Stuki w DSG przy ruszaniu
- mexaris
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: wt gru 30, 2014 19:59
- Auto:: Passat 2.0 TDI BMP
- Imię:: Krzysztof
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Stuki w DSG przy ruszaniu
Witam wszystkich....Dzisiaj zauważyłem , że po przejechaniu trasy i rozgrzaniu silnika , podczas ruszania z miejsca ( w tył lub w przód) wydobywają się jakieś 3 - 4 stuki spod samochodu. Samochód normalnie jedzie ale trochę to jest irytujące.Olej świeżo wymieniony w skrzyni , adaptację robiłem dzisiaj i nic. Nic się niestety nie zmieniło.Dzieje się tak tylko i wyłącznie na gorącym silniku i tylko przy ruszaniu z miejsca.Przeczytałem kilka postów na ten temat ale , albo się komuś SAMO naprawiło , albo gdybają do dzisiaj i nic ...Nic jeszcze nie sprawdzałem. Ma ktoś może jakiś pomysł..?
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Stuki w DSG przy ruszaniu
Poduszka skrzyni i w sankach?
NzTT
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 
- mexaris
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: wt gru 30, 2014 19:59
- Auto:: Passat 2.0 TDI BMP
- Imię:: Krzysztof
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Stuki w DSG przy ruszaniu
Niestety nie ma tak łatwo...Z przykrością stwierdzam , że poduszki są w porządku. Mój mechanik też niestety nie wie co to może być? Musiałem zagrzać silnik do 90 stopni bo poniżej tej temperatury nie chciało stukać.Dzieje się tak tylko przy dużym obciążeniu - szybki wyjazd ze skrzyżowania , lub ruszanie z miejsca pod górkę i tylko na gorącym silniku.Tak jakby tryby nie umiały się zazębić i przeskakiwały.Dodam jeszcze , ze jak już ruszę z miejsca , skrzynia działa idealnie.Brak jakichkolwiek stuków , wchodzenia w tryb awaryjny czy momentów kiedy nie wie , jaki bieg wybrać.Byłem w serwisie VW ale tego , co robi DSG , nie było dzisiaj.
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3421
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 117 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
-
agniazd
- Przeglądacz
- Posty: 84
- Rejestracja: czw lis 10, 2011 18:36
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: szczecin
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Re: Stuki w DSG przy ruszaniu
W trakcie stukania występują szarpniecia, skoki obrotów, nierówna praca skrzyni? Jeśli nie to najpierw sprawdź przeguby, kolo dwumasowe, mocowanie skrzyni do nadwozia i silnika.
Osobiście podpowiem Ci jeszcze jedną sprawę - mialem kiedyś golfa plusa 1.9 tdi dsg z takim objawem stukania tylko przy ruszaniu. Okazalo się, że stukał .... filtr paliwa który wypiął się z mocowania i przy ruszaniu jak byly drgania stukal o mocowanie przy kielichu. Zdiagnozowanie stukającego miejsca zajęło sporo czasu.
Jeśli stuki powiązane są z nierówną pracą skrzyni i szarpaniem to już moze być albo mechatronika albo skrzynia i bez specjalistycznej diagnozy się nie obędzie, choc stawialbym na zawor w mechatronice.
Osobiście podpowiem Ci jeszcze jedną sprawę - mialem kiedyś golfa plusa 1.9 tdi dsg z takim objawem stukania tylko przy ruszaniu. Okazalo się, że stukał .... filtr paliwa który wypiął się z mocowania i przy ruszaniu jak byly drgania stukal o mocowanie przy kielichu. Zdiagnozowanie stukającego miejsca zajęło sporo czasu.
Jeśli stuki powiązane są z nierówną pracą skrzyni i szarpaniem to już moze być albo mechatronika albo skrzynia i bez specjalistycznej diagnozy się nie obędzie, choc stawialbym na zawor w mechatronice.
- mexaris
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: wt gru 30, 2014 19:59
- Auto:: Passat 2.0 TDI BMP
- Imię:: Krzysztof
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Stuki w DSG przy ruszaniu
Żadnych szarpnięć ani skoków obrotów.Po prostu 3 - 4 stuki i samochód dalej jedzie płynnie.Czasem jeden stuk a czasem dwa . Ale stuki bardzo mocne. Odgłos podobny do stukania solidnym młotkiem w podłogę samochodu.Tylko podkreślam - występuje tylko przy mocnym naciśnięciu pedału przyspieszenia.Przy delikatnym starcie wszystko jest dobrze. I jeszcze pytanie...Zrobiłem adaptację skrzyni krok po kroku jak jest w opisie.Czy mogłem coś zrobić nie tak? Czy mam spróbować powtórzyć wszystkie kroki ? I czy wciskając przycisk "GO" mam czekać aż skrzynia przestanie mieszać (bo to słychać że miesza w środku) ? Czy od razu ( w trakcie mieszania wcisnąć przycisk ON/OFF/Dalej ? Bo jak już pomiesza , u góry okna zaświeca się napis "ON" , wtedy wszystko cichnie.
