Light assist
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: Light assist
... Tak jak pisałem problem jest w AFS szukaj schematu jak podlaczone są drogowe w BCM z AFS i bez... wrócę z roboty to coś pomyślą 
- bartez55
- ____________________

- Posty: 538
- Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
- Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
- Imię:: Bartek
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 102 razy
Re: Light assist
A gdzie tego szukać? W 55 czy w A5?
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: Light assist
... W Googlebartez55 pisze:A gdzie tego szukać? W 55 czy w A5?
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
- bartez55
- ____________________

- Posty: 538
- Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
- Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
- Imię:: Bartek
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 102 razy
Re: Light assist
Kodowanie 55:
Address 55: Headlight Range (J745) Labels: 5M0-907-357-V3.clb
Part No SW: 5M0 907 357 F HW: 7L6 907 357 C
Component: AFS-ECU H04 0111
Revision: -------- Serial number: --------------
Coding: 030200000B000200
Shop #: WSC 12345 123 12345
ASAM Dataset: EV_HeadlRegulVWAFSPt 002016
ROD: EV_HeadlRegulVWAFSPt_VW32.rod
VCID: 377D41BA8E8CAEFA51-8062
Left_headlamp_power_output_stage:
Subsystem 1 - Part No SW: 1T0 941 329 A HW: 1T0 941 329 A Labels: 3D0-941-329.CLB
Component: LeiMo links H06 0007
Coding: 320000
Right_headlamp_power_output_stage:
Subsystem 2 - Part No SW: 1T0 941 329 A HW: 1T0 941 329 A Labels: 3D0-941-329.CLB
Component: LeiMo rechts H06 0007
Coding: 320000
No fault code found.
Jak zakodowalem manetkę w 16 a wykodowałem w BCM to nie włączało się LA i światła długie można było włączyć tylko że jak popchałem manetkę od siebie i trzymałem bo jak puściłem to wyłączały się długie.
Teraz jest tak że nawet jak auto ma zgaszone światła i chce mrugnąć długimi to mruga tylko, że swiatłami mijania.
Auto stoi w garażu czyli jest cały czas ciemno.
Próbowałem też żeby manetka była zakodowana w BCM i w 16 ale bez zmian.
Bedę jechał po zmroku to chcę sprawdzić czy LA będzie włączało długie nawet jak nie będą sie fizycznie włączać.
Obecnie jak auto jest odpalone to nie mogę mrugnąć długimi ani ich włączyć, kontrolka na zegarach się zapala od długich ale światła świecą mijania.
--------------------------------
znalazłem coś takiego tylko nie wiem czy to to: http://forums.ross-tech.com/showthread. ... etrofitted
Address 55: Headlight Range (J745) Labels: 5M0-907-357-V3.clb
Part No SW: 5M0 907 357 F HW: 7L6 907 357 C
Component: AFS-ECU H04 0111
Revision: -------- Serial number: --------------
Coding: 030200000B000200
Shop #: WSC 12345 123 12345
ASAM Dataset: EV_HeadlRegulVWAFSPt 002016
ROD: EV_HeadlRegulVWAFSPt_VW32.rod
VCID: 377D41BA8E8CAEFA51-8062
Left_headlamp_power_output_stage:
Subsystem 1 - Part No SW: 1T0 941 329 A HW: 1T0 941 329 A Labels: 3D0-941-329.CLB
Component: LeiMo links H06 0007
Coding: 320000
Right_headlamp_power_output_stage:
Subsystem 2 - Part No SW: 1T0 941 329 A HW: 1T0 941 329 A Labels: 3D0-941-329.CLB
Component: LeiMo rechts H06 0007
Coding: 320000
No fault code found.
Jak zakodowalem manetkę w 16 a wykodowałem w BCM to nie włączało się LA i światła długie można było włączyć tylko że jak popchałem manetkę od siebie i trzymałem bo jak puściłem to wyłączały się długie.
Teraz jest tak że nawet jak auto ma zgaszone światła i chce mrugnąć długimi to mruga tylko, że swiatłami mijania.
Auto stoi w garażu czyli jest cały czas ciemno.
Próbowałem też żeby manetka była zakodowana w BCM i w 16 ale bez zmian.
Bedę jechał po zmroku to chcę sprawdzić czy LA będzie włączało długie nawet jak nie będą sie fizycznie włączać.
Obecnie jak auto jest odpalone to nie mogę mrugnąć długimi ani ich włączyć, kontrolka na zegarach się zapala od długich ale światła świecą mijania.
--------------------------------
znalazłem coś takiego tylko nie wiem czy to to: http://forums.ross-tech.com/showthread. ... etrofitted
- bartez55
- ____________________

