Stuki w DSG przy ruszaniu

Problemy dotyczące manualnych skrzyń biegów, a także DSG.
Awatar użytkownika
mexaris
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: wt gru 30, 2014 19:59
Auto:: Passat 2.0 TDI BMP
Imię:: Krzysztof
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Stuki w DSG przy ruszaniu

Post autor: mexaris »

Witam wszystkich....Dzisiaj zauważyłem , że po przejechaniu trasy i rozgrzaniu silnika , podczas ruszania z miejsca ( w tył lub w przód) wydobywają się jakieś 3 - 4 stuki spod samochodu. Samochód normalnie jedzie ale trochę to jest irytujące.Olej świeżo wymieniony w skrzyni , adaptację robiłem dzisiaj i nic. Nic się niestety nie zmieniło.Dzieje się tak tylko i wyłącznie na gorącym silniku i tylko przy ruszaniu z miejsca.Przeczytałem kilka postów na ten temat ale , albo się komuś SAMO naprawiło , albo gdybają do dzisiaj i nic ...Nic jeszcze nie sprawdzałem. Ma ktoś może jakiś pomysł..?
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: Stuki w DSG przy ruszaniu

Post autor: Muti »

Poduszka skrzyni i w sankach?

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
mexaris
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: wt gru 30, 2014 19:59
Auto:: Passat 2.0 TDI BMP
Imię:: Krzysztof
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Stuki w DSG przy ruszaniu

Post autor: mexaris »

Niestety nie ma tak łatwo...Z przykrością stwierdzam , że poduszki są w porządku. Mój mechanik też niestety nie wie co to może być? Musiałem zagrzać silnik do 90 stopni bo poniżej tej temperatury nie chciało stukać.Dzieje się tak tylko przy dużym obciążeniu - szybki wyjazd ze skrzyżowania , lub ruszanie z miejsca pod górkę i tylko na gorącym silniku.Tak jakby tryby nie umiały się zazębić i przeskakiwały.Dodam jeszcze , ze jak już ruszę z miejsca , skrzynia działa idealnie.Brak jakichkolwiek stuków , wchodzenia w tryb awaryjny czy momentów kiedy nie wie , jaki bieg wybrać.Byłem w serwisie VW ale tego , co robi DSG , nie było dzisiaj.
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3421
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 117 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Re: Stuki w DSG przy ruszaniu

Post autor: spacewalker »

Adaptacje zaworów itp w skrzyni zrób.
Napewno nie przeguby ?
agniazd
Przeglądacz
Posty: 84
Rejestracja: czw lis 10, 2011 18:36
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: szczecin
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Stuki w DSG przy ruszaniu

Post autor: agniazd »

W trakcie stukania występują szarpniecia, skoki obrotów, nierówna praca skrzyni? Jeśli nie to najpierw sprawdź przeguby, kolo dwumasowe, mocowanie skrzyni do nadwozia i silnika.

Osobiście podpowiem Ci jeszcze jedną sprawę - mialem kiedyś golfa plusa 1.9 tdi dsg z takim objawem stukania tylko przy ruszaniu. Okazalo się, że stukał .... filtr paliwa który wypiął się z mocowania i przy ruszaniu jak byly drgania stukal o mocowanie przy kielichu. Zdiagnozowanie stukającego miejsca zajęło sporo czasu.

Jeśli stuki powiązane są z nierówną pracą skrzyni i szarpaniem to już moze być albo mechatronika albo skrzynia i bez specjalistycznej diagnozy się nie obędzie, choc stawialbym na zawor w mechatronice.
Awatar użytkownika
mexaris
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: wt gru 30, 2014 19:59
Auto:: Passat 2.0 TDI BMP
Imię:: Krzysztof
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Stuki w DSG przy ruszaniu

Post autor: mexaris »

