nieuzasadnione problemy z ciśnieniem w układzie chłodzenia

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica
Awatar użytkownika
aawol
____________________
____________________
Posty: 941
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 126 razy

Post autor: aawol »

od wymiany płynu zrobiłem już ponad 1000 km i nie dolewałem a płyn utrzymuje się na niezmienionym poziomie ( zaznaczyłem markerem żeby uniknąć błędu). Średnio co 200-300 km zaświeca się i po zajrzeniu do zbiorniczka gaśnie...... Że też musiało mi się trafić kolejne autko z zagadką
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

aawol, wymyśliłeś coś?
Bo ja w swoim też coś mam nie tak z tym układem chłodzenia.
Płynu ubywa, jest duże ciśnienie w układzie - jak odkręcam korek na zimnym to też jest syk i się płyn podnosi - i w zasadzie to mam to chyba od zakupu, bo już na początku musiałem wymienić chłonicę (uł był dziurawy), potem pęknięty na zgięciu gumowy wężyk wychodzący z silnika. Nie mam za bardzo pomysłu. Jakieś problemy ze zbyt dużym ciśnieniem mi wszystko rozsadza?
PS. Wydaje mi się, że w lato się to nie działo, tylko w zimie.

PS1. Czy jest jakiś płyn, który można bezpiecznie dolać do układu, a który np. świeci w UV?

PS2. Ja u siebie wymieniłem korek na nówkę z ASO, ale nic to nie zmieniło. Płynu nadal ubywa i nadal jak samochód przestoi całą noc pod chmurką i rano odkręcam korek to syczy i przybywa nieco płynu (ale nie wraca do poziomu startowego). Po tych kilku godzinach, przy 1 stopniu temperatury silnik jest przecież wystudzony i ciśnienie powinno wrócić do normy - czy źle mówię?

PS3. Jeszcze dziś raz oglądałem, czy nie ma wycieków itd., ale z góry nigdzie nie widać.
Co obstawiacie, że warto wymienić? Może zacznijmy od najtańszych, bo mam zamiar znaleźć przyczynę. Chyba, że ktoś ma jakiegoś magika, który mi to namierzy, to chętnie skorzystam :)
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
aawol
____________________
____________________
Posty: 941
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 126 razy

Post autor: aawol »

wiem że późno odpowiadam ale problem jak był tak jest. Po wymianie płynu zrobiłem już prawie 7 tys km i sprawa wygląda tak że co ok 200-250 km ( w trasie, lub co 3-4 dni po mieście) zaglądam pod maskę odkręcam korek słyszę głośne sszzzuuuu , zakręcam i jadę dalej. jest to co najmniej wnerwiające ale nie mam innego pomysłu. Co do uszczelki to mam mieszane uczucia - auto chodzi idealnie, olej czysty płyn czysty i jak dolałem zaraz po wymianie to poziom ani drgnie. Zastanawiam się czy to nie jest problem związany z elektroniką lub czujnikiem ale nie umiem sprawdzić. Moje podejrzenia biorą się stąd że czasami kontrolka gaśnie dopiero po wypięciu i wpięciu kostki czujnika - a odkręcanie korka nie pomaga. Poza tym kontrolka zapala się zbyt systematycznie ( w długiej trasie równo co 200-250 km) i nie jest to spowodowane poziomem płynu bo kilka razy natychmiast po zapaleniu zatrzymałem się nie gasząc silnika i biegiem zajrzeć pod maskę... a tam spokój. Działa mi to na nerwy ale nie umiem znaleźć rozwiązania
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

1. Spróbuj wypiąć wtyczkę czujnika ze zbiorniczka - kontrolka powinna palić się na stałe.
2. Następnie zmostkuj styki wtyczki - kontrolka musi zgasnąć. Pojeździj tak trochę - nie powinna się zapalać => Jeśli tak będzie to pozostaje wymiana czujnika w zbiorniczku, względnie całego zbiorniczka.
Taką mam koncepcję.

