problem ze wspomaganiem kierownicy
- bladozielony
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: pn gru 03, 2012 19:56
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Widzę, że temat w miarę wpisuje się w mój problem ze wspomaganiem.
Miałem uszkodzony czujnik kąta skrętu (mechanicznie - uderzenie) w starej maglownicy. Wstawiłem "nową". Tym razem młodszą bo rocznik 2005 ( sama listwa bez osprzętu typu drążki, kable itd). Modelowo więc, z tego co dowiedziałem się dzięki wymianie kilku privów z jeżem, jest różnica, czyli stary magiel był I gen. a zastępca jest II. Po zamontowaniu zamiennika i kalibracji okazuje się, że błąd 00573 ( czujnik momentu wspomagania kierownicy - stały błąd) nadal się pokazuje ale tym razem kontrolka świeci już nie na czerwono a na żółto, a wspomaganie działa bez zarzutu. Dodam, iż nie ustawiłem zbieżności kół. Przydałaby się ponieważ auto ściąga masakrycznie na lewo i abym mógł jechać prosto muszę kierownicę mieć odwróconą (od przyjętego jej "środka" osi) na godzinę mniej więcej 2:00. Czy ktoś z was miał podobny problem? Czy to nadal - tym razem zamienionej - maglownicy?
Miałem uszkodzony czujnik kąta skrętu (mechanicznie - uderzenie) w starej maglownicy. Wstawiłem "nową". Tym razem młodszą bo rocznik 2005 ( sama listwa bez osprzętu typu drążki, kable itd). Modelowo więc, z tego co dowiedziałem się dzięki wymianie kilku privów z jeżem, jest różnica, czyli stary magiel był I gen. a zastępca jest II. Po zamontowaniu zamiennika i kalibracji okazuje się, że błąd 00573 ( czujnik momentu wspomagania kierownicy - stały błąd) nadal się pokazuje ale tym razem kontrolka świeci już nie na czerwono a na żółto, a wspomaganie działa bez zarzutu. Dodam, iż nie ustawiłem zbieżności kół. Przydałaby się ponieważ auto ściąga masakrycznie na lewo i abym mógł jechać prosto muszę kierownicę mieć odwróconą (od przyjętego jej "środka" osi) na godzinę mniej więcej 2:00. Czy ktoś z was miał podobny problem? Czy to nadal - tym razem zamienionej - maglownicy?
Dzięki, na razie, czeeeeeść.
- Kris_Poland
- Przeglądacz
- Posty: 128
- Rejestracja: pn maja 14, 2012 14:48
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Puck
- Trynity
- Kandydat
- Posty: 5
- Rejestracja: sob kwie 26, 2014 23:59
- Auto:: Touran 1,6 BAG 2003
- Imię:: ula
- Lokalizacja: BełchatóVW
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
To ja dorzucę swoje 5 groszy. Trendline 2003 jest 8 pozycji ustawień, ale jakoś różnicy nie widzę. Na razie wrzuciłam citycośtam i jakoś dalej ciężko mi na zakręcie 90st. Nie przy każdej pozycji wyświetla mi się test. Ale to moje początki z vcds, więc może coś źle robie
Będę próbować dalej.
Pozdrawiam