Żadnych szarpnięć ani skoków obrotów.Po prostu 3 - 4 stuki i samochód dalej jedzie płynnie.Czasem jeden stuk a czasem dwa . Ale stuki bardzo mocne. Odgłos podobny do stukania solidnym młotkiem w podłogę samochodu.Tylko podkreślam - występuje tylko przy mocnym naciśnięciu pedału przyspieszenia.Przy delikatnym starcie wszystko jest dobrze. I jeszcze pytanie...Zrobiłem adaptację skrzyni krok po kroku jak jest w opisie.Czy mogłem coś zrobić nie tak? Czy mam spróbować powtórzyć wszystkie kroki ? I czy wciskając przycisk "GO" mam czekać aż skrzynia przestanie mieszać (bo to słychać że miesza w środku) ? Czy od razu ( w trakcie mieszania wcisnąć przycisk ON/OFF/Dalej ? Bo jak już pomiesza , u góry okna zaświeca się napis "ON" , wtedy wszystko cichnie.
agniazd
Przeglądacz
Posty: 84
Rejestracja: czw lis 10, 2011 18:36
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: szczecin
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Stuki w DSG przy ruszaniu

Post autor: agniazd »

Czy to na pewno skrzynia biegow halasuje?
Awatar użytkownika
mexaris
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: wt gru 30, 2014 19:59
Auto:: Passat 2.0 TDI BMP
Imię:: Krzysztof
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Stuki w DSG przy ruszaniu

Post autor: mexaris »

Nic z tego...poduszka wymieniona.Efekt stuków podczas ruszania z miejsca na gorącym silniku pozostał.Widać różnicę bo zapala się i gasi inaczej (czytaj lepiej) ale niestety nie mam pojęcia co może być powodem dwóch stuków w trakcie ruszania na gorącym silniku.Czekam aż się rozleci - wtedy się dowiem. :/ A czy może mi ktoś powiedzieć , jakie są objawy zużycia przegubu wewnętrznego ? Zauważyłem , że podczas tego nieszczęsnego ruszania z miejsca , mocno szarpie na boki lewym kołem i tym razem podejrzenie moje padło na przegub wewnętrzny lewy.Mógłby się ktoś wypowiedzieć..?
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Stuki w DSG przy ruszaniu

Post autor: Maciej_F »

Witam .Coby nie tworzyć nowego tematu .

Mam taką przypadłość z rana gdy silnik ( skrzynia dsg ) jest zimny .

Występują stuki przy przyśpieszaniu . Dźwięk jak przy zużytych przegubach bo to terkotanie jest zależne od prędkości obrotowej i występuje tylko przy dodawaniu gazu .

Wersja gorsza coś w skrzyni DSG :cry: bo to terkotanie zanika jak się rozgrzeje . Innych objawów w DSG nie ma - pracuje bez problemów .


Jakieś sugestie ??

stawiałbym na przeguby ( tak miałem w touranku ) . Tulko dziwne , że zanika po rozgrzaniu ??
Awatar użytkownika
mexaris
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: wt gru 30, 2014 19:59
Auto:: Passat 2.0 TDI BMP
Imię:: Krzysztof
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Stuki w DSG przy ruszaniu

Post autor: mexaris »

Witam po dłuższej nieobecności. Wpadłem , bo coś mnie tknęło i pomyślałem , że sprawdzę poziom oleju w skrzyni i ewentualnie doleję z tego , co mi zostało po wymianie.Okazało się , że stukanie które występowało (bardzo mocne 3-4 stuki) po rozgrzaniu silnika , troszkę się uspokoiło. Kiedy próbuję bardzo szybko ruszyć spod świateł , stuki nadal występują ale już nie takie mocne i normalnie da się jeździć.Tego oleju od ostatniej wymiany zostało mi 1 litr. Wlałem go do skrzyni pomimo tego , że stan był dobry.Odpowietrzyłem skrzynię przechodząc przez wszystkie położenia skrzyni , tak jak w instrukcji.Wyciągnąłem przewód doprowadzający olej do skrzyni i przez otwór wyleciał ten litr , który wlałem . Kolor już niestety się nie zgadzał z tym , który był w opakowaniu jako nowy. Nadmienię , że wymianę robiłem niecałe 8 tyś. km temu. I teraz pytanie...czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć czy problemem szarpania mógłby być olej..? Czy mechanik który wymieniał olej mógł np nie wypłukać skrzyni z jakiegoś syfu (bo gdzieś czytałem że powinno się płukać) ? I czy po kolejnej wymianie i wlaniu oryginalnego oleju z ASO praca skrzyni mogłaby wrócić do normy (gdy robiłem wymianę , zalałem go olejem MOTUL ze specyfikacją VW). Może się ktoś do tego odnieść? Bardzo mi zależy bo jeśli to nie pomoże , szukam skrzyni.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: Stuki w DSG przy ruszaniu

Post autor: Muti »

