Reklamacja zbitej/pękniętej szyby

Ciężkie problemy ze stolcem tak to tutaj
Awatar użytkownika
hagio
Expert
Posty: 1220
Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
Imię:: BARTOSZ
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 276 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Kontakt:

Reklamacja zbitej/pękniętej szyby

Post autor: hagio »

Czy ktoś z was wymieniał szybę z ubezpieczenia typu "PZU szyba"
W sierpniu zeszłego roku miałem likwidowaną szkodę-pęknięta szyba.
Szkoda była realizowana bezgotówkowo w jednym z punktów sieci znanej firmy NordGlass w Poznaniu. w styczniu zauważyłem pęknięcie zaczynające się od podszybia idące w górę i zakręcające w stronę lewego słupka. Nic innego tylko pojechałem na reklamację.Po tygodniu dostałem odpowiedź którą pozwolę sobie zacytować
cyt.W odpowiedzi na złożoną reklamację informuję, że nie stwierdzono wad w usłudze montażu w/w szyby, ani w jej jakości. Informujemy również , że wszystkie szyby z naszej oferty posiadają wszystkie niezbędne certyfikaty jakości, homologacje i dopuszczenia do montażu ich w pojazdach mechanicznych zgodnie z ich przeznaczeniem. Pęknięcie jest uszkodzeniem mechanicznym powstałym w wyniku naprężeń mogących pochodzić od m.in. najechania na nierówną powierzchnię (krawężnik, dziura), uderzenia, bądź też naprężeń karoserii (spowodowanych choćby miejscowymi zmianami temperatury) i nie ma możliwości aby wystąpiło "samoistnie”. Powstała szkodę - pęknięcie szyby - należy traktować jako szkodę nową.
Wobec powyższego, z przykrością informuję , że w żaden sposób nie ponosimy odpowiedzialności za powstałą sytuację i jesteśmy zmuszeni do odmowy uznania tej reklamacji.

Sorry za słownictwo ,ale coś mi tu śmierdzi na kilometr,poinformowano mnie po wymianie żeby na myjnie nie jeździć,ale o krawężnikach i miejscowych zmianach temperatury nie było mowy. :czytaj: :hahaha: :hahaha: :haha: :brawa: :brawa:
Dodam tylko że oględzin dokonała Pani siedząca za biurkiem w zakładzie a następnie monter ,który mnie zapewniał że będzie szyba wymieniona bo nie ma uszkodzeń typu kamień /odprysk .Nawet podszybia nie ruszyli.......
moje pytanie czy ktoś przechodził tego typu "AKCJĘ" i w jaki sposób można to załatwić pozytywnie. Zastanawiam się nad rzeczoznawcą z DEKRY,tylko w tedy bym musiał udowodnić że szyba została źle zamontowana.parę fotek
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
pozdrawiam.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Reklamacja zbitej/pękniętej szyby

Post autor: wesol »

Powiem ci tak. Duza szansa ze szyba na krawedzi miala minimalny uszczerbek juz jako nowa. Kupujac szybe czy to nowa czy to uzywana z demontazu zawsze sie opuszkiem palca jedzie po krawedzi szyby. Jesli trafia sie na zadziorek to taka szyba predzej czy pozniej peknie
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
hagio
Expert
Posty: 1220
Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
Imię:: BARTOSZ
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 276 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Kontakt:

Re: Reklamacja zbitej/pękniętej szyby

Post autor: hagio »

wesol pisze:Powiem ci tak. Duza szansa ze szyba na krawedzi miala minimalny uszczerbek juz jako nowa. Kupujac szybe czy to nowa czy to uzywana z demontazu zawsze sie opuszkiem palca jedzie po krawedzi szyby. Jesli trafia sie na zadziorek to taka szyba predzej czy pozniej peknie
Tylko czy rzeczoznawca z Dekry jest w stanie to stwierdzić? Patrzyłem na cennik i za oględziny danej czesci auta cena jest ustalana indywidualnie. Natomiast całego pojazdu do 3.5t wołają nie całe 400pln.brutto. W poniedziałek dzwonię do Dekry i PZU żeby coś ustalić.
Awatar użytkownika
rzutnik
Specjalista
Posty: 713
Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 133 razy

Re: Reklamacja zbitej/pękniętej szyby

Post autor: rzutnik »

