Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
Awatar użytkownika
m0nter
____________________
____________________
Posty: 239
Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
Auto:: Touran BMN 2007
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy

Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: m0nter »

W Touranie żony zaczyna niedomagać alternator (po ponad 300tyś ma prawo się zużyć...)

Ponieważ teraz prawie codziennie jest używane Webasto (pół godziny), grzanie foteli, nadmuch na maksa itp, a auto jeździ 90% krótkich tras chciałem mocniejszy alternator.

Kupiłem 180A 03L903024L, ale teraz doczytałem, że to alternator LIN.

Czy ktoś z Was ma wiedzę czy do Tourana z 2.0 BMN 2008 można dołożyć alternator sterowany magistralą LIN? ECU + odpowiedni gateway da radę to obsłużyć, czy dla tego auta to już kosmiczna technologia?
Garaż: Opel Manta A'73, VW Santana 1.9 '82 -> VW Quatnum 2.2T, Touran 1T2 BMN+DSG
Obrazek
szczyku
____________________
____________________
Posty: 812
Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
Imię:: Marcin
Lokalizacja: FZ
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: szczyku »

Nie prościej zamienić regulator napięcia tego alternatora na taki bez lin?
Awatar użytkownika
m0nter
____________________
____________________
Posty: 239
Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
Auto:: Touran BMN 2007
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: m0nter »

Takie rozwiązanie też biorę pod uwagę ;)
Będę miał alternator w ręku to zobaczę czy dopasuje jakiś regulator ze 180A
Garaż: Opel Manta A'73, VW Santana 1.9 '82 -> VW Quatnum 2.2T, Touran 1T2 BMN+DSG
Obrazek
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: wesol »

Regulator nie jest pod konkretny amperarz. Regulator jest łudząco podobny taki pod analog i taki pod can. Troszkę wtyczka przyłączeniowa ma inne wypustki. Mam gdzieś taki regulator. Nie polecam ci zamienników zakładać.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
szczyku
____________________
____________________
Posty: 812
Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
Imię:: Marcin
Lokalizacja: FZ
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: szczyku »

Może i w starym golfie IV, ale oryginalny 90A zamieniłem na 220A z Touarega, wymieniłem regulator na analog i wszystko pięknie chodziło. Założyłem małe caraudio i troszkę miałem problem z np przygasajacym licznikiem, światłami itp, po zmianie wszystkie problemy ustały. W sharanie oryginalny 140A też będę zmieniał na wspomniany 220A.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: wesol »

Ja mam też 220 A w touranie i 180 w pozostałych vagach. Ze 5 takich altkow też sprzedalem. Regulatory też mam po dwa jeszcze analogowe i dwa cyfrowe w zapasie. Też wiem co one mogą a co nie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
Miki76
____________________
____________________
Posty: 1373
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 21:30
Auto:: Touran 1,9 BXE 133KM 2006
Imię:: Damian
Lokalizacja: Wlkp
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 194 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: Miki76 »

wesol pisze:Ja mam też 220 A w touranie i 180 w pozostałych vagach. Ze 5 takich altkow też sprzedalem. Regulatory też mam po dwa jeszcze analogowe i dwa cyfrowe w zapasie. Też wiem co one mogą a co nie.
Potwierdzam zakupiłem od kolegi i hula aż miło
szczyku
____________________
____________________
Posty: 812
Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
Imię:: Marcin
Lokalizacja: FZ
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: szczyku »

wesol pisze:Ja mam też 220 A w touranie i 180 w pozostałych vagach. Ze 5 takich altkow też sprzedalem. Regulatory też mam po dwa jeszcze analogowe i dwa cyfrowe w zapasie. Też wiem co one mogą a co nie.
Masz może wiedzę czy te 220A pasują do 2.0tdi CR?
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: wesol »

Pasują.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
alcest
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: wt cze 30, 2015 07:49
Auto:: 1.9 TDI BXE 06'
Imię:: Radek
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: alcest »

wesol pisze:Ja mam też 220 A w touranie i 180 w pozostałych vagach. Ze 5 takich altkow też sprzedalem. Regulatory też mam po dwa jeszcze analogowe i dwa cyfrowe w zapasie. Też wiem co one mogą a co nie.
Wesol a jakie są orientacyjne koszty takiego 220A? Mój stary altek już tyle razy regenerowałem że mam dość i kolejnego podejścia do regen. nie zrobię tylko wsadziłbym coś nowszego i lepszego. Nie wspomnę już przy tej okazji o regulatorze, który kupiłem w IC cyfrowy zamiast analogowy i nie mogłem zwrócić choć stary dawałem w łapę sprzedawcy że chcę taki sam. Cyfrowy mam w "zapasie" :hahaha:
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: wesol »

Bierz 180A bo tańsze sa. Mało jest tych 220 A to i ceny wysokie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
szczyku
____________________
____________________
Posty: 812
Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
Imię:: Marcin
Lokalizacja: FZ
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: szczyku »

Te 180-220 można dostac z aut o bardzo niskim przebiegu. Mój 220 miał nalatane 15k km.
Awatar użytkownika
JEDARO
Expert
Posty: 1505
Rejestracja: pt maja 31, 2013 17:01
Auto:: Touran 1.9 TDI BLS
Imię:: Darek
Lokalizacja: Działdowo
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 518 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: JEDARO »

szczyku pisze:Te 180-220 można dostac z aut o bardzo niskim przebiegu. Mój 220 miał nalatane 15k km.
ale gdzie bo raczej w tym temacie to ma racje
wesol pisze:Bierz 180A bo tańsze sa. Mało jest tych 220 A to i ceny wysokie.
mam też w planach zmianę na 220A
Touran By JEDARO
Caddy By JEDARO
Jest i Tiguan :)
[you] Jeśli pomogłem kliknij na podziękowanie
Mam wyłączone PW wiadomości kierować na maila
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 677 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: jeżu »

Są 220A analogowe p&p? nr?
180A namierzyłem bezproblemowo...
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4956
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 419 razy

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

Post autor: wesol »

Nie. Trzeba zamienić regulator w 220 amperowym. 180 taki są bardzo mocne. Jeśli ktoś nie potrzebuje dużo dużo. Prądu do mocno rozbudowanego audio to taka 220 nie jest potrzebna. 220 A to potrafią kosztować po 250-500 zł nawet. Taki 180 A to idzie kupić nawet poniżej 100 zł. Ja tylko swój 220 amperowy kupiłem mega okazyjnie i chyba coś koło 110 zł dałem i to już dawno dawno temu. Tak to bym w życiu nie dał za taki altek więcej jak 200 zł bo po co jak 180 spokojnie daje radę.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