Stuki w zawieszeniu przednim

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
darek_w
Przeglądacz
Posty: 101
Rejestracja: wt paź 11, 2011 20:54
Auto:: Touran 2.0 110 DFGA 2016
Imię:: Darek
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Stuki w zawieszeniu przednim

Post autor: darek_w »

Witam jak w temacie ja wjadę dwoma kołami (nie raz zdarza się jednym w większą dziurę lub nie równość w jezdni mam stuk metaliczny jak by coś było luźne na mniejszych dziurach tego nie słychać. I jeszcze jak zaczynam ruszać z miejsca i najczęściej ze w zniesienia skręcam lekko w lewo słychać tarcie przypominające przegub . Proszę może ktoś ma jakiś pomysł co to może być .
Awatar użytkownika
GASIOR997
Specjalista
Posty: 587
Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
Auto:: SHARAN 7N2
Imię:: GASIOR
Lokalizacja: POLSKA/POLAND
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Post autor: GASIOR997 »

A podnosiłeś samochód i kręciłeś kołem morze to być morze łożysko piasty ?
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
Awatar użytkownika
qoocam
Użytkownik
Posty: 182
Rejestracja: sob mar 09, 2013 12:07
Auto:: 1,9 TDI AVQ
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Wołomin/Kobyłka
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Stuki w zawieszeniu przednim

Post autor: qoocam »

Dziś zaobserwowałem u siebie coś podobnego. W okolichach przedniego zawieszenia da się usłyszeć dźwięk ocierania (przycierania) elementów gumowych metalowych lub plastikowych (trudne do określenia). Powyższe występuje z różną częstotliwością w zależności od prędkości (od szybkości obrotu kół). Wygląda jak by dźwięk występował w jednej konkretnej fazie położenia koła. Tarcie jest naprawdę subtelne, do tego stopnia, że trzeba wrzucić na luz co by je usłyszeć. Nie mniej jednak jest irytujące...
Zaznaczam, że jakieś 300 km temu wymieniłem kompletne hamulce (tarcze klocki P+T) nie powinno mieć to wpływu bo było ok... do dzisiaj. Koła proste, bez bąbli itp. Auta nie ciągnie do boku (jedzie prosto). Mechanikiem nie jestem, ale wygląda to tak, jakby w jakimś układzie zębatek zabrakło jednego ząbka...
Jakieś pomysły?
Touran by Qoocam - QOORAN

"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz..."
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Re: Stuki w zawieszeniu przednim

Post autor: niko02 »

qoocam pisze:Zaznaczam, że jakieś 300 km temu wymieniłem kompletne hamulce (tarcze klocki P+T) nie powinno mieć to wpływu bo było ok... do dzisiaj.
Czytając tylko ten kawałek przychodzi mi na myśl, że mogłeś trochę przegrzać tarcze i potem je ugasić w kałuży (pogoda sprzyja) i mogły się subtelnie zniekształcić, stąd ten odgłos tylko w jednym miejscu.
Auto na lewarek, pokręć kołem jednym, drugim i może coś się rozjaśni.
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
grzegomir
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: śr cze 26, 2013 16:11
Auto:: Touran BKC 2004
Imię:: grzesiek
Lokalizacja: białystok
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Re: Stuki w zawieszeniu przednim

Post autor: grzegomir »

eee żeby tarcze powichrowało to by czuł na kierownicy przy hamowaniu drgania...
grzegomir
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Re: Stuki w zawieszeniu przednim

Post autor: niko02 »

grzegomir pisze:eee żeby tarcze powichrowało to by czuł na kierownicy przy hamowaniu drgania...
Bankowo ale pokręcić kołami na lewarku nie zaszkodzi i za darmo :)
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
qoocam
Użytkownik
Posty: 182
Rejestracja: sob mar 09, 2013 12:07
Auto:: 1,9 TDI AVQ
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Wołomin/Kobyłka
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Stuki w zawieszeniu przednim

Post autor: qoocam »

Rzecz nie dzieje się podczas hamowania. Wręcz przeciwnie, trzeba zwolnić i wsłuchać się, dopiero wtedy, jakby co pełny obrót kola słychać cos jak chrupniècie... kiedyś podobny dźwięk wydawał dyfer w moim mercedesie na początku swojej agonii. W rezultacie dyfer zmielił sam siebie...
Nie pozostaje mi nic innego jak zastosować sie do tego co pisze niko :) jutro na kanał, lewarek i sie zobaczy

-- 27 lut 2014, o 22:04 --

przyczyną było nie dokręcone koło przednie lewe :oops:

przy tej okazji przypomina mi się jedna z mądrości Murphy-ego

"każde urządzenie elektryczne działa lepiej gdy podłączy się je do prądu...."

i tak w tym przypadku, najprościej zacząć od rzeczy oczywistych :super:
Touran by Qoocam - QOORAN

"Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz..."
ODPOWIEDZ