Wesol ale jak oddajesz auto do wymiany szyby to najczęściej nawet tej szyby nie widzisz przed montażem. W końcu oddajesz auto do specjalistycznego zakładu a nie do garażu pana Frania, Janka czy innego, który zrobi to za "flaszke".
Hagio napisz odwołanie od tej odpowiedzi. Możesz udać się do rzecznika praw konsumenta który pomoże ci przygotować odpowiednie pismo.
Kiedyś miałem podobną sytuację. Na górnej części szyby było pęknìęcie, które zakręcało i wracało z powrotem do góry. Całe pęknięcie mieściło się na zakropokowanym polu na czarno przy lusterku w związku z czym widoczne było tylko pod odpowiednim kątem. Zgłosilem szkodę (okres zimowy). Do zgłoszenia dołączyłem zdjęcia. Na podstawie zdjęć szkoda została odrzucona. Po mojej interwencji zostałem wezwany na oględziny. W trakcie oględzin rzeczoznawca ubezpieczyciela stwierdził, że raczej będzie odmownie bo jak to ujął "nie widać działania czynnika zewnętrznego". Na to ja mu że jeśli uderzyłby jakiś mały kamyk to mógłby powstać odprysk w miejscu uderzenia, ale jeśli np. spadłby większy kawałek śniegu na tą część lub uderzenie powstałoby większym elementem to przecież nie będzie punktowego odprysku. Zapytałem jeszcze czy na przyszłość mam wziąć młotek i gwoździa i zrobić mały odprysk przed zgłoszeniem aby nie było takich problemów, ale przecież chyba nie o to chodzi. Postraszyłem jeszcze że jak będzie odmownie to oba auta przenoszę do innego ubezpieczyciela. W konsekwencji uznali mi zgłoszenie gdyż rzeczoznawcza na zdjęciach zrobionych przez siebie w skali makro dopatrzył się "działania czynnika zewnętrznego".
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: Reklamacja zbitej/pękniętej szyby

Post autor: wesol »

Tego to nie wiem ale jest szansa ze po sciagnieciu podszybia uszczelek itp palcem jadac po rancie wyjdzie. Zreszta nie ma gdzies na tym peknieciu po calej jej dlugosci sladu po kamyczku odprysku to jak maja nie uznac ci tego. Kazdy towar ma jakas gware co nie nie stalo ci sie to po 3 latach tylko miesiac czy dwa jak mniemam tak? W fordzie gwarancja na wuszkodzenie mechaniczne byla 6 miesiecy. Oczewiscie nie takie ze cos uderzylo a poprostu pekniecie samoistne nawet na szybke licznika. Na podgrzewana szybe to bylo albo 2 albo 3 lata.

A teraz doczytalem ze w sierpniu tak czyli jakies 5-6 miechow temu.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
miemik
Użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: pt gru 09, 2016 13:12
Auto:: Touran BKC 2005
Imię:: Mieciu
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Reklamacja zbitej/pękniętej szyby

Post autor: miemik »

Nie kop się z koniem. Idź do rzecznika praw konsumenta. Ja bym nie szedł w reklamacje tylko w rękojmie.
Awatar użytkownika
bartez55
____________________
____________________
Posty: 538
Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
Imię:: Bartek
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 102 razy

Re: Reklamacja zbitej/pękniętej szyby

Post autor: bartez55 »

Napisz do nich reklamacje w które zawrzyj informacje, ze sprawę kierujesz do rzecznika praw. Ostatni załatwialem tak dwie sprawy z ubezpieczycielami i po takiej informacji cudownie sprawa przyspieszała i nagle dało się wszystko załatwić.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
tomcio1600
Zaawansowany
Posty: 318
Rejestracja: czw lut 21, 2013 22:38
Auto:: Touran 1.9 AVQ
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: DGL
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Reklamacja zbitej/pękniętej szyby

Post autor: tomcio1600 »

Ja miałem wymienianą szybę z AutoSzyby w PZU. Oczywiście w Nord Glass. Problemu nie było.

Na Twoim miejscu wziąłbym dokument gwarancyjny podjechał jeszcze raz i udał się do kogoś innego niż ta "blondynka" za biurkiem :) Grzecznie powiedział o co chodzi i że chcesz wymienić szybę.

Ewentualnie weź ze sobą to pismo i poproś jeszcze raz o oględziny informując, że jeżeli nadal będą "na nie" to wracasz z pismem od PRK i jeżeli nadal chcą, to możecie się tak "kopać". Poinformuj również, że możesz powołać rzeczoznawce a jeżeli ten stwierdzi ich winę to oni pokryją jego koszt.

Jak wyczują, że nie trafili na pierwszego lepszego łosia z ulicy to myślę, że nie będzie problemu z wymianą szyby.
Jest:
* Mondeo 2.0 SCTi 240KM

Było:
* Touran 1.9 TDI
** Peugeot 206 1.1
*** Audi A4 1.8
**** Ford Fiesta mk3 1.1i
Awatar użytkownika
Miki76
____________________
____________________
Posty: 1373
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 21:30
Auto:: Touran 1,9 BXE 133KM 2006
Imię:: Damian
Lokalizacja: Wlkp
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 194 razy

Re: Reklamacja zbitej/pękniętej szyby

Post autor: Miki76 »

hagio dobrze że ci nie napisała że nie miałeś używać wycieraczek gdyż one też poprzez tarcie mogły uszkodzić szybę masakra przecież auto nie stoi w muzeum i zawsze jakieś naprężenia będą napisz na to pismo odwołanie a na pewno ci wymienią może mają taką zasadę że za pierwszym razem jest zawsze odmowa i nie wszyscy się odwołują
Awatar użytkownika
hagio
Expert
Posty: 1220
Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
Imię:: BARTOSZ
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 276 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Kontakt:

Re: Reklamacja zbitej/pękniętej szyby

Post autor: hagio »

