnięty :)

: czw maja 15, 2014 21:13
autor: cheles
"Strasznie mi sie budziło" kiedy mi sie będzie tak nudzić.
Autko świetnie wygląda.

NzTT

Re: Passat B6 kombi 2.0TDI lekko dłubnięty :)

: pt maja 16, 2014 09:08
autor: Muti
arti_76 pisze:

Temp EGT jest najważniejsza bo jak będziesz miał za wysoką to Ci tłoki spłyną i po silniku.
U mnie też wyszło 185KM ale ze względu na temp zrzuciliśmy 10 koników dla bezpieczeństwa.
W takim samym silniku czy PD?

Re: Passat B6 kombi 2.0TDI lekko dłubnięty :)

: pt maja 16, 2014 23:16
autor: zyga_wr
Dzwoniłem do TuneForce do Grześka, który robił mi program i zapytałem czy ma gdzieś na pomiarach temp EGT. Powiedział mi, że przy tak "light'owym" programie jaki mam nic się nie wydarzy. Dla świętego spokoju odnalazł temp. i nie przekroczyła ona 850*C.
Nie wiem czy to źle, czy nie.
Po chip'ie zrobiłem już ponad 5 tys. km, z czego ponad 4,5tys w trasie. Wydaje mi się, że gdyby miało coś się wysypać to już by były jakieś oznaki. Póki co - oleju nie bierze, spalanie nie wzrosło, a jeździ się przyjemniej.

Przy okazji - we wtorek zobaczyłem taki przebieg:
Obrazek

Re: Passat B6 kombi 2.0TDI lekko dłubnięty :)

: ndz maja 18, 2014 09:44
autor: arti_76
Muti pisze:
arti_76 pisze:

Temp EGT jest najważniejsza bo jak będziesz miał za wysoką to Ci tłoki spłyną i po silniku.
U mnie też wyszło 185KM ale ze względu na temp zrzuciliśmy 10 koników dla bezpieczeństwa.
W takim samym silniku czy PD?
Mam CBAB czyli CR.

-- 18 maja 2014, o 10:00 --
zyga_wr pisze: Powiedział mi, że przy tak "light'owym" programie jaki mam nic się nie wydarzy. Dla świętego spokoju odnalazł temp. i nie przekroczyła ona 850*C.
Nie wiem czy to źle, czy nie.


Przy okazji - we wtorek zobaczyłem taki przebieg:
Obrazek

185 to nie jest lightowy program - marketing czyni cuda:)

Re: Passat B6 kombi 2.0TDI lekko dłubnięty :)

: ndz maja 18, 2014 15:56
autor: zyga_wr
arti_76 pisze:185 to nie jest lightowy program - marketing czyni cuda:)
Możliwe :) Swoją drogą pierwszy pomiar po chipie wypluł ponad 190KM i ok. 400Nm, ale wiemy jakby się skończyło gdyby to zostawić :)

-- 4 sie 2014, o 22:28 --

W pierwszym poście wrzuciłem mały update - projekt cały czas w toku :)