Olej jest bardzo ważny w dsg. Jeżeli po 8kkm jest już czarny i przepalony, to wymienił bym w aso, a później adaptacje skrzyni VCDSem bym zrobil

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
mexaris
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: wt gru 30, 2014 19:59
Auto:: Passat 2.0 TDI BMP
Imię:: Krzysztof
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Stuki w DSG przy ruszaniu

Post autor: mexaris »

Nie jest to jednak odpowiedź która mnie satysfakcjonuje... ktoś ma coś więcej do powiedzenia...?
Awatar użytkownika
turek
Specjalista
Posty: 890
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
Imię:: Michal
Lokalizacja: Czestochowa
Podziękował: 38 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: Stuki w DSG przy ruszaniu

Post autor: turek »

mexaris pisze:czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć czy problemem szarpania mógłby być olej..? JAK NAJBARDZIEJ Czy mechanik który wymieniał olej mógł np nie wypłukać skrzyni z jakiegoś syfu A CZY MECHANIK NA PEWNO GO WYMIENIŁ? (bo gdzieś czytałem że powinno się płukać) ? I czy po kolejnej wymianie i wlaniu oryginalnego oleju z ASO praca skrzyni mogłaby wrócić do normy
CAŁKIEM MOŻLIWE I NIE KONIECZNIE MUSI TO BYĆ OD RAZU ORYGINAŁ Z ASO
mexaris pisze:Bardzo mi zależy bo jeśli to nie pomoże , szukam skrzyni.
ale w tej nowej-używanej tez by wypadało wymienić olej na dzień dobry wiec chyba taniej będzie wymienić jeszcze raz w twojej starej skrzyni a nóż pomoże :idea: to tak na chłopski rozum
Awatar użytkownika
mexaris
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: wt gru 30, 2014 19:59
Auto:: Passat 2.0 TDI BMP
Imię:: Krzysztof
Lokalizacja: Rybnik
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Stuki w DSG przy ruszaniu

Post autor: mexaris »

Muszę się dobrze zastanowić bo jeśli nic to nie da , daremnie wydam kasę na olej(dwa razy zresztą). Kupując nową starą skrzynię , również trzeba wymienić olej.Wszystko wiąże się z podwójnymi kosztami.Muszę się dobrze zastanowić , ale dziękuję za odpowiedzi i sugestie , są oczywiście bardzo pomocne.

PS. Jeszcze jedno , rozmawiając tak o adaptacji...czy mógłby ktoś wskazać niedrogi kabelek na portalu aukcyjnym ? Oryginalne oczywiście są za 1800 PLN ale jakoś nie uśmiecha mi się wydawać tyle pieniędzy , żeby zrobić jedną adaptację.Posiadam kabel niebieski ale czy on dobrze adaptację zrobi..?

-- Pt gru 11, 2015 19:03 --

Wymiana oleju zrobiona i dalej to samo. Zaczynam więc szukać skrzyni i teraz tak...Słyszałem , że wymiana skrzyni to nie tylko sama wymiana w sensie mechanicznym.Trzeba też skopiować oprogramowanie z mechatronika lub podmienić na swój mechatronik gdyż są tam zawarte różne dane takie jak VIN , moc silnika czy kąt skrętu.Bez skopiowania oprogramowania samochód będzie wchodził w tryb awaryjny bądź w ogóle nie odpali.Czy może ktoś potwierdzić te informacje bądź zaprzeczyć..? Czy ktoś z was robił już takie cuda w swoim samochodzie?
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: Stuki w DSG przy ruszaniu

Post autor: Ciapek »

Witam!

Nie będę zakładał nowego tematu dlatego tutaj zapytam.

Mam wrażenie, że po wymianie oleju w DSG skrzynia na tiptronicu kiedy zmieniam biegi podczas ruszania delikatnie szarpie po wrzuceniu biegu. Przy automatycznym trybie D/S jest wszystko super, nie ma żadnych stuków.
Pierwszy raz zmieniałem olej na Febi a nie na org z ASO i pierwszy raz zmieniał go inny mechanik.
Szukałem podobnych tematów, ale nie znalazłem. Jak komuś DSG szarpie to szarpie cały czas, a nie tylko na tiptronicu.
Co Wy na to? Co mogę sprawdzić czy wymiana została dobrze wykonana?
Pozdrawiam!
ODPOWIEDZ