Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
- m0nter
- ____________________
- Posty: 239
- Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
- Auto:: Touran BMN 2007
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 36 razy
Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
W Touranie żony zaczyna niedomagać alternator (po ponad 300tyś ma prawo się zużyć...)
Ponieważ teraz prawie codziennie jest używane Webasto (pół godziny), grzanie foteli, nadmuch na maksa itp, a auto jeździ 90% krótkich tras chciałem mocniejszy alternator.
Kupiłem 180A 03L903024L, ale teraz doczytałem, że to alternator LIN.
Czy ktoś z Was ma wiedzę czy do Tourana z 2.0 BMN 2008 można dołożyć alternator sterowany magistralą LIN? ECU + odpowiedni gateway da radę to obsłużyć, czy dla tego auta to już kosmiczna technologia?
Ponieważ teraz prawie codziennie jest używane Webasto (pół godziny), grzanie foteli, nadmuch na maksa itp, a auto jeździ 90% krótkich tras chciałem mocniejszy alternator.
Kupiłem 180A 03L903024L, ale teraz doczytałem, że to alternator LIN.
Czy ktoś z Was ma wiedzę czy do Tourana z 2.0 BMN 2008 można dołożyć alternator sterowany magistralą LIN? ECU + odpowiedni gateway da radę to obsłużyć, czy dla tego auta to już kosmiczna technologia?
-
- ____________________
- Posty: 812
- Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
- Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: FZ
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Nie prościej zamienić regulator napięcia tego alternatora na taki bez lin?
- m0nter
- ____________________
- Posty: 239
- Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
- Auto:: Touran BMN 2007
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 36 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Takie rozwiązanie też biorę pod uwagę 
Będę miał alternator w ręku to zobaczę czy dopasuje jakiś regulator ze 180A

Będę miał alternator w ręku to zobaczę czy dopasuje jakiś regulator ze 180A
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Regulator nie jest pod konkretny amperarz. Regulator jest łudząco podobny taki pod analog i taki pod can. Troszkę wtyczka przyłączeniowa ma inne wypustki. Mam gdzieś taki regulator. Nie polecam ci zamienników zakładać.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- ____________________
- Posty: 812
- Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
- Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: FZ
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Może i w starym golfie IV, ale oryginalny 90A zamieniłem na 220A z Touarega, wymieniłem regulator na analog i wszystko pięknie chodziło. Założyłem małe caraudio i troszkę miałem problem z np przygasajacym licznikiem, światłami itp, po zmianie wszystkie problemy ustały. W sharanie oryginalny 140A też będę zmieniał na wspomniany 220A.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Ja mam też 220 A w touranie i 180 w pozostałych vagach. Ze 5 takich altkow też sprzedalem. Regulatory też mam po dwa jeszcze analogowe i dwa cyfrowe w zapasie. Też wiem co one mogą a co nie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- Miki76
- ____________________
- Posty: 1373
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013 21:30
- Auto:: Touran 1,9 BXE 133KM 2006
- Imię:: Damian
- Lokalizacja: Wlkp
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 194 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Potwierdzam zakupiłem od kolegi i hula aż miłowesol pisze:Ja mam też 220 A w touranie i 180 w pozostałych vagach. Ze 5 takich altkow też sprzedalem. Regulatory też mam po dwa jeszcze analogowe i dwa cyfrowe w zapasie. Też wiem co one mogą a co nie.
-
- ____________________
- Posty: 812
- Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
- Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: FZ
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Masz może wiedzę czy te 220A pasują do 2.0tdi CR?wesol pisze:Ja mam też 220 A w touranie i 180 w pozostałych vagach. Ze 5 takich altkow też sprzedalem. Regulatory też mam po dwa jeszcze analogowe i dwa cyfrowe w zapasie. Też wiem co one mogą a co nie.
- alcest
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: wt cze 30, 2015 07:49
- Auto:: 1.9 TDI BXE 06'
- Imię:: Radek
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Wesol a jakie są orientacyjne koszty takiego 220A? Mój stary altek już tyle razy regenerowałem że mam dość i kolejnego podejścia do regen. nie zrobię tylko wsadziłbym coś nowszego i lepszego. Nie wspomnę już przy tej okazji o regulatorze, który kupiłem w IC cyfrowy zamiast analogowy i nie mogłem zwrócić choć stary dawałem w łapę sprzedawcy że chcę taki sam. Cyfrowy mam w "zapasie"wesol pisze:Ja mam też 220 A w touranie i 180 w pozostałych vagach. Ze 5 takich altkow też sprzedalem. Regulatory też mam po dwa jeszcze analogowe i dwa cyfrowe w zapasie. Też wiem co one mogą a co nie.

- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Bierz 180A bo tańsze sa. Mało jest tych 220 A to i ceny wysokie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- ____________________
- Posty: 812
- Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
- Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: FZ
- Podziękował: 55 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Te 180-220 można dostac z aut o bardzo niskim przebiegu. Mój 220 miał nalatane 15k km.
- JEDARO
- Expert
- Posty: 1505
- Rejestracja: pt maja 31, 2013 17:01
- Auto:: Touran 1.9 TDI BLS
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: Działdowo
- Podziękował: 214 razy
- Otrzymał podziękowań: 518 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
ale gdzie bo raczej w tym temacie to ma racjeszczyku pisze:Te 180-220 można dostac z aut o bardzo niskim przebiegu. Mój 220 miał nalatane 15k km.
mam też w planach zmianę na 220Awesol pisze:Bierz 180A bo tańsze sa. Mało jest tych 220 A to i ceny wysokie.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4956
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 419 razy
Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"
Nie. Trzeba zamienić regulator w 220 amperowym. 180 taki są bardzo mocne. Jeśli ktoś nie potrzebuje dużo dużo. Prądu do mocno rozbudowanego audio to taka 220 nie jest potrzebna. 220 A to potrafią kosztować po 250-500 zł nawet. Taki 180 A to idzie kupić nawet poniżej 100 zł. Ja tylko swój 220 amperowy kupiłem mega okazyjnie i chyba coś koło 110 zł dałem i to już dawno dawno temu. Tak to bym w życiu nie dał za taki altek więcej jak 200 zł bo po co jak 180 spokojnie daje radę.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC