Witam
Wymieniłem pompę ABS/ESP na 1K0614517AC pompa posiada kodowanie 0056006 i mam problem z TPMS. W wartościach mierzonych kanał 018 pole 001 reaguje na nacisk przycisku TPMS. Niestety reset systemu TPMS (basic setting 042) nie powoduje migania kontrolki TPMS (K220) w zestawie wskaźników (1T0920860A). Nie wiem czym to jest spowodowane czy zestaw wskaźników nie obsługuje kontrolki TPMS czy kodowanie pompy ABS jest nieodpowiednie. Z góry dziękuję za pomoc.
TPMS w pompie 1K0614517AC
-
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: czw gru 13, 2012 00:45
- Auto:: Touran 1.9TDI AVQ 2003MY
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Spróbuje jutro 0037574.
Z tabeli kodowania wychodzi mi 4802 (czy 4806 old sensor cluster) - przyznam się nie próbowałem ich jeszcze jak i pozostałych znalezionych w sieci tzn. 53958, 41670, 37505
Przy kodowaniu 56006 są następujące adaptacje:
01,0,ciśn.w opon.,15 cali,B/D,B/D,
09,0,wspom.hamulc., środek,B/D,B/D,
10,1,wzm.siły ham.,aktywna,B/D,B/D,
55,1,tarcze ham.,wycieraczki,aktywna,B/D,
56,0,przyczepa,ustabilizow.,Dezaktywowany,B/D,
57,1,kierowanie,zalecenie,aktywna,B/D,
58,1,teren górski ,wspom.podjazd,normalny,B/D,
90,1,ESP aktywny,B/D,B/D,B/D,
91,0,automatyczny,włączenie ESP,prędkość,Dezaktywowany,
92,0,automatyczny,włączenie ESP,uszkodz.amort,Dezaktywowany,
93,0,sportowy,mod.wsp.rusz.,Dezaktywowany,B/D,
94,1,asyst.parkow.,występuje,B/D,B/D,
od 56006 odjąłem 16384 co dało 39622 sterownik przyjął kodowanie zrobiłem reset.
Upuściłem 0,5atm z jednego koła, wykonałem jazdę i nic się nie pali
jeszcze potestuje jak nic nie da to zmienię kodowanie
Z tabeli kodowania wychodzi mi 4802 (czy 4806 old sensor cluster) - przyznam się nie próbowałem ich jeszcze jak i pozostałych znalezionych w sieci tzn. 53958, 41670, 37505
Przy kodowaniu 56006 są następujące adaptacje:
01,0,ciśn.w opon.,15 cali,B/D,B/D,
09,0,wspom.hamulc., środek,B/D,B/D,
10,1,wzm.siły ham.,aktywna,B/D,B/D,
55,1,tarcze ham.,wycieraczki,aktywna,B/D,
56,0,przyczepa,ustabilizow.,Dezaktywowany,B/D,
57,1,kierowanie,zalecenie,aktywna,B/D,
58,1,teren górski ,wspom.podjazd,normalny,B/D,
90,1,ESP aktywny,B/D,B/D,B/D,
91,0,automatyczny,włączenie ESP,prędkość,Dezaktywowany,
92,0,automatyczny,włączenie ESP,uszkodz.amort,Dezaktywowany,
93,0,sportowy,mod.wsp.rusz.,Dezaktywowany,B/D,
94,1,asyst.parkow.,występuje,B/D,B/D,
od 56006 odjąłem 16384 co dało 39622 sterownik przyjął kodowanie zrobiłem reset.
Upuściłem 0,5atm z jednego koła, wykonałem jazdę i nic się nie pali

-
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: czw gru 13, 2012 00:45
- Auto:: Touran 1.9TDI AVQ 2003MY
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 83 razy
Wrzuciłem kodowanie 4806 zgodnie z tabeli, sterownik przyjął kodowanie ale wyrzuciło błąd 02543 czujnika G483
Teraz testuje 37574.
Wracam do tematu bo przyznam się wtedy odpuściłem. Z kodowaniem 37574 dalej nic się nie dzieje. W bloku 031 są liczby 50000 a więc po resecie w czasie jazdy sterownik się nie kalibruje. Zastanawiam się czy czasem zaraz po 2003r nie zmieniły się czujniki ABS'u chociaż PLA 1.0 działa.
-- 1 mar 2016, o 20:14 --
Trochę informacji na temat działania TPMS
Metoda pośrednia bazuje na kontroli promienia dynamicznego opony i jest funkcją programową sterownika ABS lub ESC.
Po wymianie opon, założeniu innych kół, po napompowaniu opon lub po korekcie ciśnienia w oponach kierowca musi nacisnąć przycisk SET w celu wykonania nastaw podstawowych tej funkcji.
W czasie następującej po tym jazdy odbywa się kalibracja (dopasowanie) funkcji (adaptacja wartości promienia dynamicznego opon). Zależnie od stylu jazdy kalibracja może wymagać przejechania nawet odcinka 100 km.