Pozdrawiam
Touran 1,6 BAG 
Fox 1,2 BMD

Fox 1,2 BMD
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Wspomaganie nie dziala naprawilem przetarte kable pojezdzilem kilka miesieci i znowu lipa turan 2003 1,9
-
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: ndz paź 16, 2011 19:50
- Auto:: Touran 2.0
- Imię:: Tymek
- Lokalizacja: Katowice
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Witam to ja wrzucę również swój problem ze wspomaganiem.
Otóż u mnie na desce pali się czerwony znaczek kierownicy, czasem przeskoczy na zółty.
Wspomaganie jakby działa ale w połowie. Nie chodzi mega ciężko ale tez wcale nie lekko.
Niestety mam problem gdyż nie mam komunikacji ze sterownikiem (VDCS kanał 44)
Wcześniej miałem błąd J500 teraz nie da się przeprowadzić np kalibracji czujnika skrętu bo do tego musi być komunikacja ze sterownikiem wspomagania.
Posprawdzane bezpieczniki, rozebrane pod kierownicą posprawdzane przekaźniki wtyczki.
Mam pytanie gdzie dokładnie mieści się ten sterownik? Czy w środku kabiny czy pod spodem auta? Znalazłem na kanale maglownicę dochodzą do niej dwie wtyczki. Jest to tak zabudowane, że nawet nie mam jak tego sprawdzić czy kable są ok. Proszę o informację gdzie dokładnie znajdę ten sterownik i czy uda się go wymontować posprawdzać etc?
Dzięki za pomoc
Otóż u mnie na desce pali się czerwony znaczek kierownicy, czasem przeskoczy na zółty.
Wspomaganie jakby działa ale w połowie. Nie chodzi mega ciężko ale tez wcale nie lekko.
Niestety mam problem gdyż nie mam komunikacji ze sterownikiem (VDCS kanał 44)
Wcześniej miałem błąd J500 teraz nie da się przeprowadzić np kalibracji czujnika skrętu bo do tego musi być komunikacja ze sterownikiem wspomagania.
Posprawdzane bezpieczniki, rozebrane pod kierownicą posprawdzane przekaźniki wtyczki.
Mam pytanie gdzie dokładnie mieści się ten sterownik? Czy w środku kabiny czy pod spodem auta? Znalazłem na kanale maglownicę dochodzą do niej dwie wtyczki. Jest to tak zabudowane, że nawet nie mam jak tego sprawdzić czy kable są ok. Proszę o informację gdzie dokładnie znajdę ten sterownik i czy uda się go wymontować posprawdzać etc?
Dzięki za pomoc
- Turanek
- Władca postów
- Posty: 2736
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
- Auto:: 2x5T1
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
I tam jest właśnie sterownik.forest pisze:Znalazłem na kanale maglownicę dochodzą do niej dwie wtyczki.
Koledzy już kiedyś pisali na forum o nieszczelnej obudowie i zalaniu sterownika.
-
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: ndz paź 16, 2011 19:50
- Auto:: Touran 2.0
- Imię:: Tymek
- Lokalizacja: Katowice
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Wszedłem pod auto żeby to wyciągnąć to trzeba chyba pół auta rozebrać 
Czy ktoś z kolegów już to robił?

Czy ktoś z kolegów już to robił?
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
dojście kiepskie, do jednej śruby od silnika wspomagania fatalne wręcz dojście, ale w sumie płytę zawieszenia/sanki odkręcasz i potem 3 śruby silnika i już, jakby nie chciał wyjść to czasem pomaga odkręcenie/poluzowanie drążka stabilizatora
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
-
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: ndz paź 16, 2011 19:50
- Auto:: Touran 2.0
- Imię:: Tymek
- Lokalizacja: Katowice
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Jarry jakieś specjalne klucze potrzeba czy nasadki imbusy i torxy wystarczą?
Poradzi sobie ktoś co na co dzień nie grzebie w samochodach?
Czy też lepiej dać to do mechanika?
Musze się tam dostać bo jak jest upał to wspomaganie raz jest raz nie ma a jak się robi chłodniej to czasem czerwona lampka znika. Stawiam, że to coś z kablami etc..
Poradzi sobie ktoś co na co dzień nie grzebie w samochodach?
Czy też lepiej dać to do mechanika?
Musze się tam dostać bo jak jest upał to wspomaganie raz jest raz nie ma a jak się robi chłodniej to czasem czerwona lampka znika. Stawiam, że to coś z kablami etc..
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
do tej płyty to zwykłe klucze tylko duże w miarę, pewnie 17, 18, 19, coś takiego, a silniczek o ile pamiętam to torx tak pewnie koło 30, tylko jak mówiłem do jednej śruby jest bardzo kiepski dostęp i bodajże korzystałem z jakiejś ułamanej płaskiej 10 i w to bit torxowy, oceniam że wyjęcie i włożenie silnika na gotowo zajmie ci 3 godziny jak nie będzie niespodzianek, jak będzie ciężko szło to 4-5 godzin, przekalkuluj i byle chcieli mechaniory i sam oceń co lepsze, filozofii żadnej tam nie ma takżę radę dasz na pewno, ja bym oceniał że za 100-150zł bym oddał mechaniorom, jak drożej to bym robił sam - ale to jakiś mój przelicznik a ty musisz swój zastosować 

pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
-
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: ndz paź 16, 2011 19:50
- Auto:: Touran 2.0
- Imię:: Tymek
- Lokalizacja: Katowice
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Dzięki Jarry za info spróbuję sam to rozebrać bo ostatnio nie narzekam na nadmiar kasy 
Jeśli to będzie tylko przeczyszczenie etc to pół biedy gorzej jak coś poważniejszego, to wtedy będzie kiepsko

