Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
scenic
Użytkownik
Posty: 151
Rejestracja: śr gru 18, 2013 18:46
Auto:: 1T1, 1,9TDI 2003
Imię:: Radek
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Kontakt:

Re: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?

Post autor: scenic »

dzięki za sprostowanie, ja u siebie ustawiałem tylko kąty, w każdym razie na rysunkach widać którymi śrubami się to ustawia
Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..


Zobacz profil mojego auta na Driiive.com
Awatar użytkownika
marek1629
Zaawansowany
Posty: 360
Rejestracja: pt sie 16, 2013 13:54
Auto:: touran, 1.9 bls 2006
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 65 razy
Otrzymał podziękowań: 92 razy

Re: Odp: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?

Post autor: marek1629 »

Dzięki za wiedzę, mechaników omijam szerokim łukiem chyba że sam sobie nie radzę, bo za dużo trzeba po nich poprawiać, a nauka zawsze sie przydaje ;-)
Moje autko marek1629
145.5 KM 323Nm bls
tomix
Zaawansowany
Posty: 457
Rejestracja: ndz wrz 23, 2012 19:29
Auto:: Touran 1,6 TDI 2011
Imię:: TOMEK
Lokalizacja: WROCLAW-ŚWIDNICA
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?

Post autor: tomix »

marek1629 pisze:Dzięki za wiedzę, mechaników omijam szerokim łukiem chyba że sam sobie nie radzę, bo za dużo trzeba po nich poprawiać, a nauka zawsze sie przydaje ;-)
Dokladnie to sa swiete slowa.
Awatar użytkownika
queke
Początkujący
Posty: 37
Rejestracja: pt wrz 13, 2013 12:06
Auto:: Touran 1.9 AVQ
Imię:: Przemek
Lokalizacja: Łuków

Re: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?

Post autor: queke »

Ja jeżdżę touranem od lipca 2013 i pierwszą dalszą trasą była wycieczka wakacyjna na Chorwacje, poprzedzona wymianą opon na tylnej osi. Założyłem nowe Hankooki i nie świadomy tego że coś może być nie tak z geometrią beztrosko przejeździłem 10tkm. Przyszła zima,pierwsze śniegi,przymrozki i dopiero wtedy "dupa" zaczęła mi uciekać i podumałem że coś jest nie tak. Pijechałem na stacje kontroli pojazdów i okazało się że mam rozjechaną zbieżność i żeby ją ustawić musiałem wymienić dwie tulejki i śruby mimośrodowe. Konsekwencją jazdy z nieustawiona geometrią był dość spory ubytek bieżnika na nowych oponach. Nowe mają po 8mm a moje po 10tkm mają już tylko 6.5 więc zużycie jest spore jak na tylną oś.
ktos_80
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 21:54
Auto:: Touran 2005,BKC,19TDI
Imię:: luk1980
Lokalizacja: Krosno

Re: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?

Post autor: ktos_80 »

Witam
Widzę że koledzy podjęli temat zbieżności tylnych kół, czy mógłby ktoś jednoznacznie mi powiedzieć jakie części muszę wymienić aby takową zbieżność ustawić. Z tego co mechanicy mi powiedzieli to śruby mimośrodowe (nr 11, 10) i zwykłe śruby nr 18, bo nigdy nie odkręcane natomiast z rozmów z wcześniejszych postów widzę że wystarczy tylko śruby 10 i 11. To jak to naprawdę jest?
Dodatkowo czy warto wymienić od razu tuleje (14 i 15) bo koszt chyba raczej znikomy?
Zbieżność muszę ustawić bo oponki po roku jazdy nie mają już bieżnika od wewnątrz a nowych nie mam ochoty tak samo katować.
W załączeniu wydruk ze zbieżności i pdf z etki
Załączniki
20140512_212236.jpg
wah1.png
Awatar użytkownika
scenic
Użytkownik
Posty: 151
Rejestracja: śr gru 18, 2013 18:46
Auto:: 1T1, 1,9TDI 2003
Imię:: Radek
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Kontakt:

Re: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?

Post autor: scenic »

u mnie skończyło się na wymianie śrub mimośrodowych i towarzyszących im tulejek.. reszta śrub dała się poluzować
Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..


Zobacz profil mojego auta na Driiive.com
black fury
Początkujący
Posty: 45
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 21:41
Auto:: cross BLS 2007
Imię:: Janusz
Lokalizacja: Piła

Re: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?

