Witam mam pytanko panowie/panie
Planuje zakup auta jak się domyślacie jest to benzynowy 1.6 FSI i mam pytanko czy autko z tym silnikiem o przebiegu 280 tyś. km jest opłacalne ,ile jeszcze ono może pojeździć, rozumiał bym tą sytuacje gdy by był to TDI.
Autko kosztuje 11 koła z 2003r.
Silnik FSI (trwałość)
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4944
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Silnik FSI (trwałość)
Liczy się stan techniczny nie nalot. Przy tym przebiegu sporo rzeczy może już mieć to auto wymienione może i nawet nie raz a dwa razy.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz lip 16, 2017 20:17
- Auto:: citroen Xsara II break
- Imię:: Lukasz
Re: Silnik FSI (trwałość)
Może i tak może i nie ... ale czytałem pewien artykuł w którym pisze że silniki benzynowe pociągną max 350 tys. km
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4944
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: Silnik FSI (trwałość)
Na uczelni byli zawsze mówione że trwałość silnika diesla jest liczona conajmniej razy dwa. Do tego dochodzi w dzisiejszych czasach to że te pierścienie na tłokach dają takie cieniutkie. Silniki benzynowe mają coraz większą średnicę tłoków i żeby zachować pojemność skokowa tłoka jest mniejszy. To nam powoduje że dziś silnik wolnossący 1.4 ma moc około 100 koni 1.6 już ze 115-125 koni. Niby fajnie bo jeszcze 10-15 lat temu z tych pojemności było ze 60-70 koni do góra 80. Tyle że te dzisiejsze to silniki już wysokoobrotowe. Większe obroty to większą prędkość posuwiste tłoków czyli i tarcie. Szybciej się zużywa. Ale wszyscy narzekają nie tylko w grupie vaga ale i w autach innych producentów na silniki mocno zaawansowane bo to przestawiacze faz rozrządu szwankują a to elektronika. Palić wcale mniej nie palą jak te kiedyś silniki. Itd itd można ponarzekać.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- rzutnik
- Specjalista
- Posty: 713
- Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
- Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 133 razy
Re: Silnik FSI (trwałość)
Obecnie praktycznie wszystko robione jest na mniejszą wytrzymałość i nie chodzi tylko o auta. Dana rzecz ma wytrzymać okres gwarancji, a potem się psuć. Klient ma płacić za obsługę serwisową lub za zakup nowej rzeczy. Elektronika tylko sprzyja takiemu podejściu: można zaprogramować ilość włączeń, czas pracy itp. itd. Nie chodzi tu o żadną teorię spiskową, wystarczy porównać rzeczy robione kiedyś a obecnie.
Na starych silnikach diesla jak tylko ktoś je poszanował (zmiany oleju, rozrząd itp. czyli normalnie zużywajace się rzeczy) można było bez problemu przekręcić licznik tj 1 mln km. Złosliwi się śmieją że Mercedes przez model "beczka" to mało nie zbankrutował bo był to tak solidny model.
Na starych silnikach diesla jak tylko ktoś je poszanował (zmiany oleju, rozrząd itp. czyli normalnie zużywajace się rzeczy) można było bez problemu przekręcić licznik tj 1 mln km. Złosliwi się śmieją że Mercedes przez model "beczka" to mało nie zbankrutował bo był to tak solidny model.
Był Touran 1T2 był 2 Touran 1T3
-
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz lip 16, 2017 20:17
- Auto:: citroen Xsara II break
- Imię:: Lukasz
Re: Silnik FSI (trwałość)
A czy wy panowie kupili byście takie auto ...? Niby wszystko z nim ok , gdyby był to tylko TDI bez wachania bym go brał....