- mexaris
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: wt gru 30, 2014 19:59
- Auto:: Passat 2.0 TDI BMP
- Imię:: Krzysztof
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Stuki w DSG przy ruszaniu
Nic z tego...poduszka wymieniona.Efekt stuków podczas ruszania z miejsca na gorącym silniku pozostał.Widać różnicę bo zapala się i gasi inaczej (czytaj lepiej) ale niestety nie mam pojęcia co może być powodem dwóch stuków w trakcie ruszania na gorącym silniku.Czekam aż się rozleci - wtedy się dowiem.
A czy może mi ktoś powiedzieć , jakie są objawy zużycia przegubu wewnętrznego ? Zauważyłem , że podczas tego nieszczęsnego ruszania z miejsca , mocno szarpie na boki lewym kołem i tym razem podejrzenie moje padło na przegub wewnętrzny lewy.Mógłby się ktoś wypowiedzieć..?
- Maciej_F
- Expert
- Posty: 1161
- Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
- Auto:: Alhambra 7N
- Imię:: Maciej
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Podziękował: 49 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Stuki w DSG przy ruszaniu
Witam .Coby nie tworzyć nowego tematu .
Mam taką przypadłość z rana gdy silnik ( skrzynia dsg ) jest zimny .
Występują stuki przy przyśpieszaniu . Dźwięk jak przy zużytych przegubach bo to terkotanie jest zależne od prędkości obrotowej i występuje tylko przy dodawaniu gazu .
Wersja gorsza coś w skrzyni DSG
bo to terkotanie zanika jak się rozgrzeje . Innych objawów w DSG nie ma - pracuje bez problemów .
Jakieś sugestie ??
stawiałbym na przeguby ( tak miałem w touranku ) . Tulko dziwne , że zanika po rozgrzaniu ??
Mam taką przypadłość z rana gdy silnik ( skrzynia dsg ) jest zimny .
Występują stuki przy przyśpieszaniu . Dźwięk jak przy zużytych przegubach bo to terkotanie jest zależne od prędkości obrotowej i występuje tylko przy dodawaniu gazu .
Wersja gorsza coś w skrzyni DSG
Jakieś sugestie ??
stawiałbym na przeguby ( tak miałem w touranku ) . Tulko dziwne , że zanika po rozgrzaniu ??
- mexaris
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: wt gru 30, 2014 19:59
- Auto:: Passat 2.0 TDI BMP
- Imię:: Krzysztof
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Stuki w DSG przy ruszaniu
Witam po dłuższej nieobecności. Wpadłem , bo coś mnie tknęło i pomyślałem , że sprawdzę poziom oleju w skrzyni i ewentualnie doleję z tego , co mi zostało po wymianie.Okazało się , że stukanie które występowało (bardzo mocne 3-4 stuki) po rozgrzaniu silnika , troszkę się uspokoiło. Kiedy próbuję bardzo szybko ruszyć spod świateł , stuki nadal występują ale już nie takie mocne i normalnie da się jeździć.Tego oleju od ostatniej wymiany zostało mi 1 litr. Wlałem go do skrzyni pomimo tego , że stan był dobry.Odpowietrzyłem skrzynię przechodząc przez wszystkie położenia skrzyni , tak jak w instrukcji.Wyciągnąłem przewód doprowadzający olej do skrzyni i przez otwór wyleciał ten litr , który wlałem . Kolor już niestety się nie zgadzał z tym , który był w opakowaniu jako nowy. Nadmienię , że wymianę robiłem niecałe 8 tyś. km temu. I teraz pytanie...czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć czy problemem szarpania mógłby być olej..? Czy mechanik który wymieniał olej mógł np nie wypłukać skrzyni z jakiegoś syfu (bo gdzieś czytałem że powinno się płukać) ? I czy po kolejnej wymianie i wlaniu oryginalnego oleju z ASO praca skrzyni mogłaby wrócić do normy (gdy robiłem wymianę , zalałem go olejem MOTUL ze specyfikacją VW). Może się ktoś do tego odnieść? Bardzo mi zależy bo jeśli to nie pomoże , szukam skrzyni.
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Stuki w DSG przy ruszaniu
Olej jest bardzo ważny w dsg. Jeżeli po 8kkm jest już czarny i przepalony, to wymienił bym w aso, a później adaptacje skrzyni VCDSem bym zrobil
NzTT
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 
- mexaris
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: wt gru 30, 2014 19:59
- Auto:: Passat 2.0 TDI BMP
- Imię:: Krzysztof
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Stuki w DSG przy ruszaniu
Nie jest to jednak odpowiedź która mnie satysfakcjonuje... ktoś ma coś więcej do powiedzenia...?
