Niezawodny BXE - do poczytania

Ciężkie problemy ze stolcem tak to tutaj
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Niezawodny BXE - do poczytania

Post autor: KriSSo »

Ciekawe, czy ktoś z klubu Tourana miał taki przypadek - czyli uszkodzony korbowód i blok silnika, na skutek pęknięcia śruby mocującej stopkę korbowodu na wale lub dramatycznie przedwczesnego zużycia panewek korbowodowych. Wrzucam, gdyż problem zaczyna mieć charakter masowy. W wolnej chwili do poczytania, bo nie wiem czy taki temat już istniał na forum.
Mnóstwo zdjęć, opisów itd...

Forum Octavii:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... c489884ce5

Forum Golfa 5
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=3 ... 7a1602a1a9
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
transporter0
Przeglądacz
Posty: 111
Rejestracja: śr lut 27, 2013 09:59
Auto:: 1.9TDI BXE 2009
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Poznań
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Niezawodny BXE - do poczytania

Post autor: transporter0 »

Mój mechanik mi o tym wspominał. Robił już 2 takie silniki. Mówił że dobrze by było tam zajrzeć między 100 a 120kkm. Głównie tyczy się to podobno BXE z 2008r chociaż nie powiedziane że wszystkich.
Turek 1.9TDI '09 i BMW e61 520dA LCI 2010
Awatar użytkownika
Rafalgd1
____________________
____________________
Posty: 259
Rejestracja: ndz wrz 29, 2013 21:22
Auto:: Touran 1.9 BKC DSG
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 44 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Niezawodny BXE - do poczytania

Post autor: Rafalgd1 »

słyszałem o wadliwej seri panewek montowanych w tym okresie :( i do tego jeszcze przedłuzlony okres wymian oleju co w sumie daje taki efekt :(
Rafcio
BKC 136KM -322Mm
Awatar użytkownika
Johny7205
____________________
____________________
Posty: 623
Rejestracja: pt lis 16, 2012 22:29
Auto:: 1T2T21 1.9TDI Trendline+
Imię:: Janek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 69 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Niezawodny BXE - do poczytania

Post autor: Johny7205 »

Ja mam w firmie dwie oktavie 1.9 BXE z początku 2008,jedną z początku 2009 i jedną z 2010.

Jedna oktavia z 2008 jeździ do tej pory na oleju LL i ma przebieg 320 kkm. W silniku nic nie robione poza przeglądami.

Druga oktavia z 2008 po roku jazdy i przebiegu 96 kkm miała wymieniony silnik na gwarancji w serwisie. Korbowód wyszedł bokiem. Serwis wymienił silnik w ciągu 3 dni nie dyskutując w ogóle. Fakt, że gość który jeździ tą oktavią to kat, lubi redukcje i przeciąganie obrotami. Najlepsze jest to, że na drugim silniku zrobił już 230 kkm z tym samym stylem jazdy i jest ok. Na liczniku ma teraz 330 kkm i samochód jest ok (turbo i skrzynia oryginalne od nowości).
Co ciekawe obydwie oktavie są z jednej serii produkcyjnej.

Trzecia oktavia BXE z 2009 ma teraz przebieg 230 kkm i wszystko jest ok.
Oktavia z 2010 ma teraz przebieg 170 kkm i wszystko jest ok.

Myślę, że problem dotyczył jakiejś wadliwej serii produkcyjnej tylko pytanie z jakiego okresu.


Mój Touranek ma silniczek BXE z połowy 2010 czyli z końca produkcji i mam nadzieję, że się nie rozleci..... :/
Obrazek
Awatar użytkownika
WJ
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 16:05
Auto:: 1,9 BXE, model 2009
Imię:: Waldek
Lokalizacja: Jasło
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Niezawodny BXE - do poczytania

Post autor: WJ »

U mnie również BXE siedzi - końcówka 2008
Puki co bez problemów (prawie 210 tysi najechane) aczkolwiek po przeczytaniu postów z forum golfa nie powiem żeby mi się włos nie zjeżył...
Jednocześnie przeszło przez myśl aby podnieść wóz i zajrzeć pod miskę....
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Re: Niezawodny BXE - do poczytania

Post autor: KriSSo »

WJ pisze:Jednocześnie przeszło przez myśl aby podnieść wóz i zajrzeć pod miskę....
O właśnie i to jest bardzo dobre rozwiązanie. Nie ma sensu jeżyć włosów na głowie, trzeba po prostu to sprawdzić - profilaktyka tańsza od leczenia :D.

Po co w ogóle ten temat? Czytanie tysiąca postów na różnych forach, jak bardzo awaryjną jest jednostka BKD i jednocześnie jak nad wyraz niezawodną jest 1.9 TDI ostatniej generacji, może wprowadzać w błąd. Natomiast My już wiemy, że wcale BKD nie musi być najgorszą inwestycją, podobnie jak BXE najlepszą.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Johny7205
____________________
____________________
Posty: 623
Rejestracja: pt lis 16, 2012 22:29
Auto:: 1T2T21 1.9TDI Trendline+
Imię:: Janek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 69 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Niezawodny BXE - do poczytania

Post autor: Johny7205 »