Wracam z drugiego punktu firmy NG gdzie byłem na ponownych oględzinach. Ręce opadają bo znaleźli "mechaniczne uszkodzenie "- odprysk jakies 2 mm od krawędzi szyby w podszybiu. Przyjąłem informację do wiadomości i opuściłem lokal. Panowie czy jest opcja żeby odprysk powstał w tak dziwnym miejscu? Patrząc z przodu auta nie ma szans żeby kamyszek tam uderzył. Pod piórami wycieraczek....???? No chyba ze spadł pionowo z góry co raczej nie jest możliwe. W linku parę kolejnych fotek.
https://drive.google.com/folderview?id= ... HFGMEhHUkk
Ostatnio zmieniony pn sty 30, 2017 20:29 przez hagio, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Re: Reklamacja zbitej/pękniętej szyby

Post autor: admin »

Wszystko jest możliwe ale równie dobrze nowa szyba mogła mieć skazę.

Wg mnie temat ciężki i będą wypierac się wymiany gwarancyjnej z wiadomych powodów ;)
Awatar użytkownika
hagio
Expert
Posty: 1220
Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
Imię:: BARTOSZ
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 276 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Kontakt:

Re: Reklamacja zbitej/pękniętej szyby

Post autor: hagio »

admin pisze:Wszystko jest możliwe ale równie dobrze nowa szyba mogła mieć skazę.

Wg mnie temat ciężki i będą wypierac się wymiany gwarancyjnej z wiadomych powodów ;)
I dla tego jutro umawiam sie w DEKRA. Niech fachowiec się wypowie na ten temat. Bo mi już łapy lecą....
Awatar użytkownika
swimmer
Expert
Posty: 1287
Rejestracja: sob paź 18, 2014 18:30
Auto:: VW Touran
Imię:: Lukasz
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 48 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: Reklamacja zbitej/pękniętej szyby

Post autor: swimmer »

hagio pisze:odprysk jakies 2 mm od krawędzi szyby w podszybiu.
Kolego, jak dla mnie to na fotce [...]_1711904 jest widoczny mały ślad po uderzeniu.
Pytanie, które pozostaje do wyjaśnienia, to czy tak małe uszkodzenie mechaniczne mogło spowodować postępującą szkodę w postaci pęknięcia szyby. Ciężko będzie to jednak podważyć...
Awatar użytkownika
hagio
Expert
Posty: 1220
Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
Imię:: BARTOSZ
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 276 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Kontakt:

Re: Reklamacja zbitej/pękniętej szyby

Post autor: hagio »

Ciąg dalszy tej sprawy. Zadzwoniłem do Pana z DEKRY,i niestety po rozmowie zrezygnowałem z jego usług-cena ok.400pln. Pan oznajmił że pieniądze wyrzucone w błoto,on tylko może stwierdzić lub też nie mechaniczne uszkodzenie.Nie ma szans żeby udowodnić wadliwy montaż lub uszkodzoną szybę przed naprawą. Nie czekając chwili zgłosiłem szkodę i przy drugiej szkodzie w ciągu roku poniosę koszty 30% ja/70% PZU. Zaznaczają przy zgłoszeniu że nie chcę w tej samej firmie co pierwsza wymiana. Dzień później telefon z PZU dlaczego nie tam a gdzie indziej........ Dodam że kwota ubezpieczenia 2000pln. Nastepnym razem zrobię tak że jak mi trzaśnie jedna szyba pozbijam resztę do kwoty 2000pln. Jak szaleć to na maxa. Co nowe to nowe.
Awatar użytkownika
m0nter
____________________
____________________
Posty: 239
Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
Auto:: Touran BMN 2007
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy

Re: Reklamacja zbitej/pękniętej szyby

Post autor: m0nter »

Przerabiałem identyczny temat w służbowym Fiacie Fiorino...

Szybę wymienił warsztat, który ją wymieniał pierwotnie na swój koszt.

Straszenie kogokolwiek rzecznikiem praw konsumenta przynosi odwrotny skutek do zamierzonego ;)
Na co dzień zajmuję się rozpatrywaniem gwarancji i nic tak nie wpływa na odmowę jak "należy mi się" i "zadzwonię do rzecznika".
Nawet jeśli sprawa nie jest oczywista to często się rozpatruje ją na korzyść klienta.

Tutaj bez problemu można było się powołać na niedopełnienie procedur podczas montażu i prosić o wymianę. Taką sytuację właśnie zgłosiłem w przypadku Fiata. Krótkie pismo, że szyba pękła samoistnie, że była wymieniana i być może była wada szyby, źle oczyszczonego podszybia lub innego uszkodzenia, którego nie byli w stanie stwierdzić. Info, że nie mam pretensji, że zdarza się i że proszę o wymianę.

Oczywiście odmowa...
Kolejne pismo, że zgłaszam to w takim razie z tytułu rękojmi, za towar/usługę niezgodą z umową i oczekuje wymiany szyby. Było jeszcze kilka pism, "uprzejmości" związane z zawartością KC, ale wymienili na swój koszt.
Garaż: Opel Manta A'73, VW Santana 1.9 '82 -> VW Quatnum 2.2T, Touran 1T2 BMN+DSG
Obrazek
ODPOWIEDZ