Spadek mocy, dużo pali po wymianie wałka rozrządu

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
gumiak
Początkujący
Posty: 19
Rejestracja: śr sie 31, 2011 09:15
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: mazowieckie

Spadek mocy, dużo pali po wymianie wałka rozrządu

Post autor: gumiak »

Witam,

bardzo prosze Was o pomoc w diagnozie mojego przypadku (Touran z 2004r 1.9 TDI BKC z DSG 220tys km). Problem ciągnie się od września 2011.

Po wymianie wałka rozrządu (wytarły sie krzywki, a szklankach były dziury) wraz z kompletem paska oraz przy okazji koła dwumasowego samochód stracił moc, zaczął więcej palić (ok. 2l/100 więcej) i strasznie kopcić na czarno. Po zdjęciu głowicy i przeczyszczeniu wszystkiego przestał kopcić, ale moc i spalanie nie wróciło do normy. Kilku mechaników sprawdzało rozrząd, wtryski, przepływke i teoretycznie wszystko jest ustawione prawidłowo. Jednak do tej pory auto nie posiada pełnej mocy i nadal pali za dużo względem tego co było przed awarią.

Kupiłem kabelek do VCDS (v.11), moge zebrać logi - czy ktoś z Was może podpowiedzieć co jeszcze można sprawdzić, jakie logi zebrać i czy ktoś z Was pomoże w ich analizie?

[ Komentarz dodany przez: Turanek: Sro Sty 11, 2012 20:50 ]
W temacie nie piszemy POMOCY. Popraw temat
Ostatnio zmieniony czw sty 12, 2012 09:25 przez gumiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

zrób logi silnika kanały 1, 3, 4, 8, 10... mi to wyglada na źle ustawiony rozrząd skoro przedtem było dobrze... ewentualnie może wałek jest nie taki jak trzeba...
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

chciałem coś dodać od siebie ale... zgadzam sie z przedmowca :hahaha:
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
gumiak
Początkujący
Posty: 19
Rejestracja: śr sie 31, 2011 09:15
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: gumiak »

Dzięki za szybkie odpowiedzi. Logi zbiore i wystawie, wałek kupiony przez mechanika z zaufanego miejsca, wiec teoretycznie powinien być ok, aczkolwiek nigdy nie ma 100% pewności a cięzko to sprawdzić, trzeba by kupić kolejny..., rozrząd sprawdzany przez dwóch niezależnych mechaników.
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

jak zrobisz statyczne logi na 4 kanale to bedzie widac jak masz ustawiony rozrząd...
Awatar użytkownika
GASIOR997
Specjalista
Posty: 587
Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
Auto:: SHARAN 7N2
Imię:: GASIOR
Lokalizacja: POLSKA/POLAND
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Post autor: GASIOR997 »

Ja tez bym chciał u siebie sprawdzić rozrząd i zrobić takie pomiary ale nie wiem jakie powinny być oryginalnie i dokładny opis sprawdzania bym prosił . vcds - 01(engine) potem wejść w Meas Blocks - 08 ?
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
gumiak
Początkujący
Posty: 19
Rejestracja: śr sie 31, 2011 09:15
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: gumiak »

Chyba mi padł kabel, podłączam pod USB i dostaje komunikat, że nie odnaleziono sterowników, to samo na innym laptopie. Musze skontaktować się ze sprzedawcą, tak więc zbieranie logów zajmie mi jakiś czas. :(
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Padł Ci kabel.
A gdzie kupowałeś?
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
gumiak
Początkujący
Posty: 19
Rejestracja: śr sie 31, 2011 09:15
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: gumiak »

Udało mi się częściowo reanimować kabel. Na szybko zebrałem grupe 004, ale nie jestem pewien czy dobrze to zrobiłem. Wynik: http://vaglog.rtnet.pl/gumcia_68672.html
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

gumiak pisze:Udało mi się częściowo reanimować kabel. Na szybko zebrałem grupe 004, ale nie jestem pewien czy dobrze to zrobiłem. Wynik: http://vaglog.rtnet.pl/gumcia_68672.html
z tych logów widać, że synchronizacja rozrzadu jest ok... ale za to dawka paliwa mi nie pasuje...
gumiak
Początkujący
Posty: 19
Rejestracja: śr sie 31, 2011 09:15
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: gumiak »

Czy pozostałe grupy pomiarowe wskazane przez Ciebie mogą wskazać przyczyne?
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

logi w tych grupach robi sie standardowo jeżeli coś sie dzieje z silnikiem...
gumiak
Początkujący
Posty: 19
Rejestracja: śr sie 31, 2011 09:15
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: gumiak »

Po południu zrobie pozostałe logi.

Dodam tylko do opisu problemu, że brak mocy jest dużo bardziej odczuwalny na zimnym silniku.

[ Dodano: Czw Sty 12, 2012 19:17 ]
Niestety logów zebrać nie moge, ustawiam grupe pomiarową i po chwili mam komunikat ERROR Group XXX Not Available. Samochód musiałem wstawić do mechanika, bo byłem już z nim wcześniej umówiony.
Dzięki za dotychczasową pomoc, w temacie odezwe się za kilka dni.

[ Dodano: Sro Lut 29, 2012 08:41 ]
Witam po przerwie,

auto cały czas stoi u mechanika, ale chyba w końcu udało się znależć przyczyne moich problemów. W drodze rozpaczy, postanowiliśmy wyciąć katalizator, ale to nie pomogło i pan mechanik dobrał się do turbiny - okazało się, że jest zniszczona, aż dziwne, że auto w ogóle jeździ. Jako że turbina była regenerowana 1,5 roku temu, nie chce kolejnej regenerowanej, planuje zakup nowej - czy możecie podpowiedzieć jaką kupić ? Zastanawiam się nad turbina firmy GARRETT - cena ok. 2500pln.
Załączniki
Problem z VCDS
Problem z VCDS
anko1973
Zaawansowany
Posty: 383
Rejestracja: pt lip 01, 2011 14:37
Auto:: 2,0 TDI BKD, DSG, 2005
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: anko1973 »

hej,
możez podać gdzie regenerowałeś i co się konkretnie zniszyło w turbinie?
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

anko1973 jak potrzebujesz turbiny to jest firma pod Siedlcami... bierzemy od nich turbiny już od 2 lat, raz nam się zdarzyła reklamacja ale to bez problemu załatwiają... jak chcesz info to pisz PW...
ODPOWIEDZ