Maglownica do Tourana usterka
: śr lip 02, 2014 14:37
Witajcie!
Pisze do Was gdyz jestem laikiem mechanicznym a potrzebuje porady. Pozwolę sobie napisać problem.
Jakiś czas temu w mojej srebrnej strzale (VWTouran) Pojawiła się nowa kontrolka KOLORU ŻÓŁTEGO a dzień poźniej pełna dyskoteka(Czerwony,Żółty na zmianę).
Jako że sie pojawiła to w 1 kolejności diagnoza usterki u dilera VW w Warszawie na Modlisniej. Diagnoza wykazała że jest problem z maglownicą a dokładnie z czujnikiem kąta skrętu. Panowie sprawdzili pod katem mechanicznym sprawdzili silniczek) Wszystko ok. Ale jest probklem że czasami samochó nie widzi jej. Krzykneli za wymianę maglownicy(w ASO nie naprawiają tylko wymieniają) 7tyś zł. Ale Pan powiedział że można REGENEROWAĆ spokojnie a tak wogóle to jazda z takim czujnikiem nie jest niebezpieczna
OK. Minął miesiąc i zaczęło kierownice rwać i ciężko chodziła. Zaparkowałem i następnego dnia uznałem że jednak coś się dzieje i jest to niebezpieczne. Ale okazało się że rano samochód zmienił się w STARA i tak ciężko si9ę z nim skręcało.
Dotarłem do warsztatu oczywiście przy okazji okazało się że 4 sprężynki i tuleje do wymiany no ale trzeba to trzeba.
Do tego miejsca jest w miarę ok. Problem nastąpił przy poszukiwaniu maglownicy. Gdy postanowiłem regenerować. Okazało się że do TOURANÓW regenerują mechanicznie ale jeśli jakiś czujnik jest uszkodzony to maglownica jest be zwartości. NIE UDAŁO mi się znaleźć ani opisu że czujniki są wymienialne ani 5 firm do których dzwoniłem powiedziało że tak MECHANICZNIE regenerują ale nie robią tego elektronicznie. Więc jeśli jest mechanicznie sprawna i silnik jest sprawny to gdzie jest problem z naprawą? I problem z połączeniem do komputera gdyż komputer widział wszystko a maglownicy nie. I pojawił się problem kompatybilności części( MECHANIK tak stwierdził)
Musi być taka sama:
a moja ma numer: 1K1423055CX
Pan powiedział że za 1200 zł może mi taką ściągnąć. Regenerowaną.
Albo nową za 4 tyś
Co wy byście poradzili?
Czy jest może opcja naprawy, wymiany tego samego czujnika?
Będę wdzięczny za porady.
Pisze do Was gdyz jestem laikiem mechanicznym a potrzebuje porady. Pozwolę sobie napisać problem.
Jakiś czas temu w mojej srebrnej strzale (VWTouran) Pojawiła się nowa kontrolka KOLORU ŻÓŁTEGO a dzień poźniej pełna dyskoteka(Czerwony,Żółty na zmianę).
Jako że sie pojawiła to w 1 kolejności diagnoza usterki u dilera VW w Warszawie na Modlisniej. Diagnoza wykazała że jest problem z maglownicą a dokładnie z czujnikiem kąta skrętu. Panowie sprawdzili pod katem mechanicznym sprawdzili silniczek) Wszystko ok. Ale jest probklem że czasami samochó nie widzi jej. Krzykneli za wymianę maglownicy(w ASO nie naprawiają tylko wymieniają) 7tyś zł. Ale Pan powiedział że można REGENEROWAĆ spokojnie a tak wogóle to jazda z takim czujnikiem nie jest niebezpieczna
OK. Minął miesiąc i zaczęło kierownice rwać i ciężko chodziła. Zaparkowałem i następnego dnia uznałem że jednak coś się dzieje i jest to niebezpieczne. Ale okazało się że rano samochód zmienił się w STARA i tak ciężko si9ę z nim skręcało.
Dotarłem do warsztatu oczywiście przy okazji okazało się że 4 sprężynki i tuleje do wymiany no ale trzeba to trzeba.
Do tego miejsca jest w miarę ok. Problem nastąpił przy poszukiwaniu maglownicy. Gdy postanowiłem regenerować. Okazało się że do TOURANÓW regenerują mechanicznie ale jeśli jakiś czujnik jest uszkodzony to maglownica jest be zwartości. NIE UDAŁO mi się znaleźć ani opisu że czujniki są wymienialne ani 5 firm do których dzwoniłem powiedziało że tak MECHANICZNIE regenerują ale nie robią tego elektronicznie. Więc jeśli jest mechanicznie sprawna i silnik jest sprawny to gdzie jest problem z naprawą? I problem z połączeniem do komputera gdyż komputer widział wszystko a maglownicy nie. I pojawił się problem kompatybilności części( MECHANIK tak stwierdził)
Musi być taka sama:
a moja ma numer: 1K1423055CX
Pan powiedział że za 1200 zł może mi taką ściągnąć. Regenerowaną.
Albo nową za 4 tyś
Co wy byście poradzili?
Czy jest może opcja naprawy, wymiany tego samego czujnika?
Będę wdzięczny za porady.