Ładowanie akumulatora.
-
- ____________________
- Posty: 812
- Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
- Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: FZ
- Podziękował: 56 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Ładowanie akumulatora.
Czyli obserwować ta ładowarkę impulsowa i jak będzie pokazywać prawie naładowany akku, to odlaczyc?
- lav1982
- Użytkownik
- Posty: 202
- Rejestracja: czw wrz 03, 2015 12:06
- Auto:: Altea'07 1,9TDI BXE JCX
- Imię:: Emilio
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Ładowanie akumulatora.
Prostowniki mikroprocesorowe laduja najczesciej max 14.4 v - nie odpinam klemy, np ctek z funkcja recond laduje troche wiecej bo 15,8 v
Akumulator ca/ca ma sie ladowac napieciem nawet 16,2 volta i to jest normalne dla tego akumulatora ( i zwykly prostownik da takie napiecie), wówczas (osobiscie )odpiąłbym kleme, chyba ze elektronika w aucie tyle wytrzyma?(tego niewiem - musiałby sie wypowiedziec jakis inzynier ktory projektowal sterowniki)
Akumulator ca/ca ma sie ladowac napieciem nawet 16,2 volta i to jest normalne dla tego akumulatora ( i zwykly prostownik da takie napiecie), wówczas (osobiscie )odpiąłbym kleme, chyba ze elektronika w aucie tyle wytrzyma?(tego niewiem - musiałby sie wypowiedziec jakis inzynier ktory projektowal sterowniki)
- alcest
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: wt cze 30, 2015 07:49
- Auto:: 1.9 TDI BXE 06'
- Imię:: Radek
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Ładowanie akumulatora.
Może nie ten wątek ale pilnie prośba o info. Jakie prawidłowe ładowanie na samochodzie powinien mieć aku podpięty do alternatora? U mnie na jałowym 14,2V, a po zgaszeniu 12,78V i spada powoli do 12,60V już na zimnym. Pytam bo kilka razy kontrolka od ładowania "przyjemnie" przywitała mnie po nocy, po krótkiej jeździe gaśnie. Altek 2 lata nazad pełna regeneracja... Koniec Aku?
- marcyb3
- Expert
- Posty: 1236
- Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
- Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Jastrowie
- Podziękował: 141 razy
- Otrzymał podziękowań: 182 razy
Re: Ładowanie akumulatora.
Moim zdaniem ładowanie masz super. I na postoju też jest dobrze, raczej zajrzał bym do szczotek w alternatorze czy któraś się nie zawiesza , Aku masz moim zdaniem też dobre
wystukane w garażu z kluczem w ręku
wystukane w garażu z kluczem w ręku
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
- alcest
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: wt cze 30, 2015 07:49
- Auto:: 1.9 TDI BXE 06'
- Imię:: Radek
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Ładowanie akumulatora.
marcyb3 pisze:Moim zdaniem ładowanie masz super. I na postoju też jest dobrze, raczej zajrzał bym do szczotek w alternatorze czy któraś się nie zawiesza , Aku masz moim zdaniem też dobre
wystukane w garażu z kluczem w ręku
dzięki za info Marcynb
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4959
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Ładowanie akumulatora.
Pomiar napięcia nie zawsze jest miarodajny. Tak jak bateria w komórce. Naładujesz i ma te 4.1 czy nawet 4.2 v zaraz po naładowaniu a telefon zaraz może zgłaszać że bateria do luftu.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- rzutnik
- Specjalista
- Posty: 713
- Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
- Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 133 razy
Re: Ładowanie akumulatora.
Dokładnie: akumulator może się szybko rozładowywać pod obciażeniem i tego nie sprawdzimy zwykłym miernikiem. Podjedź na jakiś warsztat albo sklep gdzie mają możliwość sprawdzić akumulator pod obciążeniem (taki specjalny miernik).
Był Touran 1T2 był 2 Touran 1T3
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4959
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Ładowanie akumulatora.
Jak podjedzie autem w którym jest taki lichy Aku to ten pomiar będzie fałszywy. Trzeba Aku wyciągnąć na kilka godzin. Po tych kilku godzinach sam Aku zawozimy do takiego punktu gdzie sprzedają akumulatory to nam zmierza ile jest wart. W aucie ten Aku podczas jazdy jest ładowany przez alternator więc wynik jest lipny.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5610
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 678 razy
Re: Ładowanie akumulatora.
Test samego napięcia nic nie daje. Tylko pomiar pod obciążeniem i mierzymy aku pod obciążeniem na na zgaszonym silniku.wesol pisze:W aucie ten Aku podczas jazdy jest ładowany przez alternator więc wynik jest lipny.
Zawsze klientowi mierzymy aku w aucie nie poza chyba ze go przywiózł....

- wesol
- Władca postów
- Posty: 4959
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Ładowanie akumulatora.
