BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?

Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4954
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: wesol »

Nieszczelność na oringach to w większości przedmuchy z komory spalania w układ zasilania paliwem. Wtedy też mamy pompki zasilanie zamiast płynnym paliwem porostu pianą. To skutkuje tym że o ile jeszcze silnik na wolnych obrotach chodzi znośnie tak już pod obciążeniem kuleje i korekcje w 013 wariują okropnie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

wesol pisze:Nieszczelność na oringach to w większości przedmuchy z komory spalania w układ zasilania paliwem. Wtedy też mamy pompki zasilanie zamiast płynnym paliwem porostu pianą. To skutkuje tym że o ile jeszcze silnik na wolnych obrotach chodzi znośnie tak już pod obciążeniem kuleje i korekcje w 013 wariują okropnie.
No wszystko fajnie, ale co to ma wspólnego w opisywanym problemie? Auto jak juz zapali to potem jedzie bez żadnych problemów
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4954
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: wesol »

Więc tu do oringow się nie można czepiać. Po mojemu to albo tandem do luftu albo pompki.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
konradkry
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: pn kwie 18, 2016 17:45
Auto:: Toledo 1,9 BXE-
Imię:: Konrad
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: konradkry »

Kolega tandemów juz 3 sztuki założył, a pompki tylko raz, najwidoczniej trzeba je wyjąć dać do sprawdzenia.
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

A jest możliwość ze gniazda pompek mogą być wyrobione?
Słyszałem/czytałem po forach ze w 8V glowicach takie rzeczy się zdarzały.

Zrobię jeszcze raz próbę z porannym odpalaniem i zacisnietym powrotem ropy z pompek ale z stojącym autem pod chmurką.
Fastener
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: śr lut 28, 2018 21:32
Auto:: a3
Imię:: Paweł
Lokalizacja: PL

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Fastener »

jaras99 pisze:A jest możliwość ze gniazda pompek mogą być wyrobione?
Słyszałem/czytałem po forach ze w 8V glowicach takie rzeczy się zdarzały.

Zrobię jeszcze raz próbę z porannym odpalaniem i zacisnietym powrotem ropy z pompek ale z stojącym autem pod chmurką.
Tak zrób i zdaj relację.
Co do wyżej to ja mam wymienione PD-ki na nowe + nowe uszczelniacze, a same PD-ki nie miały wpływu na odpalanie jedynie na drgania i wibracje już po zapłonie. Kolega wymienił tandem pompę a ja uszczelki na niej więc to także nie to.
Gniazda miałem sprawdzane fizycznie przez mechanika przy okazji wymiany PD-ów to tyle.

Przestawiona synchronizacja z +4 na 0 i rozrusznik 11 zębów w ostateczności poprawił odpalanie dopóki nie przyszły mrozy wtedy problem powrócił.
Dzisiaj przy -3 już lepiej odpalał ale dalej z czkawką. Przy temperaturach plusowych problem zniknie...
Zbyniu90
Początkujący
Posty: 28
Rejestracja: śr lut 21, 2018 21:29
Auto:: Passat b7, 2.0 tdi, 2012
Imię:: Aleksander
Lokalizacja: UK
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Zbyniu90 »

Kolego wesol, ja wiem ze mozna robic to bez rzadnych czujnikow ani suwmiarek, ale ja napisalem jak powinno sie to robic wedlog VW i tyle.
A wszystkie opcje dla ktorych ten silnik nie odpala zostaly wypisane w tym watku od poczatku, ja bym proponowal posprawdzac wszystko jeszcze raz, a nie pisac ze cos bylo wymieniane 8 miesiecy temu, bo ja w 8 miesiecy zrobie 100 tys km

Sent from my LG-H870 using Tapatalk
konradkry
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: pn kwie 18, 2016 17:45
Auto:: Toledo 1,9 BXE-
Imię:: Konrad
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: konradkry »

w 8 zaworowych się bujają wtryski ponieważ są podparte z jednej strony.
Awatar użytkownika
nieldos
Przeglądacz
Posty: 102
Rejestracja: sob sie 06, 2016 17:03
Auto:: 1T/1.9 66kw/2005
Imię:: Daniel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: nieldos »

Tego to jeszcze nie słyszałem żeby się bujały wtryski???
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4954
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: wesol »

No a od czego się niszczą gniazda i oringi. Cały net o tym trąbi od chyba dekady.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
konradkry
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: pn kwie 18, 2016 17:45
Auto:: Toledo 1,9 BXE-
Imię:: Konrad
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: konradkry »

Bujnie jako synonim zachodzącego zjawiska, nie bujają się jak sternik na omedze, z amplitudą 20 stopni,
Występuje efekt poruszania się wtrysku, wynikające z konstrukcji trzymacza tego elementu. W 2.0 trzymany jest za pomocą 2 śrub przez co jest to wyeliminowane.
Krystq.k
Początkujący
Posty: 28
Rejestracja: czw kwie 13, 2017 11:35
Auto:: VW Touran R-line 2.0TDI
Imię:: Krystian
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Krystq.k »

Tak wygląda u mnie odpalanie przy 8°C po 8h postoju.

https://youtu.be/Q4h1tZ8u1y0
Troche innaczek jak dotej pory dodawane filmiki. Co wy na to?

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

U mnie odpala identycznie tyle ze po dłuższym postoju i w temp poniżej 5 stopni
puchaty106
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: pn lut 05, 2018 21:08
Auto:: Touran
Imię:: Domino
Lokalizacja: Żary
Podziękował: 3 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: puchaty106 »

Krystq.k pisze:Tak wygląda u mnie odpalanie przy 8°C po 8h postoju.

https://youtu.be/Q4h1tZ8u1y0
Troche innaczek jak dotej pory dodawane filmiki. Co wy na to?

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
A moze to byc wina oringow pod PD? bo mam podobny problem tylko u mnie krocej kreci i jak juz zlapie to odpala na pol zabka.
Fastener
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: śr lut 28, 2018 21:32
Auto:: a3
Imię:: Paweł
Lokalizacja: PL

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Fastener »

Wygląda na to, że się zapowietrza... kręci szybko i sprawnie.
Jeśli nie miałeś robionych uszczelek PD i pompy vacum to zacznij od tego.
ODPOWIEDZ