TPMS w pompie 1K0614517AC

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
TomTDI
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: czw gru 13, 2012 00:45
Auto:: Touran 1.9TDI AVQ 2003MY
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

TPMS w pompie 1K0614517AC

Post autor: TomTDI »

Witam

Wymieniłem pompę ABS/ESP na 1K0614517AC pompa posiada kodowanie 0056006 i mam problem z TPMS. W wartościach mierzonych kanał 018 pole 001 reaguje na nacisk przycisku TPMS. Niestety reset systemu TPMS (basic setting 042) nie powoduje migania kontrolki TPMS (K220) w zestawie wskaźników (1T0920860A). Nie wiem czym to jest spowodowane czy zestaw wskaźników nie obsługuje kontrolki TPMS czy kodowanie pompy ABS jest nieodpowiednie. Z góry dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
sobek187
Przeglądacz
Posty: 104
Rejestracja: sob sie 27, 2011 20:22
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Limanowa
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: sobek187 »

zakoduj ja tak:

Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-614-517-MK60-F.lbl
Part No SW: 1K0 614 517 AC HW: 1K0 614 517 AC
Component: ESP FRONT MK60-AT 0102
Revision: 00H14001
Coding: 0037574
Shop #: WSC 01342 020 12345
VCID: 68F167D05BF7E55E269

ja tak mialem zakodowane i TPMS mi dzialal.
TomTDI
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: czw gru 13, 2012 00:45
Auto:: Touran 1.9TDI AVQ 2003MY
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Post autor: TomTDI »

Spróbuje jutro 0037574.

Z tabeli kodowania wychodzi mi 4802 (czy 4806 old sensor cluster) - przyznam się nie próbowałem ich jeszcze jak i pozostałych znalezionych w sieci tzn. 53958, 41670, 37505

Przy kodowaniu 56006 są następujące adaptacje:

01,0,ciśn.w opon.,15 cali,B/D,B/D,
09,0,wspom.hamulc., środek,B/D,B/D,
10,1,wzm.siły ham.,aktywna,B/D,B/D,
55,1,tarcze ham.,wycieraczki,aktywna,B/D,
56,0,przyczepa,ustabilizow.,Dezaktywowany,B/D,
57,1,kierowanie,zalecenie,aktywna,B/D,
58,1,teren górski ,wspom.podjazd,normalny,B/D,
90,1,ESP aktywny,B/D,B/D,B/D,
91,0,automatyczny,włączenie ESP,prędkość,Dezaktywowany,
92,0,automatyczny,włączenie ESP,uszkodz.amort,Dezaktywowany,
93,0,sportowy,mod.wsp.rusz.,Dezaktywowany,B/D,
94,1,asyst.parkow.,występuje,B/D,B/D,

od 56006 odjąłem 16384 co dało 39622 sterownik przyjął kodowanie zrobiłem reset.
Upuściłem 0,5atm z jednego koła, wykonałem jazdę i nic się nie pali :( jeszcze potestuje jak nic nie da to zmienię kodowanie
Awatar użytkownika
GASIOR997
Specjalista
Posty: 587
Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
Auto:: SHARAN 7N2
Imię:: GASIOR
Lokalizacja: POLSKA/POLAND
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Post autor: GASIOR997 »

Ja zrobiłem według manuala i działa ok .
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
TomTDI
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: czw gru 13, 2012 00:45
Auto:: Touran 1.9TDI AVQ 2003MY
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Post autor: TomTDI »

Wrzuciłem kodowanie 4806 zgodnie z tabeli, sterownik przyjął kodowanie ale wyrzuciło błąd 02543 czujnika G483

Teraz testuje 37574.

Wracam do tematu bo przyznam się wtedy odpuściłem. Z kodowaniem 37574 dalej nic się nie dzieje. W bloku 031 są liczby 50000 a więc po resecie w czasie jazdy sterownik się nie kalibruje. Zastanawiam się czy czasem zaraz po 2003r nie zmieniły się czujniki ABS'u chociaż PLA 1.0 działa.

-- 1 mar 2016, o 20:14 --

Trochę informacji na temat działania TPMS

Metoda pośrednia bazuje na kontroli promienia dynamicznego opony i jest funkcją programową sterownika ABS lub ESC.
Po wymianie opon, założeniu innych kół, po napompowaniu opon lub po korekcie ciśnienia w oponach kierowca musi nacisnąć przycisk SET w celu wykonania nastaw podstawowych tej funkcji.
W czasie następującej po tym jazdy odbywa się kalibracja (dopasowanie) funkcji (adaptacja wartości promienia dynamicznego opon). Zależnie od stylu jazdy kalibracja może wymagać przejechania nawet odcinka 100 km.

W sterowniku 1K0614517AC w grupie 31 widać stan kalibracji po jeździe:

031,0,Tire Pressure Monitoring (TPMS) IV
; 0 = Nothing Learned
; 1 = Only 1st Threshold powered
; 2 = Only 2nd Threshold powered
; 3 = Only 1st Threshold rolling
; 4 = Only 2nd Threshold rolling
; 5 = 1st Threshold powered and rolling
; 6 = 1st Threshold powered and 2nd Threshold rolling
; 7 = 2nd Threshold powered and 1st Threshold rolling
; 8 = 2nd Threshold powered and rolling (Optimal)
031,1,Speed Ranges I
; 5?xxx = Speed Range 1 ( 15 - 70 km/h)
; 5x?xx = Speed Range 2 ( 70 - 100 km/h)
; 5xx?x = Speed Range 3 (100 - 130 km/h)
; 5xxx? = Speed Range 4 (130 - 160 km/h)
031,2,Speed Ranges II
; 5?xxx = Speed Range 5 (160 - 190 km/h)
; 5x?xx = Speed Range 6 (190 - 220 km/h)
; 5xx?x = Speed Range 7 (220 - 250 km/h)
031,3,Curve/Wheel,Recognition
; 5?x00 = Curve Recognition (0 = No Curve / 1 = Left or Right Curve learned / 2 = Complete Curve learned)
; 5x?00 = Wheel Recognition (0 = inactive / 1 = activ)

Po pomyślnej jeździe kalibracyjnej wartości powinny być następujące:
031 58888 58880 52100
po resecie przyciskiem SET
031 50000 50000 50000
Załączniki
031.jpg
Jak pomogłem kliknij na podziękowanie.
bavariaservice
Początkujący
Posty: 43
Rejestracja: śr lis 20, 2013 19:39
Auto:: Touran 2004/5 BKD, E30 V8
Imię:: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: TPMS w pompie 1K0614517AC

Post autor: bavariaservice »

odgrzewam żeby nie zakładać nowego wątku

u mnie po około 800km
kalibracja ma 58882 50000 52100
200km/h nie pojadę ani szybciej
w związku z tym ze drugie pole będzie jak po resecie to ten układ będzie działał prawidłowo?
martwi mnie ta 2 na końcu w pierwszym polu...
ODPOWIEDZ