Post autor: black fury »

Witam Kolegów!
Mam pytanie, jak wymieniłeś śruby mimośrodowe i tuleje?
Ja chciałem wyregulować zbieżność ale mechanik powiedział, że śruby mimośrodowe są nie do ruszenia. Podobno trzeba je wycinać tarczą szlifierską :evil: . Jak Ty sobie z tym poradziłeś?
ktos_80
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 21:54
Auto:: Touran 2005,BKC,19TDI
Imię:: luk1980
Lokalizacja: Krosno

Re: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?

Post autor: ktos_80 »

Tulejki z rysunku powyżej nr 15, 14 wymienione bez problemu, śruby (nr 10 18) dały się odkręcić bez problemu. Natomiast śrubę 11 trzeba było ucinać (wewnętrzna część tulejki 8 się utleniła i jakby zespoliła ze śrubą) . Po wyciągnięciu wahacza tulejkę 8 trzeba było rozcinać. Czas łącznie z jazdą po tulejkę 8 - nie do kupienia w ASO (ale w sklepie znaleźli zamiennik Lemfordera - chwilę to trwało:) nie pamiętam nr kat.), śruby już miałem ok 4h)
Całkowity koszt:
Elementy nr. 11, 10, 9, 12 w ASO 58.0 PLN
Tulejki 14, 15, 8 ~ 65.00 PLN
Robocizna 70 PLN
Ustawienie zbieżności w PanMar w Krośnie 60 PLN
Total 253 PLN
Po wymianie i ustawieniu zbieżności auto zaczęło ściągać na lewo.
Wg speców z warsztatu to wina opon. Mam zamiar zmienić na zimowe i zobaczyć co i jak. Będę Was informował jak poszło.
Mariusek84
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: pn lip 07, 2014 16:00
Auto:: VW Touran 1.9 TDI 2003r
Imię:: Mariusz
Lokalizacja: Wrocław

Re: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?

Post autor: Mariusek84 »

Pytanie mam czy katy reguluje sie dwoma srubami na wachaczu nr 10 i 11 czy tylko 11 ? bo potrzebuje zrobic kąty i wiem że sruby nie moge odkrecic juz mam nowe tylko jak je wyciagnać , da sie je wybić jakos ? czy trzeba razem z tulejką wymienić ?
Awatar użytkownika
scenic
Użytkownik
Posty: 151
Rejestracja: śr gru 18, 2013 18:46
Auto:: 1T1, 1,9TDI 2003
Imię:: Radek
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Kontakt:

Re: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?

Post autor: scenic »

u mnie niestety trzeba było wymienić z tulejami.. nie szło ruszyć śrub :/
Nie dyskutuj z idiotą !!!
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..


Zobacz profil mojego auta na Driiive.com
ktos_80
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: ndz wrz 02, 2012 21:54
Auto:: Touran 2005,BKC,19TDI
Imię:: luk1980
Lokalizacja: Krosno

Re: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?

Post autor: ktos_80 »

Mariusek84 pisze:Pytanie mam czy katy reguluje sie dwoma srubami na wachaczu nr 10 i 11 czy tylko 11 ? bo potrzebuje zrobic kąty i wiem że sruby nie moge odkrecic juz mam nowe tylko jak je wyciagnać , da sie je wybić jakos ? czy trzeba razem z tulejką wymienić ?
Z tego co pamiętam to jedna śruba od kąta a druga od zbieżności ale która to która to nie wiem?
Awatar użytkownika
winetu_vip
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: sob sie 24, 2013 10:16
Auto:: Touran 2.0, AZV+, 2004
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Cieciułów
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy

Re: Tylne kola w ksztalcie "/" "\"-co przyczyna?

Post autor: winetu_vip »

ktos_80 pisze:Z tego co pamiętam to jedna śruba od kąta a druga od zbieżności ale która to która to nie wiem?
Regulację przeprowadza sie wszystkimi śrubami.
Powinno sie robić całą geometrię auta czyli zbieżność i kąty. Jeżeli wcześniej nie ustawiałeś nić na tylnym zwieszeniu to na 100% będą problemy. Śruby i tulejki do wymiany.
hubik
Posty: 2
Rejestracja: pn cze 11, 2018 22:04
Auto:: Touran, 1,9 TDI, 2004
Imię:: hubert
Lokalizacja: Braunschweig
Podziękował: 1 raz

Re: Tylne kola w ksztalcie "/" ""-co przyczyna?

Post autor: hubik »

Powiedzcie mi czy warto od razu profilaktycznie wymienic reszte tulei czy najszybciej padaja te na wahaczu poprzecznym (8 i 17) i tylko nimi sie zajac? Auto ma 235 tys po niemczech.
ODPOWIEDZ