- Posty: 538
- Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
- Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
- Imię:: Bartek
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 102 razy
Re: Light assist
Przejechałem się po zmroku i LA załącza się prawidłowo. Pokazuje się kontrolka od długich i w odpowiednim momencie gaśnie gdy z przeciwka pojawia się samochód. Tylko światła drogowe jak się nie włączały tak dalej się nie włączają.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
..........
Światła długie działaj tylko wtedy gdy kodowanie BCM kończy się na 48 ale wtedy jest usterka LA.
Gdy kodowanie jest 40 to działa LA ale nie włączają się długie.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
..........
Światła długie działaj tylko wtedy gdy kodowanie BCM kończy się na 48 ale wtedy jest usterka LA.
Gdy kodowanie jest 40 to działa LA ale nie włączają się długie.
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: Light assist
...wklej narazie to w BCM: 48180A388025F3E0408800C8740019644B5D9008736DA520E48442000040
jak nie zadziałają długie to zobacz czy błedu nie ma
jak nie zadziałają długie to zobacz czy błedu nie ma
-
szczyku
- ____________________

- Posty: 812
- Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
- Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: FZ
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Light assist
Witam, szukając lusterka fotochrom zakupiłem takie:

to jest ligtasist, czy może te 3 opcje?
nr 7N0857511F SMA

to jest ligtasist, czy może te 3 opcje?
nr 7N0857511F SMA
- bartez55
- ____________________

- Posty: 538
- Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
- Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
- Imię:: Bartek
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 102 razy
Re: Light assist
Kodowanie przyjęte bez błędów. Ale długich dalej nie ma.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
- Maciej_F
- Expert
- Posty: 1161
- Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
- Auto:: Alhambra 7N
- Imię:: Maciej
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Podziękował: 49 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: Light assist
To jeszcze nie kamerka aleszczyku pisze: to jest ligtasist, czy może te 3 opcje?
nr 7N0857511F SMA
Address 20: High Beam Assist. (J844) Labels: 8K0-857-511.clbPart No SW: 7N0 857 511 F HW: 8P0 857 511 CComponent: FLA H04 0012
Asystent świateł drogowych . Taka wersja dla ubogich ale z długimi jakoś sobie radzi w pracy automatycznej .
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: Light assist
@bartez55
... widzisz u Ciebie wszystko rozbija sie o to "nieszczęsne" AFS, gdybys miał zwykłe xenony lub halogenu na 120 % HBA by działo, wiec dostałeś "prezent" od VW albo AFS albo HBA
... teraz tak, jak sam widzisz u Ciebie sterowanie "długimi" odbywa się za pomocą byte 29 bit 3 jednak niestety brak opisu RossTech dot w/w bitu oraz pozostałych 4 ... idąc dalej skoro 2 bity w/w byte dot. świateł drogowych (3 i 6) to byc może, którys z pozostałych odpowiada za współpracę z HBA, coś jak w BCM-ach MQB: poprostu BCM musi wiedzieć co ma na pokładzie i odp. wysterować swiatła, teraz steruje standardowo ostatni byte (40) ale niestety na tych wyjściach nie są podłączone "drogowe"
Jesli chcesz walczyc dalej to masz 2 wyjścia:
- znalesć optymalną wartosć w byte 29 (o ile takie istnieje)
- podłączyć światła na "Tiguana"
Ad1. wiadomo że musi być aktywny bit 6 01000000 = hex 40 ale wtedy nie działają długie
w 01001000 - nie działa HBA hex = 48
zostaje:
01000010 hex = 42
01000100 hex = 44
01010000 hex = 50
01100000 hex = 70
11000000 hex = D0
... oczywiście są też inne kombinacje i trafienie właściwej to jak wygrana w totka
ale z nudów możesz się pobawić 
Ad2 na czerwonwo
For left headlight:
- T14e/11 (headlight plug) -> to pin 48 of T52c of BCM (need BCM 087 High to make this work) => xenon high beam shutter
- T14e/4 -> to footwell fuse box, fuse SC12 => Power to the headlight power module
- T14e/14 -> to the groud point near the headlight => Ground to the headlight power module
- T14e/1 -> to pin T26b/4 of the AFS control module => CAN High for communication with AFS control module
- T14e/2 -> to pin T26b/5 of the AFS control module => CAN Low for communication with AFS control module
For right headlight:
- T14e/11 (headlight plug) -> to pin 49 of T52c of BCM (need BCM 087 High to make this work) => xenon high beam shutter
- T14e/4 -> to footwell fuse box, fuse SC10 => Power to the headlight power module
- T14e/14 -> to the groud point near the headlight => Ground to the headlight power module
- T14e/1 -> to pin T26b/4 of AFS control module => CAN High for communication with AFS control module
- T14e/2 -> to pin T26b/5 of AFS control module => CAN Low for communication with AFS control module
... musisz sprawdzic w ELSA jak masz teraz podłączone (moja padła po updejtach WIN 10
) lub zobaczyć czy w T52C PIN 48 i 49 jest wolne czy zajęte 
... reszta to odp. kodowanie w trzech bajtach BCM-a
... widzisz u Ciebie wszystko rozbija sie o to "nieszczęsne" AFS, gdybys miał zwykłe xenony lub halogenu na 120 % HBA by działo, wiec dostałeś "prezent" od VW albo AFS albo HBA
... teraz tak, jak sam widzisz u Ciebie sterowanie "długimi" odbywa się za pomocą byte 29 bit 3 jednak niestety brak opisu RossTech dot w/w bitu oraz pozostałych 4 ... idąc dalej skoro 2 bity w/w byte dot. świateł drogowych (3 i 6) to byc może, którys z pozostałych odpowiada za współpracę z HBA, coś jak w BCM-ach MQB: poprostu BCM musi wiedzieć co ma na pokładzie i odp. wysterować swiatła, teraz steruje standardowo ostatni byte (40) ale niestety na tych wyjściach nie są podłączone "drogowe"
Jesli chcesz walczyc dalej to masz 2 wyjścia:
- znalesć optymalną wartosć w byte 29 (o ile takie istnieje)
- podłączyć światła na "Tiguana"
Ad1. wiadomo że musi być aktywny bit 6 01000000 = hex 40 ale wtedy nie działają długie
w 01001000 - nie działa HBA hex = 48
zostaje:
01000010 hex = 42
01000100 hex = 44
01010000 hex = 50
01100000 hex = 70
11000000 hex = D0
... oczywiście są też inne kombinacje i trafienie właściwej to jak wygrana w totka
Ad2 na czerwonwo
For left headlight:
- T14e/11 (headlight plug) -> to pin 48 of T52c of BCM (need BCM 087 High to make this work) => xenon high beam shutter
- T14e/4 -> to footwell fuse box, fuse SC12 => Power to the headlight power module
- T14e/14 -> to the groud point near the headlight => Ground to the headlight power module
- T14e/1 -> to pin T26b/4 of the AFS control module => CAN High for communication with AFS control module
- T14e/2 -> to pin T26b/5 of the AFS control module => CAN Low for communication with AFS control module
For right headlight:
- T14e/11 (headlight plug) -> to pin 49 of T52c of BCM (need BCM 087 High to make this work) => xenon high beam shutter
- T14e/4 -> to footwell fuse box, fuse SC10 => Power to the headlight power module
- T14e/14 -> to the groud point near the headlight => Ground to the headlight power module
- T14e/1 -> to pin T26b/4 of AFS control module => CAN High for communication with AFS control module
- T14e/2 -> to pin T26b/5 of AFS control module => CAN Low for communication with AFS control module
... musisz sprawdzic w ELSA jak masz teraz podłączone (moja padła po updejtach WIN 10
... reszta to odp. kodowanie w trzech bajtach BCM-a
- bartez55
- ____________________

