cinczyk pisze:Dzisiaj odebralem autko z ASO w Białymstoku i zgodnie twierdzą, że wszystko w samochodzie działa w jak najepszym porządku...

a ogrzewanie to się pojawia to znika:/ akurat w ASO nie grzało tylko przy zdaniu pojazdu natomiasto później grzało jak należy (tak twierdzą mechanicy i diagności). Po odebraniu pojazdu ponownie nie grzało, po wkręceniu pojazdu na obroty około 3000/min ocieplało się jednak to nie to. moim zdaniem powinno grzać cieplej a na HI grzało letnim... na postoju ponownie się ochłodziło. Przypomne tylko, że pompka przy dogrzewaczu została wymieniona, wszystkie silniczki itp zostały sprawdzone a ich działanie potwierdzone przez diagnostę ( nie jednego zresztą i nie u jednego mechanika). Klapy nawiewu też dzialają prawidłowo, więc nie wiem co może być przyczyną "skazy" na moim Touranie...

czy ktoś kiedykolwiek spotkał się z podobna zagwostką?
Co będziesz jeżdził po ASO, zawracał ludziom głowę i jeszcze za to płacił???!!!
Stary dobry sposób; na wężu zasilającym do nagrzewnicy, trzeba dołożyć na test 'przedłużkę' z kawałkiem węża i przeźroczystego wkładu - rurki, np. z uciętej strzykawki, do której przykładamy na zewnatrz kawałek czarnej nitki, dłuzszej od strzykawki, a końce wkładamy do środka i przyciskamy po obydwu stronach wężami. Końce nitki mają być na tyle długie, by były widoczne w srodku przezroczystej rurki. Po wmontowaniu tego prostego patentu w układ grzania widać po ruchu płynu, a w nim nitki, czy działa elektryczna pompka płynu na postoju, jak szybko przemieszcza sie płyn pompowany przez mechaniczną pompę w silniku, czy w układzie chłodzenia nie ma powietrza i oczywiscie znamy wtedy kierunek przepływu.
Zrób tak jak piszę, dużo roboty nie ma, potrzeba tylko kawałek gumowego węża i przezroczystą wstawkę. Napisz co widziałeś w 'wizjerze' na róznych obrotach silnika, a to moze ci pomóc w ustaleniu przyczyny kiepskiego ogrzewania.
Pozdrawiam.
Dogrzewacze i ogrzewania postojowe; Webasto, Eberspacher. TEL 601052155