Witam!
Zbliża mi się czas wymiany tarcz przód - tył, razem z klockami ... Zastanawiam się czy jest jakaś opcja zamontowania silniejszych hamulców? Czy macie może jakieś doświadczenia ?
wstaw większe tarcze. nie ma dużo roboty. masz opisane na forum.
zmieniasz jarzma, kupujesz porządne tarcze ATE (nie jakieś sportowe, nacinane, wiercone), klocki takie same jak przy Twoich tarczach (przy nowych tarczach, koniecznie nowe klocki, tez ATE).
zostając przy standardowych częściach, inwestując nie wiele więcej niż przy wymianie tarcz na "specjalne" (jak nie mniej) zyskujesz lepsze heble.
swimmer pisze:wstaw większe tarcze. nie ma dużo roboty. masz opisane na forum.
zmieniasz jarzma, kupujesz porządne tarcze ATE (nie jakieś sportowe, nacinane, wiercone), klocki takie same jak przy Twoich tarczach (przy nowych tarczach, koniecznie nowe klocki, tez ATE).
zostając przy standardowych częściach, inwestując nie wiele więcej niż przy wymianie tarcz na "specjalne" (jak nie mniej) zyskujesz lepsze heble.
karolek_ust pisze:jarzmo i tarcze 312 klocek jest taki sam . a potem to juz 345 z Rki
Dzięki za info, ale chyba wolałbym nie zmieniać jarzm etc
Tylko wrzucić 288mm, ale porządne jakieś, bo jakość hamowania na ten moment jest słaba..
kkstargard pisze:
Dzięki za info, ale chyba wolałbym nie zmieniać jarzm etc
Tylko wrzucić 288mm, ale porządne jakieś, bo jakość hamowania na ten moment jest słaba..
wymieniasz tylko jarzma, żadna robota, jak poszukasz to za 100 kupisz na obie strony i heble o niebo lepsze
weź pod uwagę, że zabawa ze "specjalnymi tarczami" to zawsze też jakieś niedogodności... szybciej zużywające się tarcze lub klocki, zapychające się tarcze nawiercane co powoduje bicie, pylenie klocków i oblepione felgi, gorsze hamowanie gdy tarcza jest niedogrzana itp.
ale jak kto lubi. to wolny kraj
kkstargard pisze:
Dzięki za info, ale chyba wolałbym nie zmieniać jarzm etc
Tylko wrzucić 288mm, ale porządne jakieś, bo jakość hamowania na ten moment jest słaba..
wymieniasz tylko jarzma, żadna robota, jak poszukasz to za 100 kupisz na obie strony i heble o niebo lepsze
weź pod uwagę, że zabawa ze "specjalnymi tarczami" to zawsze też jakieś niedogodności... szybciej zużywające się tarcze lub klocki, zapychające się tarcze nawiercane co powoduje bicie, pylenie klocków i oblepione felgi, gorsze hamowanie gdy tarcza jest niedogrzana itp.
ale jak kto lubi. to wolny kraj
Już da klocki typowe do nacinanych tarcz które nie pylą np jurid white .
zawsze można 345mm z Rki wsadzić lub zacisk Brembo zr17 i tarcze 330 z Mercdesa lub Brembo zr18 i tarczę 350 z Merca . Opcji na Heble jest bardzo dużo . Wszystko zależy od budżetu i czy aż takie potrzeba . Tył też można zmienić teraz masz 256mm pełną , można dać wentylowane z Rki albo 282mm pełna.
kkstargard pisze:
Dzięki za info, ale chyba wolałbym nie zmieniać jarzm etc
Tylko wrzucić 288mm, ale porządne jakieś, bo jakość hamowania na ten moment jest słaba..
wymieniasz tylko jarzma, żadna robota, jak poszukasz to za 100 kupisz na obie strony i heble o niebo lepsze
weź pod uwagę, że zabawa ze "specjalnymi tarczami" to zawsze też jakieś niedogodności... szybciej zużywające się tarcze lub klocki, zapychające się tarcze nawiercane co powoduje bicie, pylenie klocków i oblepione felgi, gorsze hamowanie gdy tarcza jest niedogrzana itp.
ale jak kto lubi. to wolny kraj
Już da klocki typowe do nacinanych tarcz które nie pylą np jurid white .
zawsze można 345mm z Rki wsadzić lub zacisk Brembo zr17 i tarcze 330 z Mercdesa lub Brembo zr18 i tarczę 350 z Merca . Opcji na Heble jest bardzo dużo . Wszystko zależy od budżetu i czy aż takie potrzeba . Tył też można zmienić teraz masz 256mm pełną , można dać wentylowane z Rki albo 282mm pełna.
No to racja 312 to 16" . taki urok zmiany hamulców , ja mam kpl swap 345mm ale zakładam wiosną bo mam dobre 16" zimowe i nie będę teraz szukać 18" . Zostaje Ci zmienić tarcze i klocki na nowe i dale śmigać .
karolek_ust pisze:No to racja 312 to 16" . taki urok zmiany hamulców , ja mam kpl swap 345mm ale zakładam wiosną bo mam dobre 16" zimowe i nie będę teraz szukać 18" . Zostaje Ci zmienić tarcze i klocki na nowe i dale śmigać .
Zmiana tarcz / klocków na nowe (zakładam, że na ATE), podniesie skuteczność hamowania?