alternator sterowany po LIN

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

alternator sterowany po LIN

Post autor: Maciej_F »

Witam . Dopadł mnie brak ładowania akumulatora .
Teoretycznie do wydłubania alternator . :?
Ale , że zabawy dużo to sie zapytam co jesze można zdiagnozować ?

Widze , że mam ze schematu sterowanie mo magistrali LIN . Czy ktoś kojarzy jak się zachowuje regulator takiego alternatora ? Czy to jest komuniukacja
dwutorowa ?
Tzn czy regulator tylko wysyła informacje o napięciu ładowania do Gateway . Czy także gateway może sterować regulatorem zmieniając mu napięcie ładowania .
Ostanio mieszałem w gatewayu z wpisywaniem akumulatora ( pojmności ) .
Ale wpisałem 70 Ah i było git . Czy to może mieć wpływ na brak ładowania ?

Jak tu jeszcze zdiagnozować Altka bez jego wydłubania ?

Alternator.png
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: wesol »

Jak altek nie produkuje prądu to problem leży w nim samym. Zakładam że kabelki są całe.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: Maciej_F »

Jakbym się odłączył przed bezpiecznikiem SA1 . To pomiar takiego napięcia ''na luzie " ma sens ?
Bo oczywiscie przy zamkniętym obwodzie ( teoretycznie ładujemy akumulator ) nici z ładowania jest ok 11.8 V ?

Ale po włączeniu silnika przez jakies 5- 10 s ładowanie jest ( dopuki nie zapali się lampka ) .
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: wesol »

Jeszcze bym na szybkiego może zapodal bezpośrednio na tą wtyczkę napięcie i wtedy sprawdził czy jest ładowanie. Tylko nie pamiętam na który pin trzeba podać napięcie. Żebyś miał dojście łatwe to by podmienił regulator i by było wiadomo. To i tak najczęstszą usterka jak nie ma ładowania.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: Maciej_F »

wesol pisze:Jeszcze bym na szybkiego może zapodal bezpośrednio na tą wtyczkę napięcie i wtedy sprawdził czy jest ładowanie.

Hmm :? na LIN podać +12V ?? Podejście to by się znalazło bo można podać przy wtyczce alternatora , przy czuniku klemy minusowej - bo te kabelki się i tak tam łaczą . Tylko nie wiem czy diabła nie narobię jak te +12V pojawi się także na gateway'u pin 12

wesol pisze:Żebyś miał dojście łatwe to by podmienił regulator i by było wiadomo.
No i dlatego kombinuje jak qń pod górke z diagnozą , bo w/g ELSY trza pół samochodu rozebrać by wydłubać altka :/
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: wesol »

Bez podania napięcia na gw. Tylko na sam altek. Taki altek wstawiony do starszego auta bez can spokojnie działa znaczy się ładuje tylko pali się też kontrolka.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: Maciej_F »

Jo . To odepnieny wyczkę na altku i tam podamy +12 V . Altkowi tak już nie zaszkodzimy .
Awatar użytkownika
turek
Specjalista
Posty: 890
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
Imię:: Michal
Lokalizacja: Czestochowa
Podziękował: 38 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: turek »

Maciej_F pisze:Ostanio mieszałem w gatewayu z wpisywaniem akumulatora ( pojmności ) .
Ale wpisałem 70 Ah i było git . Czy to może mieć wpływ na brak ładowania ?
Coś mi się wydaje że tu za bardzo namieszałeś, pewnie jeszcze masz start-stop ;)
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: Maciej_F »

