Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
elenium115
Początkujący
Posty: 25
Rejestracja: wt maja 07, 2013 15:17
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wawa

Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: elenium115 »

Witam,
Muszę przeprowadzić kalibrację czujnika skrętu kierownicy. Mam do dyspozycji program VAG K+CAN COMMANDER 3.6
Znalazłem opis na jeden ze stron (ale średnio wiem jak w tym programie to wykonać):

Sensor for Steering Angle (G85)
Important Note: This applies only for Models with Conti/Teves MK70 ABS/ASR. For Conti/Teves MK60 ABS/ASR/ESP look at Vehicle specific specific Procedures in ABS System documentation.
Prerequisites:
Start the vehicle.
Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.
Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.
If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight.
Ensure that the steering wheel is not moved again.
Keep the engine running and do not switch off the ignition.
System voltage at least 12.0 V.

[Select]
[44 - Steering Assist]
[Coding-II - 11] or if that function is not available then use [Sec.Access - 16] instead
Enter 40168, to enable the basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
After a successful basic setting, field 1 should say "OK".
[Done, Go Back]
To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.
[Measuring Blocks - 08]
Group 007
[Go!]
Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Note: After successful basic setting, the Steering Limit Stop needs to be adapted too.


Czy ktoś kiedyś używał takiego programu do kalibracji i wie jak to wykonać?
Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie. Dodam że mam TOURAN z 2004 roku.
Awatar użytkownika
adamki
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: pn lis 12, 2012 23:39
Auto:: TOURAN 1.9 AVQ 74 KW 2003
Imię:: ADAM
Lokalizacja: 3 city
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 41 razy

Post autor: adamki »

To jest kodowanie pod vcds a nie vag commandera o ile mnie pamieć nie myli.Sprawdz manuala Jarrego. www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=188 masz tam wszystko opisane
elenium115
Początkujący
Posty: 25
Rejestracja: wt maja 07, 2013 15:17
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wawa

Post autor: elenium115 »

Dzięki za link. Zapoznałem się z treścią i mam jeszcze więcej pytań:

Czy takim kabelkiem z allegro za 150 zl VAG K+CAN jest szansa kalibracji czujnika?
Z kablem otrzymałem program VAG CAN commander 3.6 z tego co udało mi sie wyczytać to vcds wymaga innego kabla z kluczem sprzętowym, więc opis jest dla mnie średnio przydatny :(
Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym programem, którymi mógłby się podzielić?
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

elenium115, kabel może ci sie przydać, ale kup jeszcze VCDS-a, nie pożałujesz..

A G85 tym nie ustawisz...
KUNDA
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 10, 2017 20:25
Auto:: TOURAN 2.0 TDI 2004
Imię:: Krzysztof
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: KUNDA »

Koledzy, mam problem. Pacjent Vw Touram 2.0 tdi. Po geometrii zapaliła się kierownica na liczniku, wspomaganie ciężej chodzi, nie wspomnę, ze wymieniłem już czujniki tylne, oba. Pali się kontrola trakcji. Mechanik stwierdził, że winę ponosi elektromagnetyczny pierścień odczytu abs. Co mam zrobić.
Awatar użytkownika
PIOTREL
Expert
Posty: 1055
Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Koło
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: PIOTREL »

Jedź tam gdzie Ci to zepsuli. Niech naprawiają. Może napierniczali młotkiem i mogli uszkodzić czujnik albo ten pierścień. Najlepiej podłącz pod kompa i wyjdzie Ci jaki jest problem.
alexander.p
Posty: 4
Rejestracja: sob sie 12, 2017 15:46
Auto:: 1T1, AVQ,'04
Imię:: Aleksander
Lokalizacja: Sierpc

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: alexander.p »

u mnie zadziałało, ruszenie autem i kilka skrętów kierą.
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3419
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: spacewalker »

KUNDA pisze:Koledzy, mam problem. Pacjent Vw Touram 2.0 tdi. Po geometrii zapaliła się kierownica na liczniku, wspomaganie ciężej chodzi, nie wspomnę, ze wymieniłem już czujniki tylne, oba. Pali się kontrola trakcji. Mechanik stwierdził, że winę ponosi elektromagnetyczny pierścień odczytu abs. Co mam zrobić.
nie wiadomo gdzie i jaki błąd .
kontrolka trakcji może oznaczać wiele
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: dexter23pl »

Podaj konkretnie kod błędu.
Zapewne walili młotkiem i uszkodzili czujnik w maglownicy.
Co mają czujniki abs do geometrii?
KUNDA
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 10, 2017 20:25
Auto:: TOURAN 2.0 TDI 2004
Imię:: Krzysztof
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: KUNDA »

Na kompie wyświetliło błąd.
Ogranicznik układu kierowniczego , ustaw, podstawowe nie wykasowano błędu.
BŁĄD O9F2.
Drugi, Czujnik kąta skrętu kierownicy, BŁĄD 030A.
Te czujniki abs, to inny temat, mam do wymiany piastę.
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: dexter23pl »

Te błędy to nie wiadomo co to jest.
Odczytaj programem przewidzianym do vw a nie jakimś egzotycznym kablem.
Jeśli masz do wymiany piastę to za chiny nie zrobisz adaptacji G85. :omatko:
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3419
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 116 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: spacewalker »

Po primo to geometria nigdy nie rozwala kalibracji - bo po co
jak majster przestawił kiere na ząbkach to gów***no skalibrujesz, i będziesz wymieniał w nieskończoność
Chyba ze ściemniasz i było robione coś innego a nie geometria, ale mechanior kazał iść na forum i zapytać

szkoda Twojego czasu i pieniędzy na wymianę czegoś co nie jest popsute jak nie masz czym zdiagnozować, dałeś auto do geometrii i ma być , a nie wymieniasz teraz po kolei to co pan Zdziso każe,
oddaj im to auto i ma być zrobione, bo nie wiadomo co robili
KUNDA
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 10, 2017 20:25
Auto:: TOURAN 2.0 TDI 2004
Imię:: Krzysztof
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: KUNDA »

Koledzy, zacznę od początku, bo ktoś to czegoś nie rozumie. Zmieniali mi sprężyny z tyłu, przy okazji tylne czujniki abs, okazało się, że jeden czytnik magnetyczny w piaście jest uszkodzony. Piastę kupiłem, czeka na wymianę. Kiera stała krzywo, ściągał w prawo, więc zrobili całą geometrie. Po tej czynności pali się kierownica na liczniku na żółto, potem na czerwono. Wspomaganie ciężko chodzi. Z tego co widziałem, to mają za słaby program, czy coś, żeby to naprawić. Mam namiar na gościa z kompem co mi to usunie, czy skalibruje.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: wesol »

Tylko co maja czujniki abs do problemu zwiazanego z ukladem kierowniczym i geometria?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy

Post autor: dexter23pl »

Dla scisłości....
jak jest uszkodzona piasta to kontrolka na liczniku będzie się świecić na żółto.
jak jest przy braku czujnika nie wiem .
Jak jest mega awaria lub brak zasilania magla to kontrolka świeci się na czerwono.
Ale żeby świeciła się na czerwono to trzeba się postarać.
Jak by było poza zakresem kąt kierownicy bo ustawiali geometrie to też kontrolka świeci się na żółto.
ODPOWIEDZ