Spadek mocy, dużo pali po wymianie wałka rozrządu
-
- Początkujący
- Posty: 19
- Rejestracja: śr sie 31, 2011 09:15
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: mazowieckie
Spadek mocy, dużo pali po wymianie wałka rozrządu
Witam,
bardzo prosze Was o pomoc w diagnozie mojego przypadku (Touran z 2004r 1.9 TDI BKC z DSG 220tys km). Problem ciągnie się od września 2011.
Po wymianie wałka rozrządu (wytarły sie krzywki, a szklankach były dziury) wraz z kompletem paska oraz przy okazji koła dwumasowego samochód stracił moc, zaczął więcej palić (ok. 2l/100 więcej) i strasznie kopcić na czarno. Po zdjęciu głowicy i przeczyszczeniu wszystkiego przestał kopcić, ale moc i spalanie nie wróciło do normy. Kilku mechaników sprawdzało rozrząd, wtryski, przepływke i teoretycznie wszystko jest ustawione prawidłowo. Jednak do tej pory auto nie posiada pełnej mocy i nadal pali za dużo względem tego co było przed awarią.
Kupiłem kabelek do VCDS (v.11), moge zebrać logi - czy ktoś z Was może podpowiedzieć co jeszcze można sprawdzić, jakie logi zebrać i czy ktoś z Was pomoże w ich analizie?
[ Komentarz dodany przez: Turanek: Sro Sty 11, 2012 20:50 ]
W temacie nie piszemy POMOCY. Popraw temat
bardzo prosze Was o pomoc w diagnozie mojego przypadku (Touran z 2004r 1.9 TDI BKC z DSG 220tys km). Problem ciągnie się od września 2011.
Po wymianie wałka rozrządu (wytarły sie krzywki, a szklankach były dziury) wraz z kompletem paska oraz przy okazji koła dwumasowego samochód stracił moc, zaczął więcej palić (ok. 2l/100 więcej) i strasznie kopcić na czarno. Po zdjęciu głowicy i przeczyszczeniu wszystkiego przestał kopcić, ale moc i spalanie nie wróciło do normy. Kilku mechaników sprawdzało rozrząd, wtryski, przepływke i teoretycznie wszystko jest ustawione prawidłowo. Jednak do tej pory auto nie posiada pełnej mocy i nadal pali za dużo względem tego co było przed awarią.
Kupiłem kabelek do VCDS (v.11), moge zebrać logi - czy ktoś z Was może podpowiedzieć co jeszcze można sprawdzić, jakie logi zebrać i czy ktoś z Was pomoże w ich analizie?
[ Komentarz dodany przez: Turanek: Sro Sty 11, 2012 20:50 ]
W temacie nie piszemy POMOCY. Popraw temat
Ostatnio zmieniony czw sty 12, 2012 09:25 przez gumiak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Początkujący
- Posty: 19
- Rejestracja: śr sie 31, 2011 09:15
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: mazowieckie
Udało mi się częściowo reanimować kabel. Na szybko zebrałem grupe 004, ale nie jestem pewien czy dobrze to zrobiłem. Wynik: http://vaglog.rtnet.pl/gumcia_68672.html
- Dodi
- Władca postów
- Posty: 3653
- Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
- Auto:: Sharan 7N CFGB
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łuków
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 58 razy
z tych logów widać, że synchronizacja rozrzadu jest ok... ale za to dawka paliwa mi nie pasuje...gumiak pisze:Udało mi się częściowo reanimować kabel. Na szybko zebrałem grupe 004, ale nie jestem pewien czy dobrze to zrobiłem. Wynik: http://vaglog.rtnet.pl/gumcia_68672.html
-
- Początkujący
- Posty: 19
- Rejestracja: śr sie 31, 2011 09:15
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: mazowieckie
Po południu zrobie pozostałe logi.
Dodam tylko do opisu problemu, że brak mocy jest dużo bardziej odczuwalny na zimnym silniku.
[ Dodano: Czw Sty 12, 2012 19:17 ]
Niestety logów zebrać nie moge, ustawiam grupe pomiarową i po chwili mam komunikat ERROR Group XXX Not Available. Samochód musiałem wstawić do mechanika, bo byłem już z nim wcześniej umówiony.
Dzięki za dotychczasową pomoc, w temacie odezwe się za kilka dni.
[ Dodano: Sro Lut 29, 2012 08:41 ]
Witam po przerwie,
auto cały czas stoi u mechanika, ale chyba w końcu udało się znależć przyczyne moich problemów. W drodze rozpaczy, postanowiliśmy wyciąć katalizator, ale to nie pomogło i pan mechanik dobrał się do turbiny - okazało się, że jest zniszczona, aż dziwne, że auto w ogóle jeździ. Jako że turbina była regenerowana 1,5 roku temu, nie chce kolejnej regenerowanej, planuje zakup nowej - czy możecie podpowiedzieć jaką kupić ? Zastanawiam się nad turbina firmy GARRETT - cena ok. 2500pln.
Dodam tylko do opisu problemu, że brak mocy jest dużo bardziej odczuwalny na zimnym silniku.
[ Dodano: Czw Sty 12, 2012 19:17 ]
Niestety logów zebrać nie moge, ustawiam grupe pomiarową i po chwili mam komunikat ERROR Group XXX Not Available. Samochód musiałem wstawić do mechanika, bo byłem już z nim wcześniej umówiony.
Dzięki za dotychczasową pomoc, w temacie odezwe się za kilka dni.
[ Dodano: Sro Lut 29, 2012 08:41 ]
Witam po przerwie,
auto cały czas stoi u mechanika, ale chyba w końcu udało się znależć przyczyne moich problemów. W drodze rozpaczy, postanowiliśmy wyciąć katalizator, ale to nie pomogło i pan mechanik dobrał się do turbiny - okazało się, że jest zniszczona, aż dziwne, że auto w ogóle jeździ. Jako że turbina była regenerowana 1,5 roku temu, nie chce kolejnej regenerowanej, planuje zakup nowej - czy możecie podpowiedzieć jaką kupić ? Zastanawiam się nad turbina firmy GARRETT - cena ok. 2500pln.