Nooo . S-S jest ale w takich temperaturach się nie aktywuje . Albo w tym nowym gateway'u poprzednik zmieniał paramatry graniczne zadziałania .
Ale reasumując nowy gatek jeździ już od miesiąca a to wczoraj siadło ładowanie . Nie ma 14 V i już .
Awatar użytkownika
turek
Specjalista
Posty: 890
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 11:14
Auto:: Alhambra 7n,Ibiza 6j
Imię:: Michal
Lokalizacja: Czestochowa
Podziękował: 38 razy
Otrzymał podziękowań: 118 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: turek »

wesol pisze:Bez podania napięcia na gw. Tylko na sam altek. Taki altek wstawiony do starszego auta bez can spokojnie działa znaczy się ładuje tylko pali się też kontrolka.
I tu bym się kłócił ale elektrykiem nie jestem :mrgreen:
Jedyne co bym ci radził to zostawić to fachowcowi,i nie pisze tego uszczypliwie ;) masz aku.AGM i można łatwo mu skrócić żywota albo i zakończyć a tani nie jest.
Maciej_F pisze:Ale reasumując nowy gatek jeździ już od miesiąca a to wczoraj siadło ładowanie . Nie ma 14 V i już .


wystarczy żeby uwalić aku.
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: Maciej_F »

I dlategoż już jutro lelektryk tym się zajmie . Rozładować do zera AKU nie rozładowałem . Podładowałem by do elektryka dojechać . Ale zawszeć jakieś uwagi kolegów są cenne i intersujące . Za wszystkie :bry: i zdam relacje co wyjdzie . Walnięty altek czy namieszane w kodowaniach :bry:
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: wesol »

A widzisz bo ja sprawdzałem takie altki bo miałem ich kilka sztuk i takich pod instalacje can i pod stare analogowe. Nawet mam jeszcze kilka regulatorów napięcia i pod can i pod analogi. Wkładałem do golfa 4 altki z can i bez cana i oba lądowały tyle że ten z can powodował zapalanie kontrolek na szafie ale jeździć autem można było. Altki są takie same tylko z tej wtyczki od regulatora nieco odmienne sygnały idą. A Aku agm nie jest nic inaczej ładowany suma sumarum altek daje napięcie na instalację i tak około 13.5-14.4V jeśli nie ma dużych poborów.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
szczyku
____________________
____________________
Posty: 812
Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
Imię:: Marcin
Lokalizacja: FZ
Podziękował: 56 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: szczyku »

Wkładałem altka 220A (audi Q 3.0 tdi) do golfa 4 i tylko musiałem zmienić regulator na taki z dwoma pinami (był z jednym pinem), w sharanach 7n regulator chyba także jest już z jednym pinem. Dzięki temu zabiegowi nie miałem kontrolki o braku ładowania.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4960
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 420 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: wesol »

Tak samo mam u siebie. Też z Q7. Piny w regulatorze są dwa tylko możliwe że wtyczka w aucie wykorzystuje jeden. Poza tym wtyczka nieco się różni i analog ma inną jak can.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: alternator sterowany po LIN

Post autor: Maciej_F »

Wy se tu deliberujcie a ja szukam elektrycerza , ktróry jest kumaty z alernatorów z cyfrowym regulatorem . Najlepiej , żeby jeszcze umiał coś wydumać jak on siedzi w samochodzie .

Zna ktoś qumatego od alternatorów w Trójmiescie ?

jeszcze take cóś znalazłem w Necie :

- Następnie należy ocenić status magistrali LIN dla kontrolera Gateway, można to zrobić, patrząc na grupę bloków wartości pomiarowych [006]
Tutaj znajdziesz:

Status komunikacji generatora i czujnika akumulatora (J367) Status komunikacji

- Jeśli znajdziesz wartość (1) - oznacza to, że w tym momencie jest komunikacja LIN-Bus, wartość (0) oznacza brak sygnału / komunikacja z tym komponentem.

- Możesz również wyświetlić niektóre informacje na temat generatora w zaawansowanych wartościach pomiarowych po podłączeniu do 01-Engine. Wybierz następujące opcje:
066 - Moc generatora (waty)
067 - Moc obciążenia generatora (%)
181 - Napięcie zasilania Zacisk 30 (wolty)

Sprawdzić nie zaszkodzi . Czysta robota , przed rwaniem altka .
ODPOWIEDZ