Jak da się zauważyć Seat Ibiza to dość popularne autko nawet tu na forum

Ok. 3 miesiące temu kupiłem we Francji taką oto Ibizę żonie:
- rok prod. 2008,
- 1.4 TDI 80KM (BNV) - fabrycznie bez dwumasy i bez dpf,
- ABS,
- wspomaganie,
- 4 x poduszka powietrzna,
- klima manual,
- elektryczne szyby przód,
- elektryczne lusterka,
- radio CD z MP3 i sterowaniem w kierownicy,
- halogeny,
- oryginalne alu 15".
Jak widać wersja bida, ale trafiło się autko w fajnym stanie i z symbolicznym przebiegiem

Na początku śmiałem się z tego małego, pyrkającego 3-cylindrowego silniczka. Przez tydzień jeździłem jednak ibizką i muszę przyznać, że całkiem fajnie to jeździ

Te 80KM daje radę, bo kasta lekka i autko jest zrywne. Wiadomo, że pocisk to to nie jest, ale wracałem kiedyś z Poznania i gostek w Mondeo kombi i TDCi zdziwił się, że od 0 do 120km/h nie mógł mnie wyprzedzić

Planów na mody nie mam praktycznie żadnych, autko będzie w serii tak jak wygląda na dzień dzisiejszy. Ma być w nienagannym stanie technicznym i wizualnym, i tyle

Zaraz po zakupie autko odstawiłem do warsztatu na duży przegląd:
- tuleje wahacza przód,
- geometria,
- serwis klimy,
- filtry (powietrza, ropy, kabinowy, oleju),
- olej Motul Specyfic 504-507 5W30 (wiem, że olej przeznaczony do aut z dpf, ale norma kompatybilna w dół, więc nie zaszkodzi),
Przy okazji zostały przejrzane hamulce i praktycznie całe zawieszenie. Jedyna rzecz jaka mi została, to rozrząd. Będzie wymieniany w czerwcu komplet: pasek, rolka, napinacz, pompa wody (wszystko oryginał vw) + pasek wielorowkowy (chyba dam SKF).
Nie omieszkałem też ogarnąć troszkę lakier z zewnątrz i dodatkowo pomalowałem zaciski przód, a bębny z tyłu na czarno, bo miały rdzawy nalot.
Do rzeczy - Ibizka 1.4 TDI:










I troszkę zdjęć w cieniu - razem z kuzynem Touran'em






Czekam na opinie - Łukasz
