Strona 1 z 2

Problem z czujnikiem G40

: ndz lis 06, 2011 15:08
autor: jeffik
Witam!

Wczoraj mój Touran zaczął ciężko palić na zimnym oraz na ciepłym silniku.
Po podłączeniu VAGa wywala następujący błąd:

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 016 BT HW: 028 101 073 1
Component and/or Version: R4 1,9L EDC G210SG 5644
Software Coding: 0000072
Work Shop Code: WSC 40291 150 59508
VCID: 76E8E4863E9D2BAC
1 Fault Found

16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
P0341 - 000 - -
Freeze Frame
RPM: 210 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 8.89 V
Bin. Bits: 00001100
Idle Stabilization: 0.0°KW
(no units): 32.0


Readiness: 0 0 1 1 1

Po wykasowaniu go natychmiast powraca.
Czy wystarczy wymienić tylko ten czujnik, czy to jest większy problem np z rozrządem?
Dodam tylko że jak już odpali to wszystko jest ok (moc itp)
Może ktoś podać numer takiego czujnika do silnika AVQ?

Pozdrawiam!

: ndz lis 06, 2011 15:50
autor: jeżu
Czujnik ma nr 03G957147B są zamienniki np z EPS-a Spokojnie za 65zł kupisz. Jak nie to pisz....

: ndz lis 06, 2011 16:38
autor: san.chos
kup oryginalny albo odpowiednik bardzo dobrej firmy
osobiście eps-a nie zaliczam do tej grupy :D

: ndz lis 06, 2011 17:43
autor: jeżu
sanchos pisze:albo odpowiednik bardzo dobrej firmy
Tyko takich jak na lekarstwo jeśli chodzi o ten czujnik. Na co dzień sprzedaję mnóstwo czujników,wyłączników,itp z EPS-a i nie ma większych problemów. (mówię globalnie nie jednostkowo....)

: ndz lis 06, 2011 17:58
autor: jeffik
Witam!

Dzięki panowie za informację. Jutro zobaczę co mają w sklepach. Jeszcze pytanie. Jak myślicie z rozrządem raczej nic sie nie porobiło złego poza tym czujnikiem, oraz czy można jeździć z tym uszkodzeniem do czasu zakupu nowego czujnika? jak padnie do końca to przypadkiem nie zgaśnie mi silnik bez możliwości uruchomienia?

Pozdrawiam!

: wt lis 08, 2011 14:19
autor: jeffik
Witam!

Dziś kupiłem nowy czujnik, wymieniłem go lecz niestety problem nadal pozostał. VAG wywala nadal ten sam błąd co w pierwszym poście bez możliwości skasowania go (natychmiast powraca). Gdzie szukać jeszcze problemu?

Pozdrawiam!

: wt lis 08, 2011 14:26
autor: Dodi
ja tam widze jeszcze za słabe napięcie przy rozruchu... dobry masz akumulator?

: wt lis 08, 2011 15:53
autor: Gregor
dodi ma rację czujnik przy rozruchu dostaje za male napięcie a co za tym idzie impulsy są też mniejszej wartości i dlatego wyskakuje ci błąd prawdopodobnie brak sygnału z czujnika G40. Możesz zrobić eksperyment. Pojeździć chwile autem na wysokich obrotach niech akku doładuje się wykasować błąd i odpalić autko . jesli odpali ci od strzała tzn wina lezy po stronie akku


ps na 100% siedzi ci akku dopiero teraz spojrzałem na twój pierwszy post

: wt lis 08, 2011 21:54
autor: jeffik
Witam!

Dziś podstawiłem na próbę akumulator od znajomego. To również nie rozwiązało problemu. Błąd kasuję też w trakcie pracy silnika i natychmiast powraca. Napięcie w instalacji w tym momencie wynosi 14,4V. Problem musi być gdzie indziej, tylko gdzie?

Pozdrawiam!

: śr lis 09, 2011 09:17
autor: Dodi
no dobrze ale tenpierwszy bład pojawił sie przy niskim napieciu, wiec moze masz cos z instalacją...

: śr lis 09, 2011 12:03
autor: jeffik
Witam!

Również podejrzewam problem z instalacją. Chcę teraz sprawdzić przewody od tego czujnika. Problem w tym że nie mam schematu gdzie są one podłączone. Może ktoś z forumowiczów mógłby udostępnić schemat podłączenia czujnika G40. Mam obecnie laptopa z Windows 7 64bit i nie mogę zainstalować ani ETKi ani Elsy więc jestem zmuszony prosić Was o pomoc ze schematami.

Pozdrawiam!

: wt lis 22, 2011 22:24
autor: jeffik
Witam!

W końcu udało mi się zlokalizować usterkę. Na początek wymieniłem rozrząd bo już przyszedł na niego czas. Problemu to nie rozwiązało. Następnie sprawdziłem jeszcze raz dokładnie przewody od czujnika i okazało się że środkowy był przerwany. Wymieniłem cały przewód i po problemie. Wcześniej sprawdzałem przewody i akurat łączył dlatego mnie to zmyliło. Swoją drogą to VW schodzi tak na psy z jakością że aż strach kupować nowsze auto gdyż im nowsze tym gorsza jakość. Przewody cieniutkie jak włos w dodatku nędznie zabezpieczone.
Gdzie te czasy gdy VW był mocnym autem?!

Pozdrawiam!

: wt lis 22, 2011 23:01
autor: Gregor
napisz jeszcze skąd dokąd wymieniłeś przewód od wtyczki dokąd on leci. a skad miałeś taki przewód jak to namierzyłeś

: śr lis 23, 2011 08:42
autor: Dodi
jeffik pisze: Następnie sprawdziłem jeszcze raz dokładnie przewody od czujnika i okazało się że środkowy był przerwany. Wymieniłem cały przewód i po problemie.
dobrym torem poszedleś i sie udało ;)
jeffik pisze:Gdzie te czasy gdy VW był mocnym autem?!
chyba zostały w poprzednim stuleciu :>

: pt gru 02, 2011 22:20
autor: jeffik
Witam!

Podaję rozpiskę podłączenia czujnika G40 wałka rozrządu:

Wtyczka przy czujniku------- wtyczka przy sterowniku silnika (mniejsza)
pin 1 ---------------------> pin 27
pin 2 ----------------------> pin 28
pin 3 ----------------------> pin 12


Sprawdzenia najprościej dokonać multimetrem w pozycji ciągłości połączeń (po uprzednim odłączeniu wtyczek od czujnika i od sterownika silnika). W czasie testu dodatkowo machać obiema wtyczkami ( czasami może łączyć i wprowadzić w błąd ).

Pozdrawiam!