KriSSo pisze:Po co w ogóle ten temat? Czytanie tysiąca postów na różnych forach, jak bardzo awaryjną jest jednostka BKD i jednocześnie jak nad wyraz niezawodną jest 1.9 TDI ostatniej generacji, może wprowadzać w błąd. Natomiast My już wiemy, że wcale BKD nie musi być najgorszą inwestycją, podobnie jak BXE najlepszą.
Święte słowa KriSSo. Dokładnie jest tak jak piszesz. Zresztą w innych markach jest podobnie, nie wykluczając prestiżowych.
Obrazek
Awatar użytkownika
Łukaszz
Zaawansowany
Posty: 482
Rejestracja: sob sie 25, 2012 19:45
Auto:: BLS 1.9 tdi
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Dolnośląskie/Canada
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Niezawodny BXE - do poczytania

Post autor: Łukaszz »

A czy te silniki tak bardzo różnią sie konstrukcyjnie że to akurat BXE? Czy spody tych silników 105 ps nie są wszystkie takie same?
BLS 147ps 375nm
AAZ 1.9 TD 615tyś i rośnie:)
MT-09 było
MT-07 jest
Awatar użytkownika
marnon
Zaawansowany
Posty: 374
Rejestracja: wt lis 20, 2012 16:53
Auto:: Golf V variant
Imię:: Marcin
Lokalizacja: śląsk
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Niezawodny BXE - do poczytania

Post autor: marnon »

Johny7205 pisze:Ja mam w firmie dwie oktavie 1.9 BXE z początku 2008,jedną z początku 2009 i jedną z 2010.

Jedna oktavia z 2008 jeździ do tej pory na oleju LL i ma przebieg 320 kkm. W silniku nic nie robione poza przeglądami.

Druga oktavia z 2008 po roku jazdy i przebiegu 96 kkm miała wymieniony silnik na gwarancji w serwisie. Korbowód wyszedł bokiem. Serwis wymienił silnik w ciągu 3 dni nie dyskutując w ogóle. Fakt, że gość który jeździ tą oktavią to kat, lubi redukcje i przeciąganie obrotami. Najlepsze jest to, że na drugim silniku zrobił już 230 kkm z tym samym stylem jazdy i jest ok. Na liczniku ma teraz 330 kkm i samochód jest ok (turbo i skrzynia oryginalne od nowości).
Co ciekawe obydwie oktavie są z jednej serii produkcyjnej.

Trzecia oktavia BXE z 2009 ma teraz przebieg 230 kkm i wszystko jest ok.
Oktavia z 2010 ma teraz przebieg 170 kkm i wszystko jest ok.

Myślę, że problem dotyczył jakiejś wadliwej serii produkcyjnej tylko pytanie z jakiego okresu.


Mój Touranek ma silniczek BXE z połowy 2010 czyli z końca produkcji i mam nadzieję, że się nie rozleci..... :/
zapytam z ciekawości te auta mają DPF ? jeśli tak to przy 320tyś jest jeszcze oryginalny czy raczej to niemożliwe?
Awatar użytkownika
Johny7205
____________________
____________________
Posty: 623
Rejestracja: pt lis 16, 2012 22:29
Auto:: 1T2T21 1.9TDI Trendline+
Imię:: Janek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 69 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Niezawodny BXE - do poczytania

Post autor: Johny7205 »

Auta są bez DPF-u. Z tego co wiem silnik BXE fabrycznie nie występował z DPF-em.
Obrazek
Awatar użytkownika
WJ
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 16:05
Auto:: 1,9 BXE, model 2009
Imię:: Waldek
Lokalizacja: Jasło
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Niezawodny BXE - do poczytania

Post autor: WJ »

Dokładnie tak. BXE nie ma DPFa.

Wysłane z Xperii neo V przez Tapatalk.
Awatar użytkownika
Krzychuziom
Przeglądacz
Posty: 86
Rejestracja: sob gru 28, 2013 19:53
Auto:: Touran 5T 2.0 TDI 150 KM
Imię:: Krzychu
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Niezawodny BXE - do poczytania

Post autor: Krzychuziom »

a w bxe z 2006 były te problemy ?
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: Niezawodny BXE - do poczytania

Post autor: Muti »

Johny7205 pisze: Fakt, że gość który jeździ tą oktavią to kat, lubi redukcje i przeciąganie obrotami.
Jazda na wysokich obrotach nie szkodzi tak silnikowi jak jazda na niskich. Wydaje mi się,a nawet jestem wręcz przekonany,że to po prostu wada silnika była i dlatego się rozleciał,a nie katowanie :)
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
Johny7205
____________________
____________________
Posty: 623
Rejestracja: pt lis 16, 2012 22:29
Auto:: 1T2T21 1.9TDI Trendline+
Imię:: Janek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 69 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Niezawodny BXE - do poczytania

Post autor: Johny7205 »

Muti tak jak piszesz tamten silnik miał wadę, niezależnie od trybu jazdy tego gościa. Potwierdza to fakt, że drugi silnik wytrzymał w takich samych warunkach już 230 kkm i ma się dobrze.
Co do gościa to po prostu bardzo źle wypada w statystykach kosztów przeglądów i napraw w porównaniu z innymi :lol: . Częstotliwości wymiany materiałów eksploatacyjnych np. hamulców, sprzęgła itd. ma dużo częstrze od średnich........
Obrazek
Awatar użytkownika
darek8677
Użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: pt lis 23, 2012 19:54
Auto:: Touran'06BXE 105KM
Imię:: Darek
Lokalizacja: PARYŻ/RZESZÓW

Re: Niezawodny BXE - do poczytania

Post autor: darek8677 »

Panowie, pilnowac przegladow i wymian, dbac ,jezdzic i sie nie przejmowac.Takie moje zdanie;-)
ZWzPD

280<kkm;)
ODPOWIEDZ