W sterowniku 1K0614517AC w grupie 31 widać stan kalibracji po jeździe:
031,0,Tire Pressure Monitoring (TPMS) IV
; 0 = Nothing Learned
; 1 = Only 1st Threshold powered
; 2 = Only 2nd Threshold powered
; 3 = Only 1st Threshold rolling
; 4 = Only 2nd Threshold rolling
; 5 = 1st Threshold powered and rolling
; 6 = 1st Threshold powered and 2nd Threshold rolling
; 7 = 2nd Threshold powered and 1st Threshold rolling
; 8 = 2nd Threshold powered and rolling (Optimal)
031,1,Speed Ranges I
; 5?xxx = Speed Range 1 ( 15 - 70 km/h)
; 5x?xx = Speed Range 2 ( 70 - 100 km/h)
; 5xx?x = Speed Range 3 (100 - 130 km/h)
; 5xxx? = Speed Range 4 (130 - 160 km/h)
031,2,Speed Ranges II
; 5?xxx = Speed Range 5 (160 - 190 km/h)
; 5x?xx = Speed Range 6 (190 - 220 km/h)
; 5xx?x = Speed Range 7 (220 - 250 km/h)
031,3,Curve/Wheel,Recognition
; 5?x00 = Curve Recognition (0 = No Curve / 1 = Left or Right Curve learned / 2 = Complete Curve learned)
; 5x?00 = Wheel Recognition (0 = inactive / 1 = activ)
Po pomyślnej jeździe kalibracyjnej wartości powinny być następujące:
031 58888 58880 52100
po resecie przyciskiem SET
031 50000 50000 50000
Teraz testuje 37574.
Wracam do tematu bo przyznam się wtedy odpuściłem. Z kodowaniem 37574 dalej nic się nie dzieje. W bloku 031 są liczby 50000 a więc po resecie w czasie jazdy sterownik się nie kalibruje. Zastanawiam się czy czasem zaraz po 2003r nie zmieniły się czujniki ABS'u chociaż PLA 1.0 działa.
-- 1 mar 2016, o 20:14 --
Trochę informacji na temat działania TPMS
Metoda pośrednia bazuje na kontroli promienia dynamicznego opony i jest funkcją programową sterownika ABS lub ESC.
Po wymianie opon, założeniu innych kół, po napompowaniu opon lub po korekcie ciśnienia w oponach kierowca musi nacisnąć przycisk SET w celu wykonania nastaw podstawowych tej funkcji.
W czasie następującej po tym jazdy odbywa się kalibracja (dopasowanie) funkcji (adaptacja wartości promienia dynamicznego opon). Zależnie od stylu jazdy kalibracja może wymagać przejechania nawet odcinka 100 km.
W sterowniku 1K0614517AC w grupie 31 widać stan kalibracji po jeździe:
031,0,Tire Pressure Monitoring (TPMS) IV
; 0 = Nothing Learned
; 1 = Only 1st Threshold powered
; 2 = Only 2nd Threshold powered
; 3 = Only 1st Threshold rolling
; 4 = Only 2nd Threshold rolling
; 5 = 1st Threshold powered and rolling
; 6 = 1st Threshold powered and 2nd Threshold rolling
; 7 = 2nd Threshold powered and 1st Threshold rolling
; 8 = 2nd Threshold powered and rolling (Optimal)
031,1,Speed Ranges I
; 5?xxx = Speed Range 1 ( 15 - 70 km/h)
; 5x?xx = Speed Range 2 ( 70 - 100 km/h)
; 5xx?x = Speed Range 3 (100 - 130 km/h)
; 5xxx? = Speed Range 4 (130 - 160 km/h)
031,2,Speed Ranges II
; 5?xxx = Speed Range 5 (160 - 190 km/h)
; 5x?xx = Speed Range 6 (190 - 220 km/h)
; 5xx?x = Speed Range 7 (220 - 250 km/h)
031,3,Curve/Wheel,Recognition
; 5?x00 = Curve Recognition (0 = No Curve / 1 = Left or Right Curve learned / 2 = Complete Curve learned)
; 5x?00 = Wheel Recognition (0 = inactive / 1 = activ)
Po pomyślnej jeździe kalibracyjnej wartości powinny być następujące:
031 58888 58880 52100
po resecie przyciskiem SET
031 50000 50000 50000
Jak pomogłem kliknij na podziękowanie.
-
- Początkujący
- Posty: 43
- Rejestracja: śr lis 20, 2013 19:39
- Auto:: Touran 2004/5 BKD, E30 V8
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: TPMS w pompie 1K0614517AC
odgrzewam żeby nie zakładać nowego wątku
u mnie po około 800km
kalibracja ma 58882 50000 52100
200km/h nie pojadę ani szybciej
w związku z tym ze drugie pole będzie jak po resecie to ten układ będzie działał prawidłowo?
martwi mnie ta 2 na końcu w pierwszym polu...
u mnie po około 800km
kalibracja ma 58882 50000 52100
200km/h nie pojadę ani szybciej
w związku z tym ze drugie pole będzie jak po resecie to ten układ będzie działał prawidłowo?
martwi mnie ta 2 na końcu w pierwszym polu...