- turek
- Specjalista
- Posty: 890
- Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
- Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
- Imię:: Michal
- Lokalizacja: Czestochowa
- Podziękował: 38 razy
- Otrzymał podziękowań: 118 razy
Re: Stuki w DSG przy ruszaniu
CAŁKIEM MOŻLIWE I NIE KONIECZNIE MUSI TO BYĆ OD RAZU ORYGINAŁ Z ASOmexaris pisze:czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć czy problemem szarpania mógłby być olej..? JAK NAJBARDZIEJ Czy mechanik który wymieniał olej mógł np nie wypłukać skrzyni z jakiegoś syfu A CZY MECHANIK NA PEWNO GO WYMIENIŁ? (bo gdzieś czytałem że powinno się płukać) ? I czy po kolejnej wymianie i wlaniu oryginalnego oleju z ASO praca skrzyni mogłaby wrócić do normy
ale w tej nowej-używanej tez by wypadało wymienić olej na dzień dobry wiec chyba taniej będzie wymienić jeszcze raz w twojej starej skrzyni a nóż pomożemexaris pisze:Bardzo mi zależy bo jeśli to nie pomoże , szukam skrzyni.
- mexaris
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: wt gru 30, 2014 19:59
- Auto:: Passat 2.0 TDI BMP
- Imię:: Krzysztof
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Stuki w DSG przy ruszaniu
Muszę się dobrze zastanowić bo jeśli nic to nie da , daremnie wydam kasę na olej(dwa razy zresztą). Kupując nową starą skrzynię , również trzeba wymienić olej.Wszystko wiąże się z podwójnymi kosztami.Muszę się dobrze zastanowić , ale dziękuję za odpowiedzi i sugestie , są oczywiście bardzo pomocne.
PS. Jeszcze jedno , rozmawiając tak o adaptacji...czy mógłby ktoś wskazać niedrogi kabelek na portalu aukcyjnym ? Oryginalne oczywiście są za 1800 PLN ale jakoś nie uśmiecha mi się wydawać tyle pieniędzy , żeby zrobić jedną adaptację.Posiadam kabel niebieski ale czy on dobrze adaptację zrobi..?
-- Pt gru 11, 2015 19:03 --
Wymiana oleju zrobiona i dalej to samo. Zaczynam więc szukać skrzyni i teraz tak...Słyszałem , że wymiana skrzyni to nie tylko sama wymiana w sensie mechanicznym.Trzeba też skopiować oprogramowanie z mechatronika lub podmienić na swój mechatronik gdyż są tam zawarte różne dane takie jak VIN , moc silnika czy kąt skrętu.Bez skopiowania oprogramowania samochód będzie wchodził w tryb awaryjny bądź w ogóle nie odpali.Czy może ktoś potwierdzić te informacje bądź zaprzeczyć..? Czy ktoś z was robił już takie cuda w swoim samochodzie?
PS. Jeszcze jedno , rozmawiając tak o adaptacji...czy mógłby ktoś wskazać niedrogi kabelek na portalu aukcyjnym ? Oryginalne oczywiście są za 1800 PLN ale jakoś nie uśmiecha mi się wydawać tyle pieniędzy , żeby zrobić jedną adaptację.Posiadam kabel niebieski ale czy on dobrze adaptację zrobi..?
-- Pt gru 11, 2015 19:03 --
Wymiana oleju zrobiona i dalej to samo. Zaczynam więc szukać skrzyni i teraz tak...Słyszałem , że wymiana skrzyni to nie tylko sama wymiana w sensie mechanicznym.Trzeba też skopiować oprogramowanie z mechatronika lub podmienić na swój mechatronik gdyż są tam zawarte różne dane takie jak VIN , moc silnika czy kąt skrętu.Bez skopiowania oprogramowania samochód będzie wchodził w tryb awaryjny bądź w ogóle nie odpali.Czy może ktoś potwierdzić te informacje bądź zaprzeczyć..? Czy ktoś z was robił już takie cuda w swoim samochodzie?
- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: Stuki w DSG przy ruszaniu
Witam!
Nie będę zakładał nowego tematu dlatego tutaj zapytam.
Mam wrażenie, że po wymianie oleju w DSG skrzynia na tiptronicu kiedy zmieniam biegi podczas ruszania delikatnie szarpie po wrzuceniu biegu. Przy automatycznym trybie D/S jest wszystko super, nie ma żadnych stuków.
Pierwszy raz zmieniałem olej na Febi a nie na org z ASO i pierwszy raz zmieniał go inny mechanik.
Szukałem podobnych tematów, ale nie znalazłem. Jak komuś DSG szarpie to szarpie cały czas, a nie tylko na tiptronicu.
Co Wy na to? Co mogę sprawdzić czy wymiana została dobrze wykonana?
Nie będę zakładał nowego tematu dlatego tutaj zapytam.
Mam wrażenie, że po wymianie oleju w DSG skrzynia na tiptronicu kiedy zmieniam biegi podczas ruszania delikatnie szarpie po wrzuceniu biegu. Przy automatycznym trybie D/S jest wszystko super, nie ma żadnych stuków.
Pierwszy raz zmieniałem olej na Febi a nie na org z ASO i pierwszy raz zmieniał go inny mechanik.
Szukałem podobnych tematów, ale nie znalazłem. Jak komuś DSG szarpie to szarpie cały czas, a nie tylko na tiptronicu.
Co Wy na to? Co mogę sprawdzić czy wymiana została dobrze wykonana?
Pozdrawiam!