Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy
-
- Początkujący
- Posty: 25
- Rejestracja: wt maja 07, 2013 15:17
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Wawa
Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy
Witam,
Muszę przeprowadzić kalibrację czujnika skrętu kierownicy. Mam do dyspozycji program VAG K+CAN COMMANDER 3.6
Znalazłem opis na jeden ze stron (ale średnio wiem jak w tym programie to wykonać):
Sensor for Steering Angle (G85)
Important Note: This applies only for Models with Conti/Teves MK70 ABS/ASR. For Conti/Teves MK60 ABS/ASR/ESP look at Vehicle specific specific Procedures in ABS System documentation.
Prerequisites:
Start the vehicle.
Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.
Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.
If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight.
Ensure that the steering wheel is not moved again.
Keep the engine running and do not switch off the ignition.
System voltage at least 12.0 V.
[Select]
[44 - Steering Assist]
[Coding-II - 11] or if that function is not available then use [Sec.Access - 16] instead
Enter 40168, to enable the basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
After a successful basic setting, field 1 should say "OK".
[Done, Go Back]
To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.
[Measuring Blocks - 08]
Group 007
[Go!]
Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Note: After successful basic setting, the Steering Limit Stop needs to be adapted too.
Czy ktoś kiedyś używał takiego programu do kalibracji i wie jak to wykonać?
Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie. Dodam że mam TOURAN z 2004 roku.
Muszę przeprowadzić kalibrację czujnika skrętu kierownicy. Mam do dyspozycji program VAG K+CAN COMMANDER 3.6
Znalazłem opis na jeden ze stron (ale średnio wiem jak w tym programie to wykonać):
Sensor for Steering Angle (G85)
Important Note: This applies only for Models with Conti/Teves MK70 ABS/ASR. For Conti/Teves MK60 ABS/ASR/ESP look at Vehicle specific specific Procedures in ABS System documentation.
Prerequisites:
Start the vehicle.
Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.
Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.
If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight.
Ensure that the steering wheel is not moved again.
Keep the engine running and do not switch off the ignition.
System voltage at least 12.0 V.
[Select]
[44 - Steering Assist]
[Coding-II - 11] or if that function is not available then use [Sec.Access - 16] instead
Enter 40168, to enable the basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
After a successful basic setting, field 1 should say "OK".
[Done, Go Back]
To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.
[Measuring Blocks - 08]
Group 007
[Go!]
Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Note: After successful basic setting, the Steering Limit Stop needs to be adapted too.
Czy ktoś kiedyś używał takiego programu do kalibracji i wie jak to wykonać?
Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie. Dodam że mam TOURAN z 2004 roku.
- adamki
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: pn lis 12, 2012 23:39
- Auto:: TOURAN 1.9 AVQ 74 KW 2003
- Imię:: ADAM
- Lokalizacja: 3 city
- Podziękował: 64 razy
- Otrzymał podziękowań: 41 razy
To jest kodowanie pod vcds a nie vag commandera o ile mnie pamieć nie myli.Sprawdz manuala Jarrego. www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=188 masz tam wszystko opisane
-
- Początkujący
- Posty: 25
- Rejestracja: wt maja 07, 2013 15:17
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Wawa
Dzięki za link. Zapoznałem się z treścią i mam jeszcze więcej pytań:
Czy takim kabelkiem z allegro za 150 zl VAG K+CAN jest szansa kalibracji czujnika?
Z kablem otrzymałem program VAG CAN commander 3.6 z tego co udało mi sie wyczytać to vcds wymaga innego kabla z kluczem sprzętowym, więc opis jest dla mnie średnio przydatny
Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym programem, którymi mógłby się podzielić?
Czy takim kabelkiem z allegro za 150 zl VAG K+CAN jest szansa kalibracji czujnika?
Z kablem otrzymałem program VAG CAN commander 3.6 z tego co udało mi sie wyczytać to vcds wymaga innego kabla z kluczem sprzętowym, więc opis jest dla mnie średnio przydatny

Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym programem, którymi mógłby się podzielić?
-
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: pn lip 10, 2017 20:25
- Auto:: TOURAN 2.0 TDI 2004
- Imię:: Krzysztof
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy
Koledzy, mam problem. Pacjent Vw Touram 2.0 tdi. Po geometrii zapaliła się kierownica na liczniku, wspomaganie ciężej chodzi, nie wspomnę, ze wymieniłem już czujniki tylne, oba. Pali się kontrola trakcji. Mechanik stwierdził, że winę ponosi elektromagnetyczny pierścień odczytu abs. Co mam zrobić.
- PIOTREL
- Expert
- Posty: 1055
- Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
- Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Koło
- Podziękował: 64 razy
- Otrzymał podziękowań: 108 razy
Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy
Jedź tam gdzie Ci to zepsuli. Niech naprawiają. Może napierniczali młotkiem i mogli uszkodzić czujnik albo ten pierścień. Najlepiej podłącz pod kompa i wyjdzie Ci jaki jest problem.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: sob sie 12, 2017 15:46
- Auto:: 1T1, AVQ,'04
- Imię:: Aleksander
- Lokalizacja: Sierpc
Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy
u mnie zadziałało, ruszenie autem i kilka skrętów kierą.