Jeśli to będzie tylko przeczyszczenie etc to pół biedy gorzej jak coś poważniejszego, to wtedy będzie kiepsko

-
- Posty: 2
- Rejestracja: wt lip 22, 2014 00:07
- Auto:: VW Touran 1.9 TDI 2004r
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Żnin
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Witam wszystkich,
Posiadam Tourana 1.9 TDI z 2004 roku, kupiłem go po wypadku i po naprawie też u mnie pojawił się problem ze wspomaganiem, tzn. przy większych prędkościach ciągnie go do prawej. Na kompie nie pojawiają się błędy, zbieżność ok, mechanik próbował skalibrować, ale mu się nie udało. Okazało się, że auto miało już wcześniej jakieś "przygody" i ktoś wymontował kontrolkę od wspomagania, żeby nie pokazywała błędu. Co to może byc? Walnięty czujnik kąta skrętu, czy może silnik wspomagania?
Posiadam Tourana 1.9 TDI z 2004 roku, kupiłem go po wypadku i po naprawie też u mnie pojawił się problem ze wspomaganiem, tzn. przy większych prędkościach ciągnie go do prawej. Na kompie nie pojawiają się błędy, zbieżność ok, mechanik próbował skalibrować, ale mu się nie udało. Okazało się, że auto miało już wcześniej jakieś "przygody" i ktoś wymontował kontrolkę od wspomagania, żeby nie pokazywała błędu. Co to może byc? Walnięty czujnik kąta skrętu, czy może silnik wspomagania?
-
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: ndz paź 16, 2011 19:50
- Auto:: Touran 2.0
- Imię:: Tymek
- Lokalizacja: Katowice
Re: problem ze wspomaganiem kierownicy
Jarry to chyba za ciężka robota dla mnie żeby to rozebrać.
Na razie chciałbym zdjąć te wtyczki na założonym sterowniku, żeby sprawdzić czy dochodzi napięciei przedzwonić przewody.
Panowie czy ktoś łaskawie mi podpowie jak odpiąć te wtyczki od sterownika wspomagania?
Oczywiście to zdjęcie jest zrobione komórką widok z góry. Normalnie tam ledwo jedną ręke można włożyć.
Chciałbym zobaczyć czy dochodzi napięcie do sterownika zanim to wszystko się rozmontuje.
Mam wtyczkę górną jest tam taki biały klip jak go podważam staje do góry czyli jakieś 45st w prawo ale wtyczka ani drgnie. To samo z dolną jest to coś zielonego i strzałka.
Co należy zrobić żeby wypiąć te wtyczki. Najlepiej zaznaczyć ruchy strzałkami na zdjęciu.
Jeśli tam będzie wszystko ok to chyba zdechł jednak sterownik.
Wklejam zdjęcie wtyczek. Powtarzam to wszystko jest zamontowane nie mam sterownika "wiszącego"

Z góry dzięki za pomoc.
Na razie chciałbym zdjąć te wtyczki na założonym sterowniku, żeby sprawdzić czy dochodzi napięciei przedzwonić przewody.
Panowie czy ktoś łaskawie mi podpowie jak odpiąć te wtyczki od sterownika wspomagania?
Oczywiście to zdjęcie jest zrobione komórką widok z góry. Normalnie tam ledwo jedną ręke można włożyć.
Chciałbym zobaczyć czy dochodzi napięcie do sterownika zanim to wszystko się rozmontuje.
Mam wtyczkę górną jest tam taki biały klip jak go podważam staje do góry czyli jakieś 45st w prawo ale wtyczka ani drgnie. To samo z dolną jest to coś zielonego i strzałka.
Co należy zrobić żeby wypiąć te wtyczki. Najlepiej zaznaczyć ruchy strzałkami na zdjęciu.
Jeśli tam będzie wszystko ok to chyba zdechł jednak sterownik.
Wklejam zdjęcie wtyczek. Powtarzam to wszystko jest zamontowane nie mam sterownika "wiszącego"

Z góry dzięki za pomoc.