Przymierzam się do zakupu belek i miedzy innymi Aguri brałem pod uwagę, może nie te o których piszecie lecz coś takiego: allegro.pl/aguri-belki-poprzeczki-bagaznik-relingi-touran-i3937464226.html?source=mlt
Akurat tak się składa, że ten Chrommaster to mój klient i będąc u niego przymierzałem te belki. Wszystko super, niezła jakość wykonania i ekstra wygląd, niestety szerokość tych belek jest spora (chyba 8 cm), więc jak ktoś montuje na cybanty to może być problem. Oczywiście jest rowek na śruby T, lecz nie wiem jak one się mają do boxa (wytrzymałość). Chrommaster ma jakieś przejściówki na śruby T, do boxów mocowanych na cybanty. Ponieważ nie ma śniegu więc zakup odłożyłem do wiosny, a chwilowo dechę przewożę w poprzek samochodu bezpośrednio do relingów
Witam . Na razie pozwoliłem pojechać księgowej bez oporów . 130 km/h i nic cisza . Dalej się nie przyznała ale na pewno jechała . Więc te Aguri areo są ok . Teraz jeszcze zarzuce boxa i sprawdzę .
I jak tam wypada ten bagażnik aguri Maciej_F? Też się zastanawiam nad jego zakupem i wszelkie uwagi są mile widziane.
Często go demontujesz? Coś się przy tym psuje (był taki przypadek)?
Hałas faktycznie znikomy przy samych belkach (jakie prędkości)?
Tak . Belki siedzą na stałe i nie chce mi się ich ściągać . Zero hałasu . Jeździłem z boxem (taki tam toporny no name ) . I też cisza . Ewidentnie belki mają największy wpływ na hałas . Same aguri są ok . Jedyne co zauważyłem to plastiki mogłyby być dokładniej wykonane .
Tylko ciekawe jak sie zachowaja w razie dzwonka z boxem na nich. Tez zastanawialem sie nad ich zakupem bo wyglad maja super ale jakos mnie nie przekonaly (system ich mocowania do relingow dachowych) i wybor padl na Thule. Kazdy reling bedzie wydawal jakis halas ktory bedzie zalezny od ksztaltu relinga. Mam porownanie na moich dwoch kompletach- jedne zwykle kwadraciaki a drugie areo. Roznica wielka. Generalnie moim zdaniem w doborze relingow wazne jest bezpieczenstwo w razie kolizji i ich wytrzymalosc na ladownosc. Troche tez kijowo rozwiazali system ich montazu i demontazu bo jest troche zabawy aby je szybko zdjac w porownaniu z Thule. Ale wygladaja kozacko co trzeba im przyznac.
Dzięki za odpowiedzi. Jeszcze mnie zastanawia czy nie ma problemu z trochę małym prześwitem pomiędzy dachem a belkami? Da się bez problemu coś pozapinać bez ryzyka porysowania lakieru?
pitheron pisze:Dzięki za odpowiedzi. Jeszcze mnie zastanawia czy nie ma problemu z trochę małym prześwitem pomiędzy dachem a belkami? Da się bez problemu coś pozapinać bez ryzyka porysowania lakieru?
Dlatego wymyslili wsowki T i montaz za ich pomocą: )
Znajomy ma te belki i jest zadowolony. Oglądałem je u niego na samochodzie i też chciałem kupić. Mocowanie jest solidne. W przypadku Tourana trzeba kupić belki o różnych długościach na przód i tył. Regulacja szerokości jest niewielka (20-25 mm).
Weź też pod uwagę że belki nie są idealnie płaskie (proste). Mają lekko łukowaty kształt. Z tego powodu ja ich ostatecznie nie kupiłem ponieważ mam szeroki uchwyt na narty (na 6 par) i po przykręceniu z jednej strony odstawał trochę z drugiej strony a nie chciałem dystansów. Z mocowaniem różnego rodzaju osprzętu (uchwytów) na wsówki nie będzie problemu.