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3419
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy
nie wiadomo gdzie i jaki błąd .KUNDA pisze:Koledzy, mam problem. Pacjent Vw Touram 2.0 tdi. Po geometrii zapaliła się kierownica na liczniku, wspomaganie ciężej chodzi, nie wspomnę, ze wymieniłem już czujniki tylne, oba. Pali się kontrola trakcji. Mechanik stwierdził, że winę ponosi elektromagnetyczny pierścień odczytu abs. Co mam zrobić.
kontrolka trakcji może oznaczać wiele
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy
Podaj konkretnie kod błędu.
Zapewne walili młotkiem i uszkodzili czujnik w maglownicy.
Co mają czujniki abs do geometrii?
Zapewne walili młotkiem i uszkodzili czujnik w maglownicy.
Co mają czujniki abs do geometrii?
-
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: pn lip 10, 2017 20:25
- Auto:: TOURAN 2.0 TDI 2004
- Imię:: Krzysztof
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy
Na kompie wyświetliło błąd.
Ogranicznik układu kierowniczego , ustaw, podstawowe nie wykasowano błędu.
BŁĄD O9F2.
Drugi, Czujnik kąta skrętu kierownicy, BŁĄD 030A.
Te czujniki abs, to inny temat, mam do wymiany piastę.
Ogranicznik układu kierowniczego , ustaw, podstawowe nie wykasowano błędu.
BŁĄD O9F2.
Drugi, Czujnik kąta skrętu kierownicy, BŁĄD 030A.
Te czujniki abs, to inny temat, mam do wymiany piastę.
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy
Te błędy to nie wiadomo co to jest.
Odczytaj programem przewidzianym do vw a nie jakimś egzotycznym kablem.
Jeśli masz do wymiany piastę to za chiny nie zrobisz adaptacji G85.
Odczytaj programem przewidzianym do vw a nie jakimś egzotycznym kablem.
Jeśli masz do wymiany piastę to za chiny nie zrobisz adaptacji G85.

- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3419
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 116 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy
Po primo to geometria nigdy nie rozwala kalibracji - bo po co
jak majster przestawił kiere na ząbkach to gów***no skalibrujesz, i będziesz wymieniał w nieskończoność
Chyba ze ściemniasz i było robione coś innego a nie geometria, ale mechanior kazał iść na forum i zapytać
szkoda Twojego czasu i pieniędzy na wymianę czegoś co nie jest popsute jak nie masz czym zdiagnozować, dałeś auto do geometrii i ma być , a nie wymieniasz teraz po kolei to co pan Zdziso każe,
oddaj im to auto i ma być zrobione, bo nie wiadomo co robili
jak majster przestawił kiere na ząbkach to gów***no skalibrujesz, i będziesz wymieniał w nieskończoność
Chyba ze ściemniasz i było robione coś innego a nie geometria, ale mechanior kazał iść na forum i zapytać
szkoda Twojego czasu i pieniędzy na wymianę czegoś co nie jest popsute jak nie masz czym zdiagnozować, dałeś auto do geometrii i ma być , a nie wymieniasz teraz po kolei to co pan Zdziso każe,
oddaj im to auto i ma być zrobione, bo nie wiadomo co robili
-
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: pn lip 10, 2017 20:25
- Auto:: TOURAN 2.0 TDI 2004
- Imię:: Krzysztof
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy
Koledzy, zacznę od początku, bo ktoś to czegoś nie rozumie. Zmieniali mi sprężyny z tyłu, przy okazji tylne czujniki abs, okazało się, że jeden czytnik magnetyczny w piaście jest uszkodzony. Piastę kupiłem, czeka na wymianę. Kiera stała krzywo, ściągał w prawo, więc zrobili całą geometrie. Po tej czynności pali się kierownica na liczniku na żółto, potem na czerwono. Wspomaganie ciężko chodzi. Z tego co widziałem, to mają za słaby program, czy coś, żeby to naprawić. Mam namiar na gościa z kompem co mi to usunie, czy skalibruje.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy
Tylko co maja czujniki abs do problemu zwiazanego z ukladem kierowniczym i geometria?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
Re: Kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy
Dla scisłości....
jak jest uszkodzona piasta to kontrolka na liczniku będzie się świecić na żółto.
jak jest przy braku czujnika nie wiem .
Jak jest mega awaria lub brak zasilania magla to kontrolka świeci się na czerwono.
Ale żeby świeciła się na czerwono to trzeba się postarać.
Jak by było poza zakresem kąt kierownicy bo ustawiali geometrie to też kontrolka świeci się na żółto.
jak jest uszkodzona piasta to kontrolka na liczniku będzie się świecić na żółto.
jak jest przy braku czujnika nie wiem .
Jak jest mega awaria lub brak zasilania magla to kontrolka świeci się na czerwono.
Ale żeby świeciła się na czerwono to trzeba się postarać.
Jak by było poza zakresem kąt kierownicy bo ustawiali geometrie to też kontrolka świeci się na żółto.