Tak ale jadąc do was to tak jakbyś trzymał akumulator pod prostownikiem co nie. Teraz Aku i lądowaniu pokaże super wynik lub nawet sprzęt pomiarowy może wykazać że silnik pracuje w aucie(zależy od typu sprzętu pomiarowego). A test Aku po nocy jest na tyle miarodajny że pokaże czy jest jeszcze okej i ile daje amperów wg wybranej normy ( zazwyczaj EN lub niemieckiej DIN).
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- jeżu
- Władca postów
- Posty: 5610
- Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
- Auto:: PB8
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: KOL
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 678 razy
Re: Ładowanie akumulatora.
Jak aku jest padaka to pod obciążeniem leci na łeb... A podstawą testów jest zawsze w 100% naładowany aku. Na to czy on jest w aucie zaraz po zgaszeniu czy ustabilizowany np po dłuższym postoju tester obciążeniowy zawsze mi pokaże czy jest jeszcze do jazdy czy wymieniamy akumulator...
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4959
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Ładowanie akumulatora.
Dużo zależy od testera. Ale Aku padaka to już i testera nie potrzebuje. Mam tu u siebie taka hurtownie akumulatorów i kiedyś z nimi gadałem to mówili by przywieźć aku następnego dnia a oni mi pożycza na ten czas jakiś jeszcze możliwy by jeździć. Tak Aku musi być naładowany i zostawiony by że tak powiem odsapnal, tak z kilka godzin a nawet z 10 h. Wtedy test mu się robi. Zrób taki pomiar na takim odsapnal Aku to czy pokaże te 600-700 A wg EN czy gdzieś że 450A. Mowa o Aku od TDI.
Baterie jak od komórki czyli litowo jonowe też Niny znamionowo mają 3.6-3.7 v na ogniwo a po lądowaniu będzie 4.0-4.2v i nawet podłączając żaróweczkę będzie trzymać długo blisko 4 v. Tak zresztą działają te wskaźniki naladowania co nie. Pomiar Aku samochodowego to obciążenie opornica bocznikowa. Wtedy Aku przy tych kilku sekundach obciążenia musi trzymać 10.5 a nawet 11v.
Baterie jak od komórki czyli litowo jonowe też Niny znamionowo mają 3.6-3.7 v na ogniwo a po lądowaniu będzie 4.0-4.2v i nawet podłączając żaróweczkę będzie trzymać długo blisko 4 v. Tak zresztą działają te wskaźniki naladowania co nie. Pomiar Aku samochodowego to obciążenie opornica bocznikowa. Wtedy Aku przy tych kilku sekundach obciążenia musi trzymać 10.5 a nawet 11v.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- alcest
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: wt cze 30, 2015 07:49
- Auto:: 1.9 TDI BXE 06'
- Imię:: Radek
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Ładowanie akumulatora.
Panowie zonk po całości,
byłem u mecha, powiedział że jak aku spada poniżej 12,4V przy np. włączonych pozycjach (na zgaszonym) to już szrot. Dziś znów kontrolka ładowania się zaświeciła, pod maskę a tam ładowanie z alternatora 12,4V
to sobie myślę, zmienię szczotki, może cały regulator. W między czasie bateria pod prostownik - jak szrot to choć po wymianie regulatora zobaczę co i jak. Regulator ze szczotkami wymieniony, bateria po naładowaniu 12,90V. Składam wszystko do kupy i nie mam w ogóle kontroli od ładowania!!?? Obroty podwyższone, na wyjściu z altka 12,4V. Włożyłem stare szczotki, przeczyściłem i dalej to samo.
Jest jakiś bezpiecznik o aku? Coś pominąłem? Biegunów nie ma do zamiany bo wszystko p&p.
byłem u mecha, powiedział że jak aku spada poniżej 12,4V przy np. włączonych pozycjach (na zgaszonym) to już szrot. Dziś znów kontrolka ładowania się zaświeciła, pod maskę a tam ładowanie z alternatora 12,4V

Jest jakiś bezpiecznik o aku? Coś pominąłem? Biegunów nie ma do zamiany bo wszystko p&p.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4959
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Ładowanie akumulatora.
Tak jest bezpiecznik. Taki dość duży tu na skrzyce bezpiecznikowej pod maską.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- alcest
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: wt cze 30, 2015 07:49
- Auto:: 1.9 TDI BXE 06'
- Imię:: Radek
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Ładowanie akumulatora.
Wszystkie małe ampery (<=50V) sprawdziłem, są ok. Mam tylko 1 duży 100W i tego nie umiem ogarnąć/sprawdzić. VCDS pokazuje błąd (choć nie wiem czy wcześniej przy ładowaniu z prostownika też go nie było)wesol pisze:Tak jest bezpiecznik. Taki dość duży tu na skrzyce bezpiecznikowej pod maską.