W korku jest zawór ciśnieniowy i nie pozwoli (jeśli działa :) ) na nadmierny wzrost ciśnienia w układzie. Ostatni miałem przypadek braku ogrzewania w Golfie Plus (BKC) - nagrzewnica kompletnie zimna. Nie pomogła wymiana chłodniczki EGR (w sumie płynu nie ubywało). Problem tkwił w minimalnej rysie na uszczelce i kompresja szła do układu chłodzenia. Przy okazji dowiedziałem się, że test wykrywaczem spalin w płynie chłodzącym jest w przypadku diesli dość zawodny...
Ostatnio zmieniony pn mar 05, 2012 22:57 przez Turanek, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

aawol, sprawdź czy nie masz bąbelkowania po prawej stronie zbiorniczka. Na porządnie rozgrzanym silniku odkręć korek i dodaj gazu - u mnie lecą bąble, ale jeszcze nie wiem czemu. Podejrzewam, że to właśnie one wytwarzają w zbiorniczku ciśnienie (to o czy mówisz, że co 3-4 dni musisz odkręcić korek, żeby poziom wrócił do normy, bo inaczej stale maleje ;) ).
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

Rauko pisze:Na porządnie rozgrzanym silniku odkręć korek i dodaj gazu - u mnie lecą bąble, ale jeszcze nie wiem czemu. Podejrzewam, że to właśnie one wytwarzają w zbiorniczku ciśnienie
te "bąble" w układzie chłodzenia to nic innego jak kompresja z silnika przedostająca się przez uszkodzona uszczelke do układu chłodzenia... to jest jedna z mozliwości uszkodzenia uszczelki... zależy w którym miejscu jest ona uszkodzona...
Awatar użytkownika
aawol
____________________
____________________
Posty: 941
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 126 razy

Post autor: aawol »

z czego może wynikać takie bąbelkowanie w zbiorniku??? pewnie dziś sprawdzę obydwie metody ( pomysł z odpięciem wtyczki wydaje się dobry i może coś pokazać) zobaczymy co się pokaże
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

aawol pisze:z czego może wynikać takie bąbelkowanie w zbiorniku???
kolego przeciez napisałem wyżej....
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Dodi pisze:te "bąble" w układzie chłodzenia to nic innego jak kompresja z silnika przedostająca się przez uszkodzona uszczelke do układu chłodzenia...
Ja jeszcze jakoś w tym tygoniu lub w weekend za radą kogoś z forum, umówiłem się z mechanikiem na ominięcie chłodniczki recyrkulacji spalin.
Ostatnio zmieniony wt mar 06, 2012 13:05 przez Rauko, łącznie zmieniany 1 raz.
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

może nam spot w sobote wypali, to bys podjechal i zobaczymy co sie dzieje...
Awatar użytkownika
aawol
____________________
____________________
Posty: 941
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 126 razy

Post autor: aawol »

Nie widziałem twojej odpowiedzi Dodi :shock: co do spotu to nie mogę bo mam dniówkę.....
Co do podejrzeń autorstwa bąbli to zastanawia mnie czemu kompresja nie paskudzi płynu? to wprawdzie mój pierwszy Tdi ale widziałem już wcześniej walnięte uszczelki i w każdym przypadku płyny się mieszały - albo olej w płynie albo płyn w oleju..... ostatecznie jeśli to coś delikatnego to przynajmniej zapach spalin w zbiorniczku a tu nic....
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

No właśnie u mnie innych objawów nie ma poza bomblami na ciepłym i na gazie.
U Ciebie też aawol?

A ponieważ płyny są czyste - olej bez płynu i płyn bez oleju to bardziej mi pasuje, że to będzie chłodniczka, bo spalinami mi chyba delikatnie zalatuje ze zbiorniczka.
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5618
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

Rauko pisze:że to będzie chłodniczka
To częsta przypadłość... I od tego bym zaczął....
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

jeżu pisze:To częsta przypadłość...
W Touranach czy ogólnie TDI?
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5618
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 679 razy

Post autor: jeżu »

Touran/Golf/Passat itp TDI 2.0
ODPOWIEDZ