Silnik FSI (trwałość)

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.
lucio
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: ndz lip 16, 2017 20:17
Auto:: citroen Xsara II break
Imię:: Lukasz

Silnik FSI (trwałość)

Post autor: lucio »

Witam mam pytanko panowie/panie
Planuje zakup auta jak się domyślacie jest to benzynowy 1.6 FSI i mam pytanko czy autko z tym silnikiem o przebiegu 280 tyś. km jest opłacalne ,ile jeszcze ono może pojeździć, rozumiał bym tą sytuacje gdy by był to TDI.
Autko kosztuje 11 koła z 2003r.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4944
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Silnik FSI (trwałość)

Post autor: wesol »

Liczy się stan techniczny nie nalot. Przy tym przebiegu sporo rzeczy może już mieć to auto wymienione może i nawet nie raz a dwa razy.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
lucio
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: ndz lip 16, 2017 20:17
Auto:: citroen Xsara II break
Imię:: Lukasz

Re: Silnik FSI (trwałość)

Post autor: lucio »

Może i tak może i nie ... ale czytałem pewien artykuł w którym pisze że silniki benzynowe pociągną max 350 tys. km
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4944
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Silnik FSI (trwałość)

Post autor: wesol »

Na uczelni byli zawsze mówione że trwałość silnika diesla jest liczona conajmniej razy dwa. Do tego dochodzi w dzisiejszych czasach to że te pierścienie na tłokach dają takie cieniutkie. Silniki benzynowe mają coraz większą średnicę tłoków i żeby zachować pojemność skokowa tłoka jest mniejszy. To nam powoduje że dziś silnik wolnossący 1.4 ma moc około 100 koni 1.6 już ze 115-125 koni. Niby fajnie bo jeszcze 10-15 lat temu z tych pojemności było ze 60-70 koni do góra 80. Tyle że te dzisiejsze to silniki już wysokoobrotowe. Większe obroty to większą prędkość posuwiste tłoków czyli i tarcie. Szybciej się zużywa. Ale wszyscy narzekają nie tylko w grupie vaga ale i w autach innych producentów na silniki mocno zaawansowane bo to przestawiacze faz rozrządu szwankują a to elektronika. Palić wcale mniej nie palą jak te kiedyś silniki. Itd itd można ponarzekać.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
rzutnik
Specjalista
Posty: 713
Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 133 razy

Re: Silnik FSI (trwałość)

Post autor: rzutnik »

Obecnie praktycznie wszystko robione jest na mniejszą wytrzymałość i nie chodzi tylko o auta. Dana rzecz ma wytrzymać okres gwarancji, a potem się psuć. Klient ma płacić za obsługę serwisową lub za zakup nowej rzeczy. Elektronika tylko sprzyja takiemu podejściu: można zaprogramować ilość włączeń, czas pracy itp. itd. Nie chodzi tu o żadną teorię spiskową, wystarczy porównać rzeczy robione kiedyś a obecnie.
Na starych silnikach diesla jak tylko ktoś je poszanował (zmiany oleju, rozrząd itp. czyli normalnie zużywajace się rzeczy) można było bez problemu przekręcić licznik tj 1 mln km. Złosliwi się śmieją że Mercedes przez model "beczka" to mało nie zbankrutował bo był to tak solidny model.
lucio
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: ndz lip 16, 2017 20:17
Auto:: citroen Xsara II break
Imię:: Lukasz

Re: Silnik FSI (trwałość)

Post autor: lucio »

A czy wy panowie kupili byście takie auto ...? Niby wszystko z nim ok , gdyby był to tylko TDI bez wachania bym go brał....
ODPOWIEDZ