- Posty: 538
- Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
- Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
- Imię:: Bartek
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 102 razy
Re: Light assist
Spróbuje Ad1 z tymi końcówkami kodowan w BCM.
Odnośnie ad 2 rozumiem że trzeba przemieniać piny w bcm?
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Próbowałem i nic z tego sytuacja bez zmiany.
Ehhh chyba się poddam i nie będę miał LA.
Odnośnie ad 2 rozumiem że trzeba przemieniać piny w bcm?
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Próbowałem i nic z tego sytuacja bez zmiany.
Ehhh chyba się poddam i nie będę miał LA.
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: Light assist
... tak własnie .. (2 kabelki) to sa piny od "przesłony" w "standardzie" idą do T52C pin 48 i 49 wtedy nie kodujesz tego w 29 byte, u Ciebie muszą być podłączone inaczej dlatego kodowanie jest w 29 byte co "gryzie" sie z HBA, tak jak pisałem sprwadż czy te piny masz wolne czy obsadzonebartez55 pisze:Odnośnie ad 2 rozumiem że trzeba przemieniać piny w bcm?
... wiesz dlaczego teraz pojawiła się ikonka "light assist" po zakodowaniu 40 a wcześniej mimo tego nie było ?
poprostu dodałem w kodowaniu BCM-a: byte 25 bit 2 "High beam via shutter..." i HBA ożyło
- bartez55
- ____________________

- Posty: 538
- Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
- Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
- Imię:: Bartek
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 102 razy
Re: Light assist
Jeśli będą wolne to wtedy trzeba będzie znaleźć które piny u mnie odpowiadają za przesłony i wpiac je w pin 48 i 49 w kostce brązowej?
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: Light assist
... takbartez55 pisze:Jeśli będą wolne to wtedy trzeba będzie znaleźć które piny u mnie odpowiadają za przesłony i wpiac je w pin 48 i 49 